گوشواره نرگس ملیله ای  

گوشواره
t گوشواره نرگس ملیله ای  

وسایل مورد نیاز ساخت گوشواره نرگس

ملیله تراش دار بزرگ و کوچک در دو رنگ

سیم نازک

قفل مخصوص گوشواره

شیوه ساخت

ابتدا حدود 30 سانت سیم را برش بزنید. سپس 5 ملیله بزرگ و بین هرکدام یک ملیله کوچک را که مجموعا 10 عدد می شود، از یک طرف سیم وارد کنید طوری که یک طرف آن با یک ملیله کوچک شروع شود و انتهای آن یک ملیله بزرگ قرار گیرد. ملیله ها را به وسط سیم منتقل کنید. دو سر سیم را به شکل ضربدری و مخالف جهت یک دیگر از ملیله بزرگ انتهایی رد کنید. سپس یک ملیله بزرگ و 3 ملیله کوچک و مجددا یک ملیله بزرگ را از یک طرف سیم رد کنید.

این مرتبه  سر آزاد سیم را هم از ملیله بزرگ قبلی و هم از دو مهره کناریش با هم رد کنید. به این ترتیب یک گلبرگ گل تشکیل می شود. مانند قبل مجددا 5 مهره کوچک و بزرگ به همان ترتیب از سیم رد کنید و گلبرگ دوم را به وجود آورید. بافت را به همین ترتیب ادامه دهید تا 5 گلبرگ تشکیل شود.

انتهای سیم را ابتدا به هم بپیچید سپس زیر یکی از ملیله ها نوک آن ها پنهان کنید. مرجله پایانی کار کافیست قفل گوشواره راه یکی از گلبرگ ها متصل کنید. می توانید از ملیله های زرد و نارنجی و سفید نیز بجای رنگ های موجود در تصویر استفاده کنید تا شباهت بیشتری به گل نرگس داشته باشد. اکنون از زیبایی گوشواره نرگس و خلاقیت خود لذت ببرید. حتی می توانید با خلاقیت خودتان این گوشواره را تغییر دهید و اشکال جدید و منحصر به فردی بسازید یا فقط رنگ ملیله ها را عوض کنید. ابتدا طرحی که در ذهن دارید روی کاغذ بیاورید، سپس با ملیله ها آن را بسازید.

گوشواره نرگس
گوشواره نرگس

طرز ساخت گل نرگس

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های کاردستی با ماکارونی برای پیش دبستانی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t گوشواره نرگس ملیله ای  
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *