کاردستی کاسه اکلیلی

t کاردستی کاسه اکلیلی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم 

اکلیل

چسب چوب

کاسه

بادکنک

پایه نگه دارنده

شیوه ساخت 

ابتدا بادکنک را به هر میزان که دوست دارید گشادی دهانه کاسه تان باشد باد کنید. ظرف یا پایه ای را در نظر بگیرید که بادکنک را سر و ته روی آن قرار دهید زیرا بقیه کار روی ته بادکنک انجام می شود. سپس مقداری چسب چوب را درون کاسه ای بریزید. توجه داشته باشید از چسب چوبی استفاده کنید که پس از خشک شدن بی رنگ شود.

کاسه اکلیلی (1)

سپس اکلیل را روی چسب چوب ریخته و با قاشق چوبی آن را کاملا مخلوط کنید تا به شکل خمیر تقریبا نرمی در آید. نکته حائز اهمیت این که نیازی نیست که چسب چوب را رقیق کنید.

کاسه اکلیلی (2)

سپس به وسیله قلمو مخلوط اکلیل و چسب چوب را روی ته بادکنک بمالید.

کاسه اکلیلی (3)

کار را تا جایی ادامه دهید که تمایل دارید حداقل نیمه سطح بادکنک را بپوشاند. برای زیباتر شدن کار لبه ها را نامنظم برس بکشید.

کاسه اکلیلی (4)

سپس آن را روی سطح نگه دارنده رها کنید و اجازه دهید تا چسب چوب کاملا خشک شود و کاسه شکل خودش را حفظ کند. کاردستی شما در این مرحله آماده است.

کاسه اکلیلی (5)

پس از این که از خشک شدن کاسه کاملا مطمئن شدید به وسیله نوک سوزن بادکنک را بترکانید و آن را از سطح کاسه جدا کنید. کاسه زیبای شما آماده است. می توانید روی کاسه را یک لایه اسپری کیلر در فضای باز بپاشید تا از استحکام بیشتری برخوردار شود. از این کاسه اکلیلی  تزیینی و تماشای خلاقیت خود لذت ببرید.

کاسه اکلیلی (6)

t کاردستی کاسه اکلیلی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش مکالمه انگلیسی (درس 12)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *