معرفی کتاب “شهر هرت”

t معرفی کتاب "شهر هرت"

کتاب

بزرگمهر حسین‌پور در دنیای انیمیشن و کارتون چهره نام آشنایی است؛ دانش آموخته دانشگاه آزاد است و سالهاست با مطبوعات گوناگون در زمینه طنز و کارتون همکاری داشته است.

او که تجربه منحصر به فردی همچون طراحی استوری بورد فیلم شبانه روز به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی را در کارنامه دارد؛ چند سالی است فعالیت خود را در زمینه ساخت انیمیشن متمرکز کرده است و حاصل آن ساخت و تولید انیمیشن‌های گوناگون (به خصوص برای مرکز صبا) بوده است.

حسین‌پور بسیاری از کارتون‌های خود را نیز قالب کتاب بهازار فرستاده است که «این سیاستمداران سه نقطه…»، «من گوساله ام »، «کتاب دو» و… پاره‌ای از آخرین آثار او در این زمینه محسوب می‌شوند.

«شهر هرت» تازه‌ترین کتاب بزرگمهر حسین‌پور است که به همت نشر مثلث و با کیفیتی در خور توجه، به بازار ارائه شده است. نکته قابل توجه این که این بار کتاب‌پردازی اثر نیز از تناسب قابل توجهی با محتوای آن برخوردار است.

شهر هرت در ۸۸ صفحه دربرگیرنده کارتونهایی است با موضوعات مختلف که مولف آن ترجیح داده آنها را بدون هیچ توضیح یا مقدمه‌ای منتشر کند.

بخش قابل توجهی کارتونهای این کتاب، از مضامینی برخوردارند که بر گذر روزگار تاکید دارند، زمانی که سپری شده و ایامی متفاوت که فرا رسیده است. ایامی که البته قواعد تازه‌ای دارد و مناسبات گذشته را برنمی‌تابد. از این روست که اگر سوژه روباه و زاغ دستمایه کارتون می‌شود، روباه زاغ را به صحبت کردن وا نمی‌دارد تا پنیر از دهانش رها شده و پایین بیفتد، بلکه هفت تیر کشیده و با شلیک به زاغ به نتیجه مورد نظر خود می‌رسد!

کارتونهای بزرگمهر حسین‌پور آثاری هستند که مخاطب را به فکر وامی‌دارند، چرا که حسین‌پور از عناصری که ریشه در خاطرات و باورهای جمعی نسل‌های قبل دارد، آشنایی زدایی کرده و برای انتقال مفاهیمی نو بهره می‌برد.

الف

t معرفی کتاب "شهر هرت"
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب گربه‌ گور به قیر‌ شده برای گروه سنی نوجوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *