کاردستی شال

t کاردستی شال

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم 

قلاب بافتنی

 کاموا با رنگ دلخواه

 شیوه بافت  

برای شروع بافت 4 عدد زنجیره ببافید. در این نوع بافت طول 3 زنجیره حکم یک پایه بلند را دارد. ادامه بافت 3 عدد پایه بلند را در زنجیره اولی ببافید. 2 عدد زنجیره ببافی.

بافت را بین انگشتانتان بچرخانید و ادامه بافت را از سمت پشت بافت اول ادامه دهید. 4 عدد پایه کوتاه، روی هر پایه ردیف اول ببافید. سپس تمام پایه ها را یکی کرده و با هم ببافید و روی آن مجددا 4 زنجیره ببافید.

برای شروع ردیف بعد دقیقا مانند ردیف اول عمل کنید با این تفاوت که پایه اول را در زنجیره روی پایه های قبلی شروع کنید و مجددا 3 عدد پایه بلند ببافید و … بافت را تا جایی ادامه دهید که دوست دارید بلندی شال باشد. شما می توانید ردیف ها را به رنگ های متنوعی انجام دهید.

بافت را با یک ردیف زنجیره ساده دور بافت قبلی ادامه دهید. یکی از ردیف ها را که تمام کردید ردیف دوم را با ردیف اول به وسیله زنجیره و پایه کوتاه به هم متصل کنید. تا تمام ردیف ها به هم متصل شود.

برای وصل کردن ریشه ابتدا یک دسته کاموا را روی هم قرار دهید. سپس با قلاب دسته کاموا را تا نیمه از یکی از دانه ها بیرون بکشید و ادامه کامواها را از سوراخ ایجاد شده رد کنید. سپس انتهای کاموا ها  را  از سمت مخالف محکم بکشید و با قیچی پایین آن ها را مرتب کنید. شال زیبای شما آمده است از پوشیدن آن در فصل سرد لذت ببرید. برای این که بیش تر متوجه بافت شوید به تصویر نقشه بافت دقت کنید.

شال (8)شال (1)

شال (2)

شال (3)

شال (5)

شال (6)

شال (4)

t کاردستی شال
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *