آموزش صحیح پرتاب توب در سبد بسکتبال

آموزش صحیح پرتاب توب در سبد بسکتبال
t آموزش صحیح پرتاب توب در سبد بسکتبال

مهمترین مهارت در ورزش بستکبال، پرتاب توب در سبد بسکتبال است. شما ممکن است استعداد زیاد ویا قد بلندی نداشته باشید ولی مهارت در پرتاب توپ می توانید به شما کمک کند که در این ورزش موفق شوید. برای پرتاب صحیح توپ در سبد بسکتبال نیاز به آموزش و تمرین مداوم دارید تا بتوانید در یک بازی تیمی بدرخشید.

پشت خط آزاد پرتاب بایستید 

پرتاب صحیح توپ

برای پرتاب توب در سبد بسکتبال ابتدا در قسمت خط پرتاب آزاد بایستید. سپس تمرکز کنید و بدن، سر شانه، و پاها را مماس با حلقه قرار دهید.

یک موضع پرتاب قوی در نظر بگیرید

پرتاب صحیح توپ 1

پاها را به اندازه ی عرض شانه باز کنید. چون پاها ستون های بدن هستند بنابراین باید در موقعیت استقامتی قرار گیرند تا یک پرتاب موفق داشته باشید. کمی زانو ها را خم کنید و سعی کنید بدن و پایین تنه حالت دورانی و آزادش را حفظ کند. با این کار شما اولاً، تعادل خود را حفظ می کنید ثانیا، قادر به پرش به اندازه کافی یا حرکات غیر منتظره مدافعان تیم  رقیب را خواهید داشت. 

تیرک سبد را هدف بگیرید

پرتاب توب در سبد بسکتبال

توپ را مقابل شانه ها با هر دو دست  بگیرید طوری که یک دست را کاملا در قسمت بالای توپ با انگشتان باز نگه دارید و دست دیگر را در زیر و با نوک انگشتان نگه دارید؛ به شکلی که صورتتان پشت توپ قرار گیرد و انگشت شصتتان رو به صورت باشد و تیرک سبد را هدف بگیرید. با این کار قدرت شما در پرتاب توپ زیادتر خواهد بود.

پرش قدرتمند توپ درسبد 

پرتاب صحیح توپ 3

زانو ها و بدن را مانند زمانی که قصد نشستن دارید خم کنید. فشاری که در این حالت به پاها و پایین تنه می توانید وارد کنید بسیار زیاد است و قدرت پرش و پرتاب خوب را تضمین می کند. یکی از رایج ترین اشتباهات بازی کنان سیخ ایستادن و پرتاب کردن کردن است. بیش ترین دقت خود را در مرحله پرتاب توپ روی لولایی قرار گرفتن آرنج و حرکت ساعدها به شکل عمود در مقابل حلقه متمرکز کنید.

برای این کار ساعدها را باید تراز بین شانه ها قرار دهید و از آرنج ها به عنوان لولای شلیک توپ استفاده کنید تا پرتابی قدرتمند و موفق وسط حلقه داشته باشید. هم زمان پاها را روی زمین فشار داده و پرش بلندی انجام دهید و با کشیده شدن ساعد مچ دست هایتان را به طرف حلقه خم کرده توپ را پرتاب کنید.

پرتاب توب در سبد بسکتبال

با تمرین مداوم و آموختن روش های پرتاب توب در سبد بسکتبال می توانید بازی شیرین و پر از موفقیتی را داشته باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش مرحله به مرحله نقاشی اسکلت

پرتاب توپ در سبد بسکتبال

 

ورزش بسکتبال از آغاز تا کنون

 

t آموزش صحیح پرتاب توب در سبد بسکتبال
4/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *