عکس های برتر انجمن بین المللی عکاسان سفر و گردشگری

t عکس های برتر انجمن بین المللی عکاسان سفر و گردشگری

سفر شاید یکی از بهترین و لذت بخش ترین تفریحات و هیجانات زندگی هر فردی باشد و مردمان زیادی در سراسر دنیا هر ساله شرایطی را برای مسافرت خود و خانواده ایشان فراهم می کنند.

برخی دوست دارند اوقات خود را در شهرهای بزرگ و پر رفت و آمد با مراکز خرید و رستوران های هیجان انگیز بگذرانند و برخی دیگر به فکر استراحت در کنار یک ساحل آرام یا جنگلی دور افتاده و بکر هستند. سبک یا سنگین، گران یا ارزان، تنها و یا دسته جمعی… به هر حال هر کسی سلیقه ای دارد اما در این میان وجه مشترک تمام این سفرها، عکاسی است؛ عکاسی از لحظات ناب سفر برای آن که تا همیشه به یادگار بمانند. این روزها به لطف تلفن های همراه همگی یک دوربین با کیفیت در کنار خودمان داریم و هر جایی که موقعیت را مناسب ببینیم و یا منظره ای نظرمان را جلب کند، سعی می کنیم یک قاب ماندگار از خودمان و یا از اطرافمان ثبت کنیم و آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

یکی از سایت هایی که می شود این تجربیات لذت بخش را در آن با دیگران شریک شد، انجمن بین المللی عکاسان سفر و توریسم ( SITTP ) است با نام ( Society of International Travel and Tourism Photographers ) شناخته می شود. این وب سایت این فرصت را در اختیار عکاسان حرفه ای و علاقه مند قرار می دهد تا بتوانند در عین تعامل با دیگر عکاسان و استفاده از تجربیات عکاسان همکار، خود و آثارشان را هم به دیگران معرفی کنند. همچنین این انجمن هر ساله مسابقه ای هم بین شرکت کنندگان خود برگزار می کند و عکس های برتر را در قالب یک گزارش معرفی می کند. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با ۱۱ عکس اول این مسابقه که در آن بیش از ۵۰۰ عکس شرکت کرده بودند، آشنا کنیم.

۱- راهب بودایی با دست پر در قایق

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-1

این تصویر عنوان عکس برتر و مقام اول در میان تمام عکس های ارسالی را از آن خود کرده است. این تصویر راهب بودایی را نشان می دهد که در مه صبحگاهی برای گرفتن غذا از روستای رانگاماتی در بنگلادش  از روی رودخانه رنگ کنگ در حال گذر است. به این شیوه ی تهیه خوراک که مختص راهبان است، به آن پیندوسورون می گویند.

۲- زنان در گندمزار

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-2

دومین عکس منتخب که تحسین داوران رو برانگیخت مربوط می شود به زنان روستایی در هند که مشغول جمع آوری گندم هستند.

۳- عبور قطار از دل طبیعت زیبای اسکاتلند

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-3

و مقام سوم این رقابت به طبیعت زیبای اسکاتلند می رسد که قطاری قرمز رنگ از میان گلنفیان ویادوکت در ساحل اینورنس در آن در حال گذر است.

این عکس توسط یک عکاس حرفه ای اهل لیتوانی ثبت شده که خودش در رابطه با آن می گوید: آنقدر تصویر عبور قطار بخار از روی پل برایم زیبا بود که نتوانستم از ثبت آن بگذرم.

۴- طبیعت بکر جزیزه اسکای

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-4

این عکس توسط جان مسی (John Massey)، مردی ۶۴ ساله و بازنشسته که اهل برکشایر است ثبت شده. او در رابطه با عکسش می گوید برای گرفتن این عکس از تپه ای بالا رفتم تا این منظره ناب را بین جزیره کوچک اسکای و ساحل آن یافتم.

۵- بر فراز رنگین کمان

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-5

این مرد که رجینالدو نام دارد، بدون دغدغه های دنیایی در ارتفاع پنجاه متری بر روی طنابی در کنار آبشار برزیل راه می رود. تصویر توسط دوستش برونو گراسیانو ( Bruno Graciano ) ثبت شده و درباره آن می گوید: تصویر را در بعد از ظهر گرفتم و مه ایجاد شده به خاطر قطره های آب، رنگین کمانی به دور رجینالدو ایجاد کرد که به نظرم جادویی است. عنوان این تصویر آبشار دود است

۶- استاد ماهیگیر

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-6

ماهیگیران برمه ای یاد می گیرند قایق هایشان را با پا برانند تا دستهایشان برای انداختن تور و ماهیگیری آزاد باشد.

این عکس توسط خانم سارا بیانچی (Sara Bianchi)، کارمند ۴۳ ساله ایتالیایی به ثبت رسیده و درباره آن می گوید:ماهیگیر برمه ای یاد گرفته تا قایقش را با پاهایش براند و با یک پا تعادلش را حفظ کند و پای دیگر را به دور پارو بیاندازد و قایق کوچکش را براند. این کار به او کمک می کند تا دستهایش برای گرفتن تور سنگین آزاد باشد. وقتی چنین لحظه ی نابی را دیدم بلافاصله دکمه ثبت عکس را فشار دادم.

۷- زمین های دست نخورده ایسلند

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-7

دانیل گربث (Daniel Gerbeth)، جوان ۲۷ ساله، محقق و مهندس هوا فضا که به همراهی تعدادی از دوستانش برای تحقیق بر روی زمین های آتشفشانی فعال در کرافلا به شمال شرقی ایسلند سفر کردند، این عکس را هنگام عبور دوستانش از بین بخارهای ناشی از زمین های سربی ثبت کرده است.

۸- پیچ و تاب شورانگیز درمیان مزرعه چای

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-8

ریتا آیدا تاهیر(Retha Ida Tahir) ،اهل سنگاپور این تصویر زیبا را از یک مزرعه چای در اندونزی ثبت کرده و او می گوید:درخشش نور خورشید صبحگاهی بر روی این مزرعه پر پیچ و خم آنقدر زیبا بود که تصمیم به ثبت این عکس گرفتم.

۹- پسر بچه مغول و کره اسبش

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-9

جان کوئین (John Quinn) ،معتقد است یکی از بهترین مواردی که هنگامی عکاسی در سفر برایش پیش آمد، ثبت همین تصویر از پسر بچه خندان و اسب کوچکش بوده است.

۱۰- دکه های اغذیه فروشی دوست داشتنی

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-10

از عکس های قابل توجه در این رقابت تصویری از غرفه ی اغذیه فروشی در خیابان های شهر سئول است که توسط کائگان سائنز ( Kaegan Saenz) ، معلم ۲۷ ساله هنگام بازگشت به خانه به ثبت رسیده است.

۱۱– آسمان شگفت انگیز

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-11

ژان روحی (Zayn Roohi) ، دانشجوی ۲۰ ساله عکاسی در آلاسکا، درباره تصویر شگفت انگیزی که به ثبت رسانده گفته است: این یک شفق قطبی غیر طبیعی بود و برای همین تصمیم به عکاسی گرفتم و از بین تمام عکسهایم این بهترین تصویری بود که توانستم از آسمان سبز دوار به ثبت برسانم.

t عکس های برتر انجمن بین المللی عکاسان سفر و گردشگری
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مسابقه عکاسی حیات وحش "اورانگوتان در معرض خطر"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *