چیزهایی که شما نباید به پدر و مادرتان بگویید

چیزهایی که نباید به پدر و مادر ها گفت
t چیزهایی که شما نباید به پدر و مادرتان بگویید

این یک واقعیت است که پدر و مادر شما به صورت دقیق نمی توانند درک کنند که شما چه احساسی دارید یا تفاوت های ظریف وضعیت روحی شما را تشخیص دهند. چون انسان ها احساسات متفاوتی دارند یا شاید اگر در برخی موارد اجازه توضیح به شما را می دادند شانس درک متقابل شما و بزرگ ترها بیشتر می شد. 

چیزهایی که نباید به پدر و مادر ها گفت

منشا نگرانی والدین

پدر و مادر به دلیل عشق به فرزند، مرتبا نگران وضعیت جسمی و روحی یا کنترل محل های اسکان یا دوستان شما هستند و این نگرانی را به انواع مختلفی از خود بروز می دهند و به عبارتی شما را کنترل می کنند؛ در بیشتر موارد این مانع های دوست داشتنی با سلیقه شما متناسب نیست. به شما توصیه می کنیم پدر و مادر را با توضیحاتتان در مورد محل کار، محل تحصیل، معاشرت های دوستانه یا حتی پول توجیبی تان توجیه کنید و به نوعی آن ها را از نگرانی بیرون آورید.
چیزهایی که نباید به پدر و مادر ها گفت

بله گفتن به جای نه گفتن

در بسیاری از موارد به دلیل انتظاراتی که والدین از شما دارند شما مجبور به “نه” گفتن در مقابل خواسته های آنان هستید. گاهی اوقات تنها به دلیل مخالفت با عقاید پدر و مادر، حتی بدون گوش کردن به گفته های آنان شما با “نه” گفتن خود را از بقیه توضیحات تبرئه می کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که در برخی موارد به جای نه گفتن، با کنترل شرایط فکری خود از شیوه گوش دادن و بررسی کردن خواسته آنان استفاده کنید و به جای آن از کلمه “بله” استفاده کنید و تصور نکنید این به معنای انجام تمام خواسته های آنان است. بلکه با این کار به راحتی قدرت خواهید داشت که با یک “بله ” به جای پاسخ غیر منطقی که تنها می توانست خشم شما را بیشتر کند، پس از مهیا کردن افکار پدر و مادرتان زمینه را برای گفتن “نه” برای شما آماده کند.

چیزهایی که نباید به پدر و مادر ها گفت

حالت تدافعی در برابر والدین ممنوع

اگر پدر و مادر می خواهند همه چیز را راجع به شما بدانند این به معنی نگرانی و مراقبت از شماست، پس لازم نیست شما از پرسش های مکرر آن ها ناراحت شوید یا به آن ها بگویید “به خودم مربوط است” یا حالت مبارزه در مقابل آن ها داشته باشید.

اهمیت آینده نگری

در بسیاری از موارد، پدر و مادر بیشتر از آن چه شما نیاز دارید را به شما داده اند. بنابراین اگر نیاز به پول یا هر مورد دیگری بیشتر از آن پیش آمد کافیست دوستانه بین شما و آن ها مطرح شود و با توضیحات شما به راحتی در اختیارتان قرار گیرد. شما نیز علاوه بر استفاده های شخصی بهتر است صندوق ذخیره ای برای خود در نظر بگیرید و مقداری از پول ماهیانه خود را در آن جمع کنید تا در مواقع ضروری بتوانید به راحتی از آن برای خرید انواع لوازم مورد نیازتان استفاده کنید. با این کار علاوه بر مرتفع شدن نیاز هایتان آینده نگری را نیز خواهید آموخت.

چیزهایی که نباید به پدر و مادر ها گفت

احترام به تجارب والیدن

اگر پدر و مادر در مورد مسائلی برای شما توضیح می دهند که بعضا مورد بی توجهی شما قرار می گیرد آگاه باشید که آن ها قبلا در زندگی آن را تجربه کرده اند و حال می خواهند این تجارب را به شما منتقل کنند تا خدای ناکرده به روحیات شما آسیبی وارد نشود. پس توصیه می شود در هنگام گفتگو کردن و تبادل نظر با آن ها به جای سرگرم شدن با لوازم شخصی به بحث و گفتگو با آنان بپردازید و با دلایل منطقی موارد گوش زد شده را بپذیرید یا رد کنید.

چیزهایی که نباید به پدر و مادر ها گفت

قدردانی از والدین

یک رابطه سالم بین فرزندان و پدر و مادر باید در فضایی شاد و سالم شکل بگیرد. متاسفانه این واقعیت را باید بپذیرید که وجود پدر و مادر ابدی نیست. بنابراین توصیه می کنیم پیش از آن که زمان را از دست بدهید، موقعیت هایی را به وجود آورید و در فضایی دوستانه ساعاتی را صرف صحبت و تفریح با والدینتان کنید.

چیزهایی که نباید به پدر و مادر ها گفت

اهمیت داشتن افکار مثبت

واضح است که تمام چیز هایی که پدر و مادر می گویند با روحیات شما سازگار نیست. مشکل ساز ترین تفکر برای یک جوان این است که فکر خود را بر این نکته متمرکز می کند که والدینش بیش از آنچه که معمول است از او توقع دارند یا نسبت به بقیه سخت گیرتر هستند.  بهترین شیوه مبارزه با یک فکر اشتباه، پرورش یک رابطه مثبت است که باعث تحولی بزرگ در تحقق آرزوهای دست نیافتنی شما و متقابلا خشنودی والدینتان خواهد بود.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نمیتونم با دوستام ارتباط برقرار کنم| ارتباط موثر

t چیزهایی که شما نباید به پدر و مادرتان بگویید
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “چیزهایی که شما نباید به پدر و مادرتان بگویید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *