نگاهی به بازی جدید سونیک مخصوص گوشی های اندروید و اپل

t نگاهی به بازی جدید سونیک مخصوص گوشی های اندروید و اپل

احتمالا خیلی از شما ها با این بازی خاطره های فراوان دارید.t نگاهی به بازی جدید سونیک مخصوص گوشی های اندروید و اپلبازی سونیک برای ایرانی ها، مخصوصا آنها که متولد دهه شصت هستند پر از خاطره است. امروز میخواهیم نسخه موبایلی این بازی را معرفی کنیم.در حال حاضر این بازی صرفا برای گوشی های iOS عرضه شده است. اما در ماه نوامبر نسخه اندرویدی آن نیز عرضه میشود.

سونیک جامپ، آخرین نسخه از سری بازی های سونیک برای گوشی های موبایل است. با این حال برعکس بازی های دیگر، این بازی تقریبا از نسخه های قبل خود متفاوت است و به نظر می آید یک بازی کاملا جدید باشد.

با عرضه بازی سونیک جامپ، سری بازی های سونیک وارد مسیری جدید شده اند.برعکس نسخه های قبل، در اینجا واکنش های کاراکتر اصلی بازی صرفا دویدن و پریده نیست.

عنوان

سونیک جامپ

سازنده

سگا

سیستم عامل

iOS

Android

تاریخ عرضه

اکتبر ۲۰۱۲

نوامبر ۲۰۱۲

محدوده سنی

۴+

ندارد

حجم

۹۷٫۷MB

نامشخص

 

اگر قبلا بازی Doodle Jump  را انجام داده باشید، با این بازی نیز آشنا هستید.در این بازی نیز باید مواظب باشید که کاراکتر بازی که همیشه در حال دویدن و چرخیدن است، نیافتد یا با دشمن ها برخورد نکند.کاراکتر بازی را باید از طریق حرکت دادن گوشی خود کنترل کنید.برای پریدن باید یک بار صفحه نمایش را لمس کنید. با دشمنان خود تنها از طریق همین پریدن ها باید مقابله کنید.تنها زمانی میتوانید آنها را از بین ببرید که از زیر به سمتشان بپرید.اگر از کناره ها یا از بالا با آنها برخورد کنید، به شما صدمه میرسد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گران ترین عمارت سنتی چین!

t نگاهی به بازی جدید سونیک مخصوص گوشی های اندروید و اپل

اگر قبلا سونیک بازی کرده اید خبر خوبی برای شما داریم.در این بازی هم مثل قبل باید حلقه های طلایی را بدست آورید.اما باید حواستان کاملا جمع باشد که به تیغه ها یا سمبه ها برخورد نکنید !وگرنه هرچه تاکنون جمع کرده بودید از دست تان میرود.اگر وقتی که تعداد حلقه های شما صفر باشد به تیغه یا سمبه ای برخورد کنید، Game Over میشوید!در هر مرحله یه سری مکانهای امن وجود دارند، که بواسطه آنها حلقه هایی که کسب کرده اید ذخیره میشوند و پس از آن اگر به تیغه ای برخورد کنید، حلقه های شما از بین نمیروند.

علاوه بر حلقه ها، در هر مرحله سه ستاره برای جمع کردن وجود دارند. امتیازی که در انتهای هر مرحله به شما داده میشود، به تعداد حلقه ها و ستاره هایی که جمع کرده اید بستگی دارد.برای رفتن به مرحله بعد نیازی نیست که حتما همه ی حلقه ها و ستاره ها را کسب کنید.اما باید امتیاز تاپ را بدست آورید تا مرحله بعد برایتان باز شود.

این بازی ۳ جهان وجود دارد که در هرکدام دوازده مرحله را باید کامل کنید.یازده مرحله اول ساختاری مشابه دارند.مرحله آخر مرحله رئیس است که باید در آن از حمله های جناب رئیس با پریدن های متوالی بپرهیزید.سگا قول داده است که مرحله های بیشتری در آینده در قالب به روز رسانی ها به این بازی اضافه خواهند شد.

علاوه بر مرحله داستانی، قالب آرکد نیز هست!در این حالت بازی نقطه پایان ندارد و شما تا جایی که میتوانید باید بروید.

 سرعت بازی قدری کند است.همچنین مراحل بازی عمدتا ساده هستند و به راحتی به پایان میرسند.البته دشواری های خاص بازی از جهان دوم شروع میشوند و قدری سرعت بازی شما را کاهش میدهند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی موبایل ضربه آزاد حرفه ای

در پایان جهان دوم، تعداد چیزهایی که باید از رویشان بپرید زیاد میشود و شما باید اینکه پشت سرهم بپرید تا نمیرید قدری کار را برایتان سخت میکند.بنابراین شاید این بازی قدری بیش از آنچه که فکرش را میکنید وقتتان را بگیرد.

برای کمک به شما چند مورد یاری رسان مثل آهن ربا که با آن میتوانید اشیای اطراف را جذب کنید، در بازی قرار داده شده است.همچنین یک سپر نیز وجود دارد که از شما در برابر دشمنان حفاظت میکند.شما میتوانید آنها را با رینگ هایی که دریافت کرده اید بخرید یا اینکه در حین بازی آنها را پیدا کنید.

 شاید با خواندن این مقاله فکر کنید این بازی باید خسته کننده باشد.اما اینطور نیست.این بازی یک گیم پلی جدید و چالشهای جدید در هر مرحله دارد.یعنی آنطور که فکر میکنید بازی یک سیر یکنواخت و همیشگی ندارد.در هر مرحله مواردی جدید هستند که برای شما تازگی دارند و باعث میشوند که به ادامه بازی مشتاق باشید.

در پاسخ به این سوال که آیا این بازی هیجان انگیز هست یا نه، باید بگوییم بله هست.آیا زمان بر و سخت است؟بله.اما به نظر میرسد که سازندگان بازی اندازه دشواری لازم را برای هر مرحله به خوبی تخمین زده اند.انگار هر مرحله به اندازه ای که برای همان مرحله لازم است دشوار است.یعنی طوری نیست که مرحله حاضر از مرحله قبلی خیلی سخت تر باشد.

اگر از بازی با سونیک خسته شده اید میتوانید کاراکترهای جدید بازی از جمله Tails یا Knuckles را آنلاک کنید.اما صرفا زمانی میتوانید این کاراکترها را آنلاک کرد به مرحله ای خاص رسیده باشید.t نگاهی به بازی جدید سونیک مخصوص گوشی های اندروید و اپل

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تست هوش: آیا قادر به پیدا کردن قاتل در 5 ثانیه هستید؟

سخن پایانی

از دست دادن این بازی، یک اشتباه بزرگ است.چون این بازی صرفا یک بازی بپر بپر ” نیست.اصل کلی بازی همان است که همه ما از سونیک یادمان هست. اما سگا تعداد زیادی موارد جدید به آن اضافه کرده است که باعث میشود بازی برایتان دلچسب باشد.کنترل بازی هم برای تازه کارها و هم برای حرفه ای ها خوب و خوش دست است.شاید مهم ترین ضعف این بازی گرافیک و صدای بازی است.شاید نیاز هست که این در گرافیک و محیط این بازی انقلابی ایجاد شود تا از یک نواختی سری بازی های سونیک کاسته شود.با این حال، محیط بازی اگرچه تکراری است، اما بازهم گیرا و جذاب است.

 

t نگاهی به بازی جدید سونیک مخصوص گوشی های اندروید و اپل
5/5 - (1 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “نگاهی به بازی جدید سونیک مخصوص گوشی های اندروید و اپل

  1. sara1213 :

    به جمع ما بپیوندین و در صفحه ی هرچه دل تنگت می خواهد بگو بیایید و هرچه دل تنگتان می خواهد بگویید و با دوستان خود حرف بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *