نمیتونم با دوستام ارتباط برقرار کنم| ارتباط موثر

ارتباط موثر
t نمیتونم با دوستام ارتباط برقرار کنم| ارتباط موثر

پرسش

من دلم میخواد با دوستام رابطه برقرار کنم اما نمیتونم میشه منو راهنمایی کنید.

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

اینکه چرا تصور می کنی نمیتوانی با دوستانت رابطه برقرار کنی نکته مهمی است چون به این که چگونه باید این کار را انجام دهی ارتباط زیادی دارد. برای مثال آیا تا به حال با آنها هیچ حرفی نزدی؟ آیا نتوانستی از آنها درخواستی داشته باشی؟ مثلا اگر به مداد احتیاج داری نتوانستی به دوستانت بکویی که مدادی به تو قرض بدهند؟

می بینی موضوع آن قدر ها هم پیچیده نیست و تو آنقدرها هم ناتوان نیستی. تو تا به حال توانستی و میتوانی بسیاری از نظرات خودت را بگویی و با آن ها ارتباط داشته باشی. هم چنین حتما شنونده خوبی بودی که تاکنون با تو دوست مانده اند. پس با تکیه به همین توانایی هایت به خودت این طور نگاه کن که تو توانایی ایجاد و نگه داشتن ارتباط با دوستانت را داری اما ترجیح میدهی این ارتباط را وسیع تر کنی و یا شکل دیگری به آن بدهی.

حالا نوبت این پرسش است که تو دقیقا از ارتباط با دوستانت چه می خواهی؟ چه وسعت دیگری مورد انتظارت است که میتواند به داشتن حس بهتری به تو در بین دوستانت کمک کند. وقتی این پرسش را برای خودت روشن کنی آن وقت می توانی راهی را برای داشتن این حس و آفرینش یک رابطه مورد انتظار با دوستانت ایجاد کنی اما تا پیش از آن هر گونه قضاوت درباره خودت نادرست است.

موفق باشی

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

۱- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انتخاب و آرامش

۲- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

۳- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

  • دوستانم مرا طرد کردند

t نمیتونم با دوستام ارتباط برقرار کنم| ارتباط موثر
امتیاز به این نوشته

‫4 نظر ارسال شده در “نمیتونم با دوستام ارتباط برقرار کنم| ارتباط موثر

  1. رضا :

    سلام من تموم تلاشم رو میکنم با بقیه ارتباط برقرار کنم، ولی وقتی پیش بقیه ام هیچ چیزی واسه گفتن و ارتباط برقرار کردن به ذهنم نمیاد، یجورایی از بی حرفی ،خودمم موذب میشم وجمع رو ترک میکنم.سعیمو میکنم دو کلمه حرف میزنم و بعد سکوت محض ، یجورایی وقتی یه اکیپ میبینم که با هم میگنو میخندن بشون حسودیم میشه،چه کنم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      هر کدام از ما ویژگی هایی داریم که در صحبت کردن و نوع ارتباط با دیگران مشاهده می شود و نمی توانیم مثل هم باشیم.
      خوب تو هم در این زمینه ویژگی هایی داری، کم حرف هستی و چیز زیادی برای گفتن نداری. اما معنی اش این تیست که دوست داشتنی نیستی یا دوستان خودت را نداری.
      بنابراین دست از سرزنش خودت بردار، نخواه که تو هم درست مثل دیگران رفتار کنی،
      در جمع که هستی خودت را رها کن، بگذار اگر دوست دارد حرف بز ند، اگر حرفی ندارد ساکت باشد، با خنده دیگران بخندد و اگر خنده اش نیامد نخندد.
      اگر به جای اینکه خودت را سرزنش کنی فقط راحت باشی روزی به خودت می آیی و می‌بینی که چقدر شاد و راضی هستی و ممکن است در گفتگوهایی که دوست داری مشارکت خوبی هم داری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *