۱۰۰ دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی

100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی
t 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی

در این مطلب قصد داریم شما را با 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی آشنا کنیم . 

عکاسی امروزه آن قدر آسان و در دسترس شده است که دیگر بعید است کسی گوشی تلفنی داشته باشد که روی آن دوربین عکاسی نباشد. اما این فراگیری عکاسی فقط مربوط به دهه گذشته است و قبل از آن عکاسی نیاز به ابزار و ادوات بیشتری داشت. در ابتدای ظهور عکاسی، کار با دوربین به قدری مشکل بود که فقط عده ای خاص می توانستند به عکاسی مشغول شوند اما با پیدایش شرکت کداک در سال 1888 و تولید دوربین های کداک، عکاسی هنری مردمی شد.

شرکت کداک دوربین هایی را طراحی کرد که مردم بعد از عکاسی آن را به شرکت تحویل می دادند و شرکت ضمن باز کردن دوربین، فیلم آن را بر می داشت و ظهور و چاپ می کرد و دوباره فیلمی در دوربین قرار می داد و به مشتری تحویل می داد. حتی کداک در همان سال های نخستین دوربینی جعبه ای به نام  براونی برای نوجوانان نیز طراحی کرد تا آنان به راحتی بتوانند عکاسی کنند.

با ابداع فیلم های حلقه ای کار راحت تر شد و مردم خودشان می توانستند فیلم را در دوربین قرار دهند در مراحل بعدی بهبود سیستم منظره یاب، لنزها، حساسیت فیلم، شاتر و…. به فراگیر شدن بیشتر عکاسی و تغییر شکل طراحی دوربین ها کمک کرد. با ظهور دنیای دیجیتال، شکل عکاسی نیز متغیر شد و با تغییر دوربین ها از آنالوگ به دیجیتال، فعالیت های تاریک خانه عکاسی نیز کنار گذاشته شد.

این مجموعه 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی را به نمایش گذاشته است و در این میان می توانید انواعی از دوربین های جعبه ای، دو لنزی انعکاسی، دوربین های جاسوسی و… را نیز ببینید. 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی

دوربین های عکس فوری

t 100 دوربین تاثیر گذار در تاریخ عکاسی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *