کاردستی لوستر با لیوان یک بار مصرف

کاردستی لوستر با لیوان یک بار مصرف
t کاردستی لوستر با لیوان یک بار مصرف

کاردستی لوستر با لیوان یک بار مصرف علاوه  بر این که کاربردی است باعث می شود بخشی از زباله های پلاستیکی بازیافت شوند و در طبیعت رها نشوند.

وسایل لازم

لیوان یک بار مصرف

چسب حرارتی

منگنه

لامپ و سیم برق، واشر بزرگ فلزی، بست های فلزی

تیغ برش

شیوه ساخت کاردستی لوستر با لیوان یک بار مصرف

گام اول: سه عدد لیوان را روی هم قرار دهید و لبه ها و کناره های ته لیوان را به وسیله منگنه به هم متصل کنید.

آموزش

آموزش

گام دوم: بافت یا چسباندن لیوان ها را از لبه ادامه داده تا یک نیم کره مانند تصویر به دست آید و کار را به همین صورت ادامه دهید تا یک کره کامل به وجود آید. دقت داشته باشید که ته لیوان و لبه ها را طوری منگنه کنید که لیوان ها پاره نشوند و شکل کروی خود را حفظ کنند و تا جایی ادامه دهید که فقط یک لیوان مابین آن باز بماند. تصاویر زیر مراحل تکمیل شدن کره را گام به گام به شما نشان می دهد.

آموزش

لوستر با لیوان یک بار مصرف

لوستر با لیوان یک بار مصرف

گام سوم: برای قرار دادن لامپ در ته لیوان باید واشر بزرگ در آن جا قرار دهید. برای این کار درفش یا یک وسیله فلزی نوک باریک را ابتدا حرارت داده تا گرم شود و سپس با احتیاط ته لیوان را سوراخ کنید. آن گاه واشر بزرگ فلزی روی آن قرار دهید. مراقب انگشتانتان باشید تا آسیب نبیند و نیز لیوان را نسوزاند.

آموزش

آموزش

گام چهارم: سیمی که به یک هُلدر وصل باشد را یا از مغازه های الکتریکی تهیه کنید یا از والدینتان بخواهید تا آن را برای شما درست کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی سبزه تخم مرغی برای سفره هفت سین

آموزش10

سر سیم را که در حال حاضر دوشاخه ندارد از ته لیوان رد کنید طوری که هُلدر از ته لیوان آویزان بماند. سپس یک واشر فلزی وسط آن قرار دهید و سیم را گره بزنید  و لامپ کم مصرف را درون هلدر بپیچید.

آموزش

آموزش

آموزشآموزش

آموزش

گام پنجم: لیوان را در جای خود که در لوستر باز گذاشته بودید قرار دهید طوری که لامپ درون لوستر قرار گیرد. توجه داشته باشید بزرگی لوستر باید به اندازه ای باشد که لامپ درون لوستر آزادانه قرار گیرد و به بدنه های آن اصابت نکند زیرا لامپ در اثر روشن شدن خود به خود حرارت تولید می کند و چون لیوان ها از جنس پلاستیک هستند خطر ناک است. حتما از لامپ کم مصرف که حرارت کمتری تولید می کند استفاده کنید. دو طرف لیوان را با واشر و بست فلزی محکم کنید و سیم لوستر را با کمک والدین خود به سیم اصلی لامپ اتاقتان وصل نمایید. حالا از تماشای نورهای متصاعد شده از کاردستی خود لذت ببرید.

لوستر با لیوان یک بار مصرف

لوستر با لیوان یک بار مصرف

لوستر با لیوان یک بار مصرف

طرز ساخت لوستر نخی با بادکنک

t کاردستی لوستر با لیوان یک بار مصرف
امتیاز به این نوشته

‫6 نظر ارسال شده در “کاردستی لوستر با لیوان یک بار مصرف

  1. mobina :

    من کلاس هشتم هستم و این لوستر برای پروژه کاروفناوری من خیلی خوبه،یه لوستر عالی بامواد در دسترس.مر۳۰ که کمکم کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *