از PSP چه می دانید ؟

t از PSP چه می دانید ؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

کامپیوتر

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

کامپیوتر

 دنیایی که ما زندگی می کنیم پر از تکنولوژی های متفاوت است . بارها به این فکر کردیم که چه وسیله ای برای بازی کردن دردنیای رایانه ایی وجود دارد. انواع مختلف دستگاه های بازی ساخته و تولید شد ؛ از آتاری گرفته تا play station  که جدید ترین نوع آن ها است و هم اکنون استفاده می شود.  اما این دستگاه ها بازی های مخصوص به خود را داشتند و از طرفی هم مانیتورمخصوصی برای آن ها درست نشده بود  و باید یا به تلویزیون و یا به مانیتوربزرگ تری  وصل می شد تا گرافیک بازی قابل دید باشد و این کار را کمی سخت می کرد. برای راحت تر شدن کار مخترعان دستگاه جدید ی را اختراع کردند که PSP نام دارد و بسیار کوچک تر از دستگاه های قبلی  است .  ابعاد آن  ۱۷۰ در ۷۴ میلی متر و پهنای آن ۲۳ میلی متر با وزنی در حدود ۲۶۰ گرم است .اگرچه چنان کوچک به نظر نمی رسد اما قدرت پردازش گرافیکی و توانایی های آن بسیار پیشرفته تر تز مدل های ساخته شده  قبل است.

 دستگاه PSP دارای یک پردازشگر اصلی ۳۲ بیتی است که با سرعت ۳۳۳ مگاهرتز کار می کند و می تواند در هرثانیه در حدود ۶.۲ میلیارد محاسبه انجام دهد. این دستگاه دارای 64 مگابایت حافظه اصلی می باشد که (در مقایسه با play station2 که حافظه اصلی ۸ مگابایت دارد) به سازندگان بازی امکانات بالایی در ساخت و اجرای بازی می دهد . پردازنده گرافیکی PSPدر سرعت ۱۶۶ مگاهرتز کار می کند. این پردازنده توانایی پردازش حداکثر ۳۳ میلیون چند ضلعی در ثانیه را داراست که البته در حال حاضر حتی قوی ترین بازی ها نیز در حد ۲تا ۳ میلیون چند ضلعی در ثانیه اجرا می کنند. با این توصیف قطعا می توان انتظار داشت که بازی هایی در سطوح بسیار قوی تر مثلا در حد play station3 را بر روی این کنسول اجرا کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درس 5-3 - پروتکل های لایه اینترنت

از مزایای این دستگاه می توان به مواردی مانند : حافظه ی بالاو صفحه نمایش 4.3 اینچی متصل به دستگاه اشاره کرد، که اجرای بازی  را برای کاربران بسیار راحت کرده است . رزولوشن ، ابعاد و اندازه‌های این صفحه نمایش مانند مدل قبلی است ، اما آن چه از نظر کیفیتی تغییر کرده است تکنولوژی ضد انعکاس و طیف رنگی وسیع‌تر صفحه نمایش است که به داشتن تصاویر به‌تر و شفاف‌تر کمک زیادی می‌کند.  این دستگاه قابلیت اتصال به صفحه کلید را جهت سهولت در تایپ مطالب بیشتر و نصب نرم افزار های متفاوت را نیز دارد.

 کامپیوتر

4

 

 

 

 

 

 

 

t از PSP چه می دانید ؟
امتیاز به این نوشته

‫4 نظر ارسال شده در “از PSP چه می دانید ؟

  1. فاطمه شوکتی :

    من ازیناداشتم،چیزخوبی هم بودامابه کسانیکه میخوان بخرن توصیه میکنم چینیشونخرین! متأسفانه من توجه نکردم وخیلی خراب میشد…… 😐

  2. احمد :

    با سلام بسیار ممنون از مطلبی که گذاشتین
    اگه میشه درمورد فرمت اجرایی psp ها هم بگید
    یعنی پسوند بازی باید چی باشه که روی این دستگاه اجرا بشه
    و اینکه ویبره این دستگاه رو چجوری غیرفعال کنیم
    ممنون

  3. amin300 :

    به جمع ما بپیوندین و در صفحه ی هرچه دل تنگت می‌خواهد بگو بیایید و هرچه دل تنگتان می‌خواهد بگویید و با دوستان خود حرف بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *