شما کدام یک از این هوش ها را دارید ؟

t شما کدام یک از این هوش ها را دارید ؟

روانشناسی -نوجوان- هوش مدارس معمولا بر تقویت دو هوش تمرکز دارند:هوش زبانی و هوش ریاضی . به همین دلیل ، این دو مقوله در مدارس آموزش داده و سنجیده می شود . هوواردگاردنر ( Howard Gardner ) استاد دانشگاه هاروارد معتقد است : « دست کم 9 و شاید 10 نوع هوش در انسان وجود داشته باشد .» شما کدام یک از این هوش ها را دارید ؟

هوش زبان شناختی : شما از نوشتن ، خواندن ، گوش دادن و صحبت کردن لذت می برید و این کارها را به راحتی انجام می دهید . از حفظ کردن اطلاعات و کلمه سازی برای خودتان لذت می برید و احتمالا قصه گوی توانمندی هستید .

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

هوش موسیقایی : با ریتم همه چیز حتی آواز پرندگان آشنا هستید . می توانید فراز و فرود نت ها را تشخیص دهید و یک یا چند آلت موسیقی را بنوازید . به سبک های مختلفی از موسیقی علاقه دارید .

هوش منطقی – ریاضی : شما به طور غریزی همه چیز را مرتب می کنید و کمیت ها را به خاطر می سپارید . اعداد و مفاهیم ریاضی خیلی خوب در خاطرتان می ماند و عاشق کامپیوتر و بازی های فکری هستید .

هوش دیواری – فضایی : خیلی زود متوجه نامتقارن بودن یک ساختمان ، نقاشی یا فرد می شوید . اگر ورزشکار هستید ، می توانید خیلی خوب درباره ی زاویه ی مناسب برای زدن به هدف در بازی هاکی یا بسکتبال تصمیم بگیرید . می توانید اشکال پیچیده را به راحتی در ذهنتان در جهت های مختلف بچرخانید و آنچه را که می بینید ، به تصویر بکشید . شما در جداسازی قطعات از یکدیگر و دوباره سوار کردن آنها موفق و عاشق بازی هستید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من خیلی خجالتیم و این موضوع منو خیلی عذاب میده. لطفا کمکم کنید

هوش جسمی – حرکتی : شما در کارهای دستی مهارت خاصی دارید . از ورزش لذت می برید . احتمالا در زمینه ی دستی – بافندگی ، خیاطی ، سفالگری و … موفق هستید .

هوش میان فردی : به راحتی دیگران را درک می کنید و حالات و احساساتشان را می فهمید . شما یک رهبر ذاتی و میانجی موفق هستید . می توانید به خوبی دعوا و درگیری میان دو دوست را خاتمه دهید .

هوش درون فردی : خودتان را خیلی خوب می شناسید . کاملا از احساسات ، رویاها و ایده هایتان آگاهید و اهدافتان را می شناسید .

هوش طبیعت گرا : با دنیای طبیعت و موجودات آن ، ارتباطی قوی احساس می کنید . حیوانات و گیاهان را دوست دارید . از رفتن و گشت و گذار در طبیعت لذت می برید . می توانید باغبان یا آشپزی موفق باشید .

هوش فلسفی : از درگیر شدن با سوالات بزرگ مانند معنای مرگ و زندگی ، ذات انسان ، این دنیا و دنیای پس از آن ، لذت می برید .

هوش معنوی : به مسائل معنوی و موضوعات مذهبی حساس و علاقه مندید.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                    منبع : روش های زندگی

t شما کدام یک از این هوش ها را دارید ؟
امتیاز به این نوشته

‫4 نظر ارسال شده در “شما کدام یک از این هوش ها را دارید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *