دستبند تزئینی

t دستبند تزئینی

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

دستبند-کاردستی

 مواد لازم :کاردستی-دستبند

چوب بستنی

چسب چوب

تیغ برش

مداد یا خودکار

کاموا

نگین های چسبی

رنگ طلایی – سبز- سفید

قلم مو

شیشه خالی مربا

  در فصل تابستان و گرمای هوا ، خوردن بستنی واقعا لذت بخش است به همین دلیل تصمیم گرفتیم در طی جلسات مختلف ساخت کار دستی های زیبایی را با استفاده از چوب  را به شما نوجوان ها ی عزیز آموزش دهیم پس به خاطر داشته باشید چوب های بستنی خود را دور نیندازید و آن ه ارا تمیز بشویید و خشک کنید و نگه دارید تا از آن ها کار دستی های جالبی درست کنید .

شیوه ساخت :

گام اول : ابتدا چوب بستنی ها را به مدت دو ساعت در قابلمه ای بجوشانید . سپس به وسیله یک انبرک یکی از آن ها را از آب بیرون آورده وکمی آن را خم کنید تا میزان انعطاف آن برای شما مشخص شود . مطمئن شوید که چوب کاملا نرم شده باشد و با دست خم می شود .

دستبند-کاردستی

گام دوم : چوب ها را از آب جوش بیرون آورده و با احتیاط کامل که انگشت هایتان نسوزد ، آن ها رابه داخل شیشه ی مربا وارد کرده و دور لبه شیشه خم کنید . سپس اجازه دهید مدت 24 ساعت در این حالت بماند و چوب به صورت منحنی حالت بگیرد. شما می توانید برای این که دستبندهایی در اندازه های مختلفی بسازید از لبه ی لیوان ، استکان یا شیشه های گوناگون استفاده کنید.

دستبند-کاردستی

گام سوم : پس از خشک شدن کامل ،  چوب ها را از شیشه با احتیاط خارج کنید . دستبندهای شما آماده است در این مرحله می توانید به روش های مختلف روی کاردستی خود را به دلخواه تزئین کنید که ما در این جا چند روش را به شما آموزش می دهیم . می توانید به وسیله قلم مو و رنگ گواش ، دستبند ها را  رنگ آمیزی کنید حتی می توانی دور آن ها را  کاموا بپیچید  .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی اوریگامی نشانه کتاب

دستبند-کاردستی

 یا می توانید ابتدا روی آن ها را  اسپری نقره ای یا طلایی بپاشید سپس با استفاده از نگین ها و سنگ های تزیینی آماده موجود در بازار آن ها را تزئین کنید  ، اگر تمایل داشتید ، آویز های کوچکی روی آن درست کنید به این روش عمل کنید.  ابتدا درقسمت بالای چوب بستنی قلب کوچکی رسم کنید ، سپس به وسیله تیغ برش ، اطراف آن را برش زده  قلب تزئینی را بیرون آورید ،  و پس از سمباده کشیدن با زنچیر کوچکی آن را به دستبندهایتان آویزان کنید . مراحل عملی ساخت، قلب های تزئینی را نیز می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید .

 دستبند-کاردستی

دستبند -کاردستی حتی شما می توانید از این دستبند ها برای تزئین لبه لیوان ها نیز استفاده کنید .

 دستبند-کاردستی

 

 

 

 

t دستبند تزئینی
امتیاز به این نوشته

‫12 نظر ارسال شده در “دستبند تزئینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *