ترفندهایی برای آقا پسرها؛ در دعوای مدرسه چگونه از خود دفاع کنیم؟

در دعوای مدرسه چگونه از خود دفاع کنیم؟
t ترفندهایی برای آقا پسرها؛ در دعوای مدرسه چگونه از خود دفاع کنیم؟

در دعوای مدرسه چکارکنیم ؟شاید این سوال وبسیاری سوالات دیگر را بارها  پرسیده اید و یا می خواهید بدانید که چگونه دعوا کنیم که کتک نخوریم؟چگونه در دعوا پیروز شویم ؟ راز موفقیت در دعوا چیست ؟ چگونه در دعوا نترسیم ؟ با بزرگتر از خودمان چگونه دعوا کنیم ؟ چگونه لات دعوایی باشیم ؟ آموزش دعوای خیابانی بچه ها  چگونه است ؟ آموزش دعوا با افراد چاق  ،اموزش دعوا با دست خالی با چند نفر ، اموزش دعوا با دست خالی برای کودکان و…… یا ازدوستان تان می خواهید به شما آموزش دعوا بدهند. 

اما پاسخ 

دعوا اصولا کار اشتباهی است . اما اگر مورد تهاجم واقع شدید؛حداقل باید از خود دفاع کنید . هرچند دوستان شما هر کدام در یک خانواده و با آداب و رسوم خاصی پرورش یافته اند . بنا براین هیچ کدام از هم کلاسی های شما دقیقا خصوصیت های اخلاقی مانند شما ندارند.

دردرجه اول ما از شما می خواهیم که خشم خود را کنترل کنید و از دعوا پرهیز کنید. اما اگر به هردلیل نتوانستید از مهلکه بگریزید این مطلب را بخوانید تا بتوانید به خوبی از خود واطرافیانتان در دعوای مدرسه دفاع کنید .

اگر شما راه دفاع از خود را بلد باشید و یا حتی نحوه ی مدیریت اخلاقی دعوا ها را بدانید  می توانید از خود در دعوای مدرسه ، حمایت کنید. مهمترین نکته این است که اگر کسی به هر دلیلی به شما توهین کرد ویا مشکلی برایتان ایجاد کرد.باید مشکل خود را از طریق قانونی حل کنید . یعنی مشکل خود را به معلم یا معاون مدرسه بگویید و سعی کنید از این طریق حق خودرا بگیرید . به یاد داشته باشید طرح مشکل نزد مسئولین مدرسه برخلاف آن که بعضی می گویند نشانه ضعف شما نیست . بلکه نشانه عاقل بودن شماست.وقتی می توان مشکل را با گفتگو حل کرد هرگز نباید به سراغ راه های خشونت آمیز و دعوای مدرسه رفت .

دعوای مدرسه و خشم

1- هرگز شروع کننده دعوا نباشید

 هرگز دردعوای مدرسه شروع کننده دعوا نباشید و به تحریکات عصبانی کننده دیگران  توجه نکنید . ابتدا حریف خود را کاملا  بشناسید و از قدرت بدنی خود در مقابل او مطمئن شوید، بعد راه های مقابله با او را بررسی کنید . تا اطمینان حاصل نکردید که می توانید از خود دفاع کنید به مقابله با او نپردازید.

 همیشه چند نفر از دوستانتان را شاهد مدعای خود داشته باشید تا در مواقع لزوم بتوانید از حمایت های آنان در مدرسه برخوردار شوید.

توصیه می کنیم مقاله   چگونه می توانم خشم خود را مدیریت کنم؟را هم مطالعه کنید.

2- به خود اطمینان داشته باشید

 تا به قدرت بدنی خود مطمئن نشدید در مقابل قلدری های فرد مزاحم ایستادگی نکنید. در ضمن در مقابل او ضعف از خود نشان ندهید .اگر بدون مهابا به دعوا با افراد زورگو که شما بزرگ تر هستند بپردازید . ممکن است باعث آسیب دیدن شما شود .

 

فرار از دست قلدرها در دعوای مدرسه

3- در دعوای مدرسه حلوا پخش نمی کنند

 در دعوا و جنگ بین دونفر  معمولا عدالت رعایت نمی شود. چون در هنگام عصبانیت دوطرف درگیر مسائل عاطفی شدید و در برخی موارد خودنمایی هستند و به قوانین پایبند نیستند . اما مراقب باشید که به حریف خود ضربات مرگ آور به نقاط حساسی مانند گردن – چانه – گلو -بینی –سر و  بدن وارد نکنید. همین طور از خودتان نیز در مقابل ضرباتی این چنین که منجر به آسیب های طولانی مدت می شود محافظت کنید.

بسیاری از اتفاقات ناراحت کننده و آسیب های جبران ناپذیر در همین دعواهای مدرسه ای اتفاق می افتد . به یاد داشته باشید که قانون به سن افراد کاری ندارد و اگر به کسی آسیبی وارد کنید باید مجازات آن را تحمل کنید و یا معادل نقدی خسارت وارد ه را به کسی که خسارت دیده بپردازید .

دعوای مدرسه

4- دردعوای مدرسه به قلدرها توجه نکنید

 فرد مزاحم یا همان قلدر مدرسه به دنبال راهی برای اثبات برتری خود نسبت به دیگران می گردد و می خواهد نگاه قوی تری نسبت به بقیه دانش آموزان داشته باشد . هرگز از ، رجز خوانی و فریاد های او عصبانی نشوید و آرامش خودر ا حفظ  کنید.بی توجهی به افراد قلدر بزرگ ترین تنبیه برای آنان است . زیرا این افراد سعی می کنند با تحریک شما ، دعوا به راه می اندازند .

روانشناسی

5- در مقابل او از خود ضعف نشان ندهید.

اگر از پشت سر به شما حمله شد ، ضمن رعایت خونسردی با ذهنی قوی سعی کنید با استفاده از یک فن کنگ فو،  از بازوها و ساعد دستتان برای مهار ضربه ی او استفاده کنید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتار مثبت، گفتار منفی

اجازه دهید قلدر حرکت اول را انجام دهد تا شما فرصت فکر کردن و تصمیم نهایی در مورد مهار حرکت او را داشته باشید و به این ترتیب از خود دفاع کنید .سعی کنید فقط از خود دفاع کنید تا آسیب نبینید . اما آسیب رساندن به دیگران به هر دلیلی کار اشتباهی است. در ادامه در مورد قلدری در مدرسه بیشتر بخوانید. 

انواع قلدری

  • قلدری جسمی: شامل حمله به دیگران، کتک زدن، تخریب وسایل و… است.
  • قلدری کلامی: شامل طعنه زدن، به زشتی نام بردن از دیگران، مسخره کردن و مطرح کردن موارد نامناسب جنسی می‌باشد.
  • قلدری اجتماعی: شامل انتشار مطالب خلاف و شایعات درباره‌ی دیگران، شرمسار کردن فرد و اخراج وی از گروه‌های دوستانه است.
  • قلدری الکترونیکی: شامل ایجاد آزار و اذیت از طریق شبکه‌های پیام رسان، به شکل تهدید یا انتشار تصاویر و مطالب مربوط به یک نوجوان می‌باشد.

 

قلدرها در دعوا در مدرسه چه آسیب‌هایی به دیگران می‌رسانند؟

 

قلدرها در مدرسه

افراد قلدر با زورگویی خود باعث می‌شوند تا نوجوانی دیگر دچار آسیب جسمی، افسردگی، تنهایی و انزوا، عدم اعتماد به نفس، روی آوردن به رفتار خصمانه، غیبت مکرر از مدرسه، روی آوردن به مواد مخدر و الکل و… گردد.بسیاری از دانش آموزان در دوران تحصیل با این مشکل روبرو شده‌اند اما از گروه‌هایی که دچار مشکل زورگویی شده‌اند، فقط ۴۰ درصد آن‌ها مشکل خود را به بزرگ‌ترها گزارش می‌دهند.

درخواست کمک در دعوا در مدرسه نشانه‌ی ضعف نیست

اگر فردی یا گروهی به شما زور می‌گویند، نباید فکر کنید می‌توانید در برابر آن‌ها به تنهایی مقاومت کنید، بلکه باید از بزرگ‌ترها کمک بخواهید و این کمک خواستن نشانه‌ی ضعف نیست و برخورد با فرد زورگو به تنهایی نیز نشانه‌ی قدرت شما نیست. فرد قلدر می‌خواهد که شما را به انزوا بکشد تا بتواند بیش‌تر بر شما مسلط شود.

اگر زورگویی را گزارش دهید، آدم فروشی نیست

 

زورگویی و دعوا در مدرسه

معمولا دانش آموزان از این که مشکلات خود را به بزرگ‌ترها گزارش دهند، می‌ترسند و واهمه دارند که دیگران آن‌ها را فردی آدم فروش بشناسند اما باید بدانید اگر کسی شما را ناراحت می‌کند یا فردی می‌خواهد به زور شما را وادار به انجام کاری کند، گزارش رفتار ناپسند او برای امنیت خودتان کاملا ضرروی است.

در جمع دوستانتان باشید

معمولا افراد قلدر سعی می‌کنند که فردی را تنها گیر بیاورند و او را آزار دهند، بنابراین سعی کنید همیشه برای خودتان دوستانی داشته باشید و به این ترتیب در گروه دوستان در مقابل افراد زورگو از یکدیگر حمایت کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید

اگر زورگویی موردی از شما دید و آن را وسیله‌ی آزار شما قرار داد، نترسید. به خودتان یادآوری کنید که شما نکات مثبت زیادی دارید و حتی اگر کسی رفتار شما را نمی‌پسندد، اصلا مهم نیست، زیرا کارهایتان باید برای خودتان صحیح باشد و نظر دیگران چندان مهم نیست.

در دعوا در مدرسه قبل از تلافی کردن فکر کنید

 

چگونه با چند نفر دعوا کنیم

اگر به خاطر آزاری که دیگران به شما می‌رسانند، تصمیم گرفتید که تلافی کنید، ابتدا کمی فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. دعوا کردن و کتک زدن دیگران، شما را نیز مانند آن‌ها می‌کند و علاوه براین می‌تواند عواقب خطرناکی نیز داشته باشد، بنابراین سعی کنید از راه‌های منطقی مشکل خودتان را حل کنید.

چه زمانی در مقابل قلدری بجنگیم؟

هر زمان فردی قصد سلطه گری داشته باشد یعنی موقعیتی ایجاد شده که باید با او بجنگی. پدیده سلطه­ گری و قلدری شامل رفتارهای خشونت آمیزی است که به صورت تعمدی و غیر منصفانه اتفاق می‌افتد، رفتارهایی را که به حالت موذیانه اتفاق می‌افتد و سرانجام  به دشمنی در می‌آید مانند اسم گذاشتن بر روی یکدیگر، طرد کردن و حذف کردن افراد از گروه دوستان و تلاش برای بی‌اعتبار کردن دیگران در جمع را نیز دربردارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با یکی از دوستام مشکل دارم

همچنین هنگامی که یک شخص یا یک گروهی تلاش می‌کنند به صورت مداوم با گفتن کلمات بد و ناپسند شخص یا گروهی  را مورد آزار و اذیت قرار دهند و یا آنها را کتک بزنند تا پول و دارایی آنها را به دست آورند و یا آنها را مورد تحقیر و تمسخر قرار دهند قلدری یا سلطه­ گری اتفاق افتاده است.

از طرف دیگر عنوان می شود زمانی که فرد یا گروهی دیگری را را نادیده بگیرند، او را کتک بزنند، هل بدهند و یا او را در اتاق زندانی کنند، یا در مورد او به دیگران دروغ بگویند و یا برعلیه او شایعه پراکنی کنند، وی را قربانی سلطه گری قرار داده اند.

 

دعوای پسران نوجوان

اگر زورگویی تکرار شد چه کنیم؟

رفتار اطرافیان برای اولین بار و هنگامی که تنها یک بار دیده شده قابل بخشش و گذشت است. کافی است که به فرد یا گروه مقابل بگویی که از این رفتار خوشت نیامده است. گاهی این ابراز می تواند با یک نگاه، یک اشاره یا یک جمله کوتاه باشد. بعد از آن نیازی به منتظر ماندن نیست و بهتر است به جای شنیدن نظر یا بحث بیشتر از آن جا دور شوی.

گاهی سلطه گری و رفتارهای ناخوشایند دیگران به منظور جلب توجه است. برخی نمی ­دانند چگونه می­توانند محبت و عشق خود را به فرد مقابل نشان دهند و به همین دلیل برای اینکه توجه او را به سمت خود جلب کنند رفتارهای پرخاشگرانه یا آزاردهنده دارند.

در این شرایط پیش ازهر اقدام دیگری اطمینان حاصل کنید که آیا فرد مقابل قصد ابراز محبت از این طریق نادرست را دارد؟ در این صورت اگر حتی احساس کردی که مقصود او صرفا جلب توجه است به کارهای دیگر او توجه نشان بده تا خیال او بابت دریافت نظر تو راحت شود و دست از مزاحمت بردارد.اما در غیر از شرایط یاد شده تردید نیست که موقع جنگیدن فرا رسیده است، با این توضیح که هر جنگیدنی دعوا نیست. گاهی لازم است مراحل دیگری را هم مد نظر داشته باشی.

وقتی رفتار افراد قلدر در مدرسه ساده است چه کنیم؟

گاهی رفتارهای سلطه ­گرانه ساده­ تر از آن است که نیازی به دریافت کمک یا مداخله دیگران است. در این صورت لازم است ضمن ابراز خونسردی در رفتار، کاملا جدی و مصمم مقابل فرد یا گروهی که به قصد سلطه گری پرخاش می­ کنند بایستی. برای مثال اگر در کلاس تو را با لقب صدا میزنند با صدایی که بشنوند و بدون ترس هشدار دهی که رفتارشان تکرار شده و نتیجه خوبی نخواهد داشت، یا بگویی رفتارشان را پایان دهند.

اگر فردی که قصد اذیت دارد از یک موقعیت دعوا یا ناراحتی دیگر آمده است اصلا به تهدید و حرفها و رفتارش توجهی نکن زیرا او در جستجوی فرصتی برای خالی کردن خشم خود است و لزوما تو مقصود او نیستی، پس بهتر است نزدیک او نباشی.

به اندازه رفتاری که با شما می شود عکس العمل نشان دهید. 

اگر فقط تو را هل داده یا فقط یک کلام گفته با خودت قرار بگذار که تو هم بیشتر از یک جمله یا یک رفتار نداشته باشی، بیشتر از این به معنای شروع جنگ از سوی توست.

افرادی که از تو کم­ توان ­تر هستند را با زور و بازو جواب نده، هم برای خودت افت دارد هم ممکن است در پایان آثاری به مراتب بیشتر از چیزی که قصد اعمال آن داشتی به وجود آید که اغلب فاجعه بار است.یادت باشد مطابق دین مبین اسلام هر گونه ایجاد خسارت بدنی اعم از اینکه حق با تو بوده یا نبوده شامل دیه می­شود و تا سالها بعد هم این دین به گردن تو باقی خواهد بود.

هم­چنین مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران هرگونه فحاشی نیز شامل مجازات است پس برای اینکه صرفا خشمت را خالی کرده باشی مراقب جملات باش و سراغ دیگر راهکارهای مدیریت خشم برو .

بهتر است مقصودت را بدون به کاربردن ناسزا به داغ­ترین حالت و منطقی­ترین شکل بیان کنی و هرگز مشمول مجازات فحاشی نشوی. اصلا یکی از دلایلی که در دعواهای ایرانی از کلماتی مانند مهندس، تو می­ دونی، تو عاقلی و …. استفاده می ­شود برای فرار از همین مجازات است!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نیاز به یک برنامه ریزی درسی دارم | برنامه ریزی تحصیلی

قانون در مورد دعوا در مدرسه چه می گوید؟

یکی از تلخ ­ترین جاهای دنیا که به واسطه شغلم در آن حضور داشته­ ام کانون­های اصلاح و تربیت یا به عبارت قدیمی دارالتادیب است. دیدن نوجوانانی که مجبورند اتهام قتل یا آسیب به دیگران را بر خود داشته باشند و به همین دلیل در زندان به سر برند بسیار تلخ است. زیرا اغلب آن­ها ناخواسته به این شرایط گرفتار شده ­اند و اصلا تصور نمی ­کردند که ممکن است یک اقدام ساده تبدیل به این فاجعه شود و برای همیشه سایه آن در زندگی­شان بماند.

پای­بندی به قانون نشانه ترس یا بزدلی نیست، بلکه نشانه عقل و تدبیر است . همیشه برد با کسانی است که مدبر و دانا هستند. هر زمان در محیط مدرسه یا دیگر فضاهای اجتماعی رسمی حضور دارید و فرد یا گروهی که با سلطه گری ،قصد تعرض به امنیت و آرامش تو را دارد تنها کافی است مطابق قانون آن نهاد رسمی اقدام کنی. یعنی از طریق افرادی که برای همین منظور در آن مجموعه هستند از حقوق خودت دفاع کنی. در فضای کلاس، معلم و در خارج از کلاس و در سطح مدرسه معاون مسئولیت امنیت و رسیدگی به شکایت دانش­ آموزان را بر عهده دارند.

اگر بیرون از مدرسه نیز اختلاف و مزاحمت­ ها ریشه پیدا کرد و اطلاع یافتن والدین نتوانست به حل آن کمکی کند. حتما می­توانی از پلیس انتظار مداخله داشته باشی. به کمک یک بزرگتر و شاهدان با تماس تلفنی 110 مراتب را گزارش کن.بهره­ مندی از قانون بهترین راهکار برای مقابله با قلدری­هایی است که زورشان از تو بیشتر است و تصور درگیری با آنها با شکست همراه است.

 با سلطه گری  ودرگیری

 

قوای بدنی را دست کم نگیرید.

تفاوتی ندارد دختر هستی یا پسر، حتما برای تقویت بدنت و زور و بازویت ورزش مناسبی انتخاب کن . همیشه دفاع از خود را بهانه ای برای یادگیری فنون رزمی و قدرت بدنی قرار بده. یادت باشد همیشه دعوا و جنگ به مدرسه و دانش­ آموزان مربوط نمی­ شود. گاهی در سطح جامعه با جیب ­برها، متجاوزین، خلاف­کارها و افرادی که برای سودجویی به دیگران تعرض می­کنند روبه ­رو می­ شوی.

در چنین حالتی هم ­چنان مراحلی که اشاره شده را در نظر داشته باش. چون همه ماجرا همان است، اما در یک ورژن جدی­ تر و خطرناک­تر. در این میان کسانی که از قوای بدنی بهتری برخوردار هستند و فنون دفاع شخصی را می­ دانند آسیب کمتری می­ بینند. گاهی با یک اشاره درست از فنون رزمی، فردی که قصد تعرض یا دزدی دارد منصرف می ­شود و از شما فاصله خواهد گرفت. در عین حال هم­چنان بهره­ مندی از قوانین و استفاده از مجریان آن در جامعه توصیه می­ شود.

 با سلطه گری  وآزار رساندن

فن آخر برای دعوای مدرسه 

یکی از مهم­ترین نکات درباره مواجهه با رفتارهای سلطه­ گرانه این است که هرگز نشانه ­ای از اینکه می ­ترسی نشان نده. اگر تو را مسخره می­ کنند ، تهدید می شوی، اذیت می­ کنند و … تلاش کن با رفتارهایی از جمله نگاه کردن در چشمان طرف مقابل، بالا گرفتن سر، دادن شانه­ ها به عقب، با صدای بلند صحبت کردن، خونسرد بودن، لبخند زدن، بی­ تفاوت بودن نسبت به آنها، نشان دادن بی تاثیری و کوچک بودن این قبیل رفتارها در خود به گونه­ ای نشان دهی که نمی ­ترسی.

البته این بدان معنا نیست که آن­ها را تحریک به ادامه رفتارشان کنی، بلکه فقط اطمینان داشته باش که نشانه ترس در تو دیده نمی ­شود. برای این کار حتما مدیریت خشم، مدیریت ترس، مدیریت خود و مباحثی از این دست را بیشتر مطالعه و تمرین کن. در عین حال شیوه­ های تقویت اعتماد به نفس را دنبال کن.

دکترلیلا سلیقه دارمشاور

 

 

t ترفندهایی برای آقا پسرها؛ در دعوای مدرسه چگونه از خود دفاع کنیم؟
4.1/5 - (94 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • اگر در دعوا کردن ضعیف باشیم چکار کنیم

‫385 نظر ارسال شده در “ترفندهایی برای آقا پسرها؛ در دعوای مدرسه چگونه از خود دفاع کنیم؟

  1. شاکی :

    من بگم که این دوتا خاطره است من الان کلاس نهم هستم تیک اعصاب دارم از بالا تر این نوش برا همین سی میکنم با ادم که دوست دارن اون روی سگ منو با بیارن مشاجره نکنم مدرسه ایی که میرفتم به ی علت جمع شد و کل رفیقام دوستام ارتباتی که با ناظم ها برقرار کرده بودم از دست دادم الا تو این مدرسه جدید جام خوبه همچی خوبه ولی دو سه نفرن که کوپنشون داره پر میشه حاجی بکیشون هی زیر پا میداد من نمی خام اول سال دعوا کنم برا همین نگه داشتم ولی اینو هرفو به اون ادمای کرمو میگم زمانش که برسه نه خدا میشناسم نه بزرگ تر فقط اون زمان خون با خون میشورم البته ادم نیستم که احل دعوا اینا سی میکنم خوب باشم هستم ولی هس میکنم یکی زیراب منو زده که مثلا سر کلاس البته معلم که نیس اون زمان فقط در حد حرف نه دعوا چیزی ولی انگاری یکی رفته گفته این فلان فساره یکی از ناظم ها هم بد نگام میکنه یبار بد هولم داد یبار سر سف کشیده بیرون تهدید کرده ببخشید دستم خودم نیس ولی گفتم خون با خون میشورم چون حرفش خیلی تو مخی بعضی از ناضم ها شوخی شوخی مثل یه چیزی میگن ولی این با یه لحن بد با چهره اسوانی نگام کرد یه بلایی سرت بیارم که صداش کردن ولی من الان بدم نه درگیری نه چیزی یبار که حولم داد خودمو میندازم زمین چنتا از دوستامو شاهد که این زد میزنم زیر گریه تا اولیام نیارم مدرسه دهن اینو سرویس نکنم ولش نمی کنم وایس دارم براش البته فقط یبار دیگه بهش شانس میدم من تازه وقته شکارم اگه کسی میدونه باید چیکار کنم بنویسه میام سر میزنم ولی این ناظم برام نقشه ریخته چرا بقیه کارم ندارنp

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      دوست خوبم
      خوبه که متوجه هستی رفتار اطرافیان تا چقدر مربوط به حق تو است که باید دفاع کنی و مراقب حقوقت باشی اما به نظرم نیازی نیست صبر کنی تا حساب هر کسی پر بشه و بعد با تمام خشمت بخوای جوری انتقام بگیری که انگار طرف مرتکب قتل شده بوده! درست و منطقی اینه که وقتی رفتاری داره تو رو اذیت می کنه درباره اش حرف بزنی و تذکر بدی.
      مثلا اگر دوستت روی شوخی زیر پایی زده لازمه بهش بگی که اگه شوخی هم هست من خوشم نمیاد و تکرار نکن. اتفاقا اگر تکرار کرد شکایتش را به همون ناظم ببر که اونم متوجه بشه که دیگران هم موجب اذیت تو هستند و حرف های احتمالی که پشت سرت گفتن اثرش کم بشه.
      اما در مورد ناظم تنها لازمه بری و باهاشون حرف بزنی. باید بری و احساست را بهشون بگی ، اینکه حس می کنی مرتکب خطایی شدی که اینطور نگاه می کنند در حالی که هیچ خطایی از تو سر نزده و بعد هم ازشون بخواهی که از این به بعد تهدیدهای رفتاری دیگران را بهشون بگی و بهت کمک کنند.
      البته بگی که از نظر قدرت و زور و بازو نیازی به کمک نداری ولی چون نمی خوای کار به اونجا بکشه نیاز داری که کسی مثل او وارد عمل بشه.
      چه می دونی شاید همین ارتباط گرفتن تو باعث بشه که تو بشی دست راست ناظم و کلی به مدرسه و بچه های دیگه کمک کنی.

  2. محمد :

    سلام من ۱۸سال سن دارم قبلاً اگه کسی کمترین چیزی می‌گفت میزدم تو گوشش باهاش دعوا میکردم یا به خودم آسیب میزدم یا به طرف ۱سال هم باشگاه میشه کار میکنم و از ۱۵سالگی تا حالا هیچ فرقی نکردم البته فقط توی این یک سال ۵کیلو وزنم رفته بالا و وقتی دوازده سالم بود یه پسر۱۷ساله رو باشیشه زدم توی سرش و قدرت بدنی ام بالا هست و لی نمی‌دونم چرا این ۱سال میشه که حتی یه بچه ی ۱۳ساله هم میاد یجوری میترسم .میترسم بزنمش یه جاش خورد بشه آسیب شدید ببینه و با آدم ۳۰ساله هم که رودر رو میشم همین حس رو دارم و حتی با افراد فامیل که۳۱سال سن داشتند کشتی و مچ انداختم نتوستن بزنمن زمین ولی توی دعوا اون حس ترس بهم دست میده

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      دوست خوبم
      این نشان شجاعت توست که با وجود داشتن نیروی بدنی بالا و قدرت اما می توانی حس ترس را ببینی و ازش حرف بزنی.
      البته باید بگم که این لزوما ترس از نوع کم آوردن نیست این ترس، احتیاط است که شرط عقل است. خوشبختانه عقل تو همزمان با بدنت رشد کرده و می تونه درک کنه کجا خطری در کمین هست.
      بنابراین به خودت افتخار کن و به عقلت که بزرگتر شده توجه داشته باش و از ترس به عنوان نشانه بلوغ فکری استقبال کن.

  3. یوهان :

    سلام .
    من ۱۴ سالمه و ۲ ماهه که دارم تمرینات بدنسازی در خانه مثل: شنا ، دراز نشست و … برای تقویت عضلات‌ بازو و شکم و پا انجام میدم و همچنین دمبل هم برای بازو هام روزی ۲۰۰ یا ۳۰۰ تا میزنم و الان عضلات بازو هام سفت و باد کردن ولی آن چنان هم هیکل بزرگی ندارم و در حد ۴۵ کیلو هستم یعنی لاغر ولی میدونم که استقامت بدنم زیاد هست و ربطی به لاغری نداره ولی خلاصه سر کلاس چندین نفر رو میبینم که خیلی پررو هستن و همش به اینو و اون مزخرف میگن و دوست دارن دعوا راه بندازن ولی من با اینکه کلی قدرت بدنی زیادی دارم ، نگاه هیکل چاق اونا میکنم میترسم ولی خب اونا اصلا قدرت بدنی و استقامت ندارن و حتی حرکت پلانک که خیلی ورزش راحتی هستش رو زیر ۱ دقیقه میرن اما من با اینکه لاغرم‌ ۵ دقیقه میرم ولی وقتی اعصابم از دست زر زنی هاشون خراب میشه و میخوام یه جوری تهدید فیزیکی انجام بدم ، میترسم و جلوی خودمو میگیرم ولی بعد ازن چند دقیقه از اینکه کاری نکردم از خودم خجالت میکشم..

    یکی بگه چیکار کنم؟

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      دوست خوبم
      چقدر عالیه که ورزش می کنی و مراقب هستی تا سالم تر و قوی تر بمونی.
      اما حالا لازمه اخلاق ورزشی هم در خودت تقویت کنی و بیشتر تلاش کنی تا این نکته را برای خودت جا بندازی که جواب هر رفتاری تهدید فیزیکی و دعوا نیست. و اصلا قرار نیست هر کسی زورش بیشتر هست بیشتر بر دیگران مسلط شود و ….
      بهترین کار اینه که چون قوی هستی اعتماد به نفست را هم بالا نگه داری و هر زمان نیاز هست با صدای محکم بهشون تشکر بدی و البته در کار دیگران دخالت نکنی. مراقب باش که بر خودت مسلط باشی و اونا هم ببینند و از تو یاد بگیرند که چطور بدون دخالت دادن موضوع فیزیکی، میشه به رفتار دیگران انتقاد کرد.

      • یه ساده :

        سلام من زورم خیلی زیاد نیست ولی یه مدت بوکس و یه مدت ووشو رفتم ولی نمی‌دونم چرا تا دعوام میشه ترس میگیرتم و چشمام سیاهی میره انگار من تماشاگرم و بدنم خودش داره عکس‌العمل نشون میده نمی‌دونم واقعا چیکار کنم اگه میشه کمک کنید دیگه واقعا خسته شدم از بس حقم رو خوردن

        • جمال رادفر (سردبیر ) :

          دوست خوبم
          شاید این موضوع به استرس تو مربوط باشه یعنی زمانی که وارد جدال میشی تا استرس وجودت را میگیره و خودش را با سیاه شدن چشم و حال بد نشون میده
          یک دلیل دیگه هم میتونه این باشه که درون تو هم علاقه ای به جنگ و دعوا نداره چون در دعواها فقط زور و بازو نیست روان آدم هم درگیر میشه و روات تو طبق فطرت انسانی علاقه ای به جنگیدن فیزیکی نداره و این خیلی هم خوبه
          به نظرم به این فکر کن که برای گرفتن حقت به جای دعوا چه راه های دیگه وجود داره شاید اگر صرفا اعتماد به نفست را بالا ببری، طوری رفتار کنی که اطرافیانت بدونن اگر بخوای میتونی وارد دعوا هم بشی ولی اهلش نیستی و با صدای بلند از حقت دفاع کنی خیلی بهتر باشه.
          این طوری به خودت هم رنج مضاعف نمیدی و در عین حال بقیه هم اذیتت نمی کنند.
          فکر کن اگر همه برای دفاع از حق شون فقط باید دعوا می کردن چی میشد ! اصلا هیچی سر جای خودش بود؟

  4. MM Miner :

    سلام. مطلبتون مفید بود ولی من بازم نفهمیدم دقیقا باید چکار کنم، حقیقتا من تو روستا زندگی میکنم روستا هم پر لاته، چند تا دونه مدرسه هست که همشم دولتیه دیگه خودتون میدونید چه خبره، نمیخوام پز بدم ولی من درسم خوب نیست ولی از همه دانش آموزای مدرسه نمرم بهتر شد، هم هیچ رفیقی ندارم هیچ کسم خوشش نمیاد با من رفیق باشه، خیلی هم روزم کمه، به همین دلایل همش از این و اون آزار میبینم نمیدونم بخاطر حسودیه یا چی(نه اینکه دعوا باهاشون بکنم) هم ظاهرم رو هم به طور غیر مستقیم مسخره میکنن(مثلا با انگشت زدن به گوشم) توی این موقعیت باید چیکار کنم؟

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      وست خوبم
      برای مقابله با این وضعیت باید بتونی اعتماد به نفست را افزایش بدی و کمی رو دار تر از حالا باشی. نیازی به زور و بازو نداره. وقتی یک نفر دست توی گوشت می کنه بیشتر احتیاج هست بتونی محکم و بلند بگی که این کارش داره اذیتت می کنه، بگی که مجبوری به بزرگتر مدرسه بگی یا اینکه کارش را نادیده بگیری و در برابر رفتارش ذهنش را مشغول کار دیگری کنی مثلا بگی جواب سوال … را نوشتی له من بدی و از این جور چی ها.
      لزوما فرار کردن و رفتن به یک‌مدرسه دیگه راه حل نیست و در عین حال هر کجا که باشی اگر نتونی از ۷قت دفاع کنی همه جا کسانی هستند که بخواهند بهت زور بگن.
      بعضی از مسخره کردن ها هم اصلا جواب نداره و بهتره نادیده بگیری مثل لات های تو کوچه که فقط باید نشنوی و رد بشی مگه خیلی مزاحمت شون بیشتر بشه که دیگه وقتشه بزرگترها وارد عمل بشن و لزوما به برخورد خودتون با هم‌نیاز نیست.

  5. Mn :

    سلام من چگینی هستم ارم اون کسی که این هارو نوشته بعضی چیز هارو درست نوشته ولی یجا هایی باید دعوا کرد مدرسه من هم غیر دولتی تو کلاسم از همه قوی ترم سال هاست ووشو میرم هیکلمم چاقه اما بدنم محکمه وقتی ادم به ناموسش فوش بده خون جلوی چشماش رو می گیره

  6. آقای بنیامین :

    سلام اینا همش چرته‌ که برو به مدیرو اینا بگو
    منم همینطور یک موقع دعوا میترسم ولی خوب حریفم هرچی میزنم منم میرنمش
    باید برید کلاس هایی که آرامش خودتون رو بدست بیارید و وقتی کسی به شما حمله کرد در زهن خودتون با اون یه بار بجنگید و. اما گی رو سارویی رو داشته باشید دوستان من

  7. کیارش ابوالوردی :

    سلام من تو پارک یه چن نفر سر یه فش گرفتنم مث سگ زدنم صورتم و دماغم و دهنم خونی شده بود بعد یه هفته رفتم همشون رو تک به تک گیر آوردم تا میخوردن زدم ینفر شون فکش شکست فرار کردم ولی بعد ۲ ساعت اون سه نفر اومدن دماغمو و سرمو شکوندن بعدش مامانم رفت سر ماماناشون جیغ کشید دیگه رفتم بیمارستان وقتی خوب شدم دیدم دیگه نمیان پارک

  8. ممد :

    من زورم از همه بیشتره ولی قلدر کلاس نیستم کسی جرعت نمیکنه بیاد سمتم همه ام پاچه خواریم رو میکننن تا باهام دوست شن تا تو دعوا ها کمکشون کنم اما اونا به ۰۰۰۰نیستتن ولی اگه دعوا رو شروع کنه مادرشو میارم جلو چشاش ولی هیچ وقت دفتر هم نرفتم همیشه همرو بزنین به حرف اینا گوش نکنیناینا اسکلن

  9. یکی از مدارس ایران :

    من داستان خودمو میگم
    امروز توی مدرسه با چند نفر دعوام شد یکیشون
    ۲سال میره دفاع شخصی
    و یکیشون هم میره بوکس با چند نفر دیگه که اونا ورزشی نمیرن
    بعد توی مدرسه دعوا شد
    توی کلاس من جدا کردم
    بعد اونی که دفاع شخصی میرفت لباسمو کشید دفعه اولشم نبود دفعه اول اهمیت ندادم
    ولی این دفعه هل دادم گفتم چرا هل میدی اونم یه بوکس زد ب فک پایینم بعد من صورتمو گرفتم بعد با عصبانیت رفتم دنبالش توی حیاط
    بعد اون خودشو برد جلو دوربین حیاط که بگه من اول زدمش بعد رفتیم دفتر بعدش هیچ کاری نکردن بعد زنگ خورد رفتم کلاسمون گردنشو گرفتم خودشم میدونست چقدر محکم زده بود بعد دوستاش با بوکس از پشت اومدن من یکشونو اول زدم بعد یه دفعه چند نفری با بوکس میزدن به صورتم
    که چندتاش خورد به دماغم چندتاشم خورد به زیر چشمم و پیشانیم که قرمز و باد کرده بودن بعد توی دماغم احساس خون میکردم که تف کردم دیدم اب دهنم خونیه بعد رفتیم دفتر میخواستن ازشون نمره کم کنن که
    مدیره اومد گفت ولشون کن اینو باید بزنن منظورش با من بود اخه این عدالته واقعا که
    من اونایی که منو زدن رو بخشیدم ولی نمیدونم اونا بخشیده باشن یا نه اخه منم زدمشون ولی مدیره رو هیچ وقت نمی بخشم اصلا بحث نمره نبود بحث این بود که چرا گفت اینو باید بزنن
    اینم از مدرسه

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      خیلی متاسفم که در مدرسه تجربه کتک کاری و پرخاش دارید و بدتر این‌که قضاوت و رسیدگی درباره مشکلات تون تا این حد سطحی و نادرست است.
      اول باید بگویم که با تو موافقم که واکنش مدیر مدرسه اصلا مناسب نبوده و باید رسیدگی دقیق تری به ماجرا می داشتند و کاری می کردند که موضوع حل و فصل شود و دفعه بعدی هیچ کدام از شما اقدام به چنین کاری نکنند.
      اما بیشتر و با تاکید مهم تر از واکنش مدیر مدرسه خودت هستی که لازمه اخلاق و سیاست بیشتری به خرج دهی.
      در خشونت ها کار یک بار می شود که ممکن است خسارت جسمی و روانی به وجود آید و دیگر قابل جبران نباشد.
      اینکه از دوستت دفاع کردی خوب است اما راه دفاع کردن لزوما کتک کاری نیست.
      اینکه با شجاعت طرف را هول دادی خوب است اما فقط بخش شجاعت ش خوب است و بقیه اش مناسب نیست.
      خلاصه اینکه مراقب جسم و جانی که خداوند به امانت دست ما داده است باید باشیم.

    • علی :

      تایسون اینقدر کتک نخورده نزده که شماها میگیم ماشالا همتونم بزنید یکیتون تو خیابون دعواش بشه خایه چش تو چش نداری بعد تایسون شدید نکنید زشده از بس اینو اونو زدین

    • سامیار :

      داداش اینکه چیزی نیست مدیر من تو مدرسه بی دلیل من رو گرفت زد محکم پس کلم تا دو روز سردرد داشتم بعد دوستمو بخاطر اینکه از رو حواس پرتی دستگیره درو خراب کرد یه جوری زد داد میرد میگفت به جان عمم من نکردم ریده بود تو خودش

  10. امیرم :

    سلام ۱۷ سالمه ۶ سال بوکس حرفه ای کال کردم ۳ سالم بدنسازی کار کردم مکمل همچیم مصرف میکنم جز استروعید یه بدن مسابقه ای ساختم خلاصه بچه پایینم هستم ولی تو دعواها دلم بد جور میریزه ینی طرف حتی اگه زدنش واسم راحت باشه اما دلم باز میریزه یه ترس دارم نمیدونم ترس از چیه

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      دوست خوبم
      چقدر از خوندن این همه موفقیت و تلاش تو برای داشتن بدن ورزشی و قدرت بدنی لذت بردم. آفرین به تو
      شاید این ترس تو هم به خاطر همین رشد عقلت باشه. چون می دونی که در این طور دعواها جای پشیمانی و جبران نیست و بلوغ فکری تو که در اثر روحیه ورزشکاری تو ایجاد شدا مانع از این میشه که بخواهی چنین اشتباهی کنی.
      بنابراین به نظرم با ترست مواجه نشو و اجازه بده این بحش از منطق تو از روحیه انشان بودن پیروی کند و وارد دعواهای فیزیکی نشود.

  11. ممد نبودی ببینی :

    آقا من دخترم ۱۳ سالمه یکی از دوستام به مادرم فحش دادم منم شبش رفدم دم در خونشون زدمش و بش سیلی زدم
    و خب چن ماه بعد یکی از دوستام ادای بچه بودن در اورد منم اداشو دراوردم زنگ تفریح دوستاشو خودش اومدن بالا سر من و دوستام اونجا هم زدم هم خوردم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      نمی دونم خودت چه احساسی درباره این نوع مواجهه و برخوردها داری؟ ولی این را می دانم که حتما دوستت اشتباه بزرگی کرده که فحش داده و حتما تو اشتباه کردی که ادای دوستی را درآوردی ولی جواب این اشتباهات کتک زدن نیست.
      حیوانات دور از جان شما و همه آدم ها، چون نمی توانند گفتگو کنند، مذاکره کنند، به یکدیگر رفتار درست را یاد دهند یا بگویند که احساس شان جریحه دار شده و آزرده هستند یا اصلا بگویند ببخشید من فقط با تو شوخی کرده ام! به همین دلیل با هم می جنگند و یکدیگر را می زنند.
      اما همه این قابلیت ها را انسان دارد، می تواند بگوید، حسش را درک کند، یاد بگیرد و به دیگری یاد دهد. بنابراین اصلا برازنده نیست به جای اینها. فقط بزند و بخورد.
      خوب در این باره فکر کن و حتما تلاش کن راه های شایسته تری را برای زمانی که عصبانی یا آزرده می شوی انتخاب کنی.

  12. سيد علی حسینی پناه :

    سلام من قبلاً با پسری دعوا کردم اون منو زد من خوردم زمین هی زدم تا پاشم رفته بود رفتم به مدیریت گفتم دعواش کرد ولی الان دوباره اذیت میکنه میترسم دعوا کنم خودم یا چیزیم بشه یا اون هر دو هم در یک سطح هستیم حرف حساب هم حالیش نمیشه همه هم اذیت میکنه من می خوایم ۱ بار حالش رو بگیرم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      چقدر واکنش تو به این رفتار هم کلاسی ات عالی بود که یک بزرگتر را در جریان قرار دادی. حالا که او حرف تو را درک نمی کند یا نمی خواهد متوجه رفتارش باشد بهتر است برنامه ات را به او بگویی که اگر یک بار دیگر تو را تهدید کند یا موجب اذیت تو شود این بار طوری شکایت می کنی که مدرسه حتی اولیا او را هم بخواهند.
      به او بگو که علاقه ای به جنگ و دعوا نداری اما زیر بار حرف زور هم نمی روی . در عین حال کارت را خوب بلدی و نمی گذاری او کاری کند که تو مرتکب اشتباه شوی.

      اینها را با جرأت، با صدای بلند و محکم بگو.بعد از او فاصله بگیر و نگذار بهانه ای برای اذیت تو داشته باشد.
      اگر در این مدت مجدد باعث ناراحتی تو شد حتما چیزی که گفتی را عملی کن، به مدیر مدرسه بگو و حتی خواهش کن والدین وارد ماجرا شوند و از مدرسه بخواهند که امنیت تو را با طرف گوناگونی که می دانند تامین کنند.
      این کار باعث می شود که بیشتر مراقب رفتارهایش با تو باشد.

  13. mobi :

    هه من تو مدرسه هم شاخم هم محبوبم هم لاتم هم دعوایی تا حالا چندین بار ازم شکایت کردن و کل مدرسه ازم خوششون میاد

  14. trapped :

    طبق تجربه من:
    بدلیل اینکه بچه های مدرسه دعوا با حرکت رزمی خواصی بلد نیسن فقط با گرفتن شکم شما و هل دادن حمله میکنن (کم پیش میاد مشت هم بزنن مگر کسایی که چند بار دعوا کردن) که اگر شما یکم کتاب های pdf درمورد حرکات رزمی هرچند ساده و دفاع شخصی و مبارزات خیابونی و … بخونین تو دعوا اول میشین.

    توی دعوا به کسایی که حمله میکنن و میزنن و براشونم مهم نیس معاون ببینه تا میخوره بزنینش (به چشم دماغ قلب مخصولا قلب اصلا ضربه نزنین اگر به قلب ضربه بزنین ممکنه سکته کنه) طبق قوانین بیشتر مدرسه ها در صورت مورد حمله قرار گرفتن اگر شما دفاع کنین مشکلی نداره

    نقاط حساس بدن رو بشناسید

    در صورتی که داشت دعوا میشد هیچوقت پا پس نکشید جلوی جمع یه چیز خنده داری بهش بگین تا ضایع بشه

    اگر طرف میخواست دعوا کنه و شکی توش نبود شما یه موقع خیلی غیر قابل پیش بینی بهش حمله کنین

    و آخرین نکته : به شدت از دعوا پرهیز کنین چون ۹۹ درصد بچه ها مال این حرفا نیسن تا میخوره میزننت یه ذره بزنیشون انقدر گریه میکنن و به ناظم میگن و … ?

  15. ممدشونم :

    سلام
    خواستم یه کامنت بزارم بعضیا ازش استفاده کنن
    ببینید هر موقع دعواتون شد منتظر نباشید که اول دشمن کاری کنه و شما عکس العمل نشون بدید
    ضربه اول رو شما بزنید !
    یه مثال بگم : مثلا شما رو در رو با فرد مقابل هستید و اون هم داره فوش و چرت و پرت میگه در این موقعیت بدترین کار اینکه شما هم بهش فوش بدید !
    اما این کارو نکنید ، وقتی که داشت بهتون فوش و دری وری میگفت تا حرفش قطع نشده یه مشت بزنید تو صورتش
    مطمعن باشید چون یارو انتظار مشت از سمت شما رو نداشته با همون مشت اول میوفته
    پس شما پیروز میشید و اگه دوست دارید میتونید بیوفتید روش و بیشتر کتکش بزنید

      • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

        پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
        اگر زمان دعوا دیدی با کسی رو به رو هستی که خطر جانی برایت دارد می توانی:
        به یک بزرگتر مراجعه کنی و از او کمک بخواهی و در عین حال به طاهر نشان دهی که اینجا قانون دارد و باید قانون مشکل ما را حل کند.
        یا اینکه زمان بخری و مثلا بگویی الان منتظرم هستند و باید بروم اما بعدا درباره این اتفاق اقدام می کنم.
        یا اینکه او را دعوت به آرامش کنی و بگویی کلا اهل دعوا نیستی و وگر روست دارد بنشیند و با تو حرف بزند، اگر نه برود سراغ دیگری.
        خلاصه اینکه همیشه چه طرف مقابل زورمند است یا نیست تلاش کن به خاطر انسانیت و اخلاق، اول دعوت به گفتگو داشته باشی و در عین حال نشان دهی که رعایت این کار از ترس نیست از عقل است.

  16. sadra :

    من یک دوست دارم تو مدرسه هم سن خودم هست ولی از من خیلی قوی تر هست و همیشه من را می بره توی یک کلاس کتک می زنه کمک کنید چکار کنم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      قلدری های این شکلی که به خاطر زور و بازو هست تنها دوراه برای مقابله بیشتر ندارد.
      اول اینکه متوجه شود که دیگر از او نمی ترسی و بتوانی سر و صدا به پا کنی و جلوی او بایستی و دوم اینکه به یک بزرگتر بگویی و از او بخواهی که مداخله کند.
      در هر دو راه خوبی ها و بدی هایی وجود دارد اما مهم این است که در اغلب موارد نتیجه یکسان است اینکه دست از سر تو برمی دارد.

    • ناشناس :

      ببین هرچی توی این سایت خوندی و یا سایتای دیگ و کامنتای همین سایت چیزی جز مشتی چرت و پرت از زبون کسایی که تاحالا دعوا نکردن نیست.البته اینکه میگن دعوا بده کاملا درسته.ببین توی اون مدرسه قاعدتا یه پسر کلف دیگه هست که رقیب اون قلدرست.باید با اون دوست بشی و براش یکم بمالی و با مرام بازی دراری.هواتو داره.من خودم چنین نقشی داشتم تو مدرسه.این بهترین راهه.

  17. یونس :

    سلام و درود خدمت عزیزان . قبلا کامنت دادم ظاهرا نیومده گفتم دوباره بیایم و یه صحبتی داشته باشیم . راستش من اصلا آدم دعوایی نیستم و هر وقت دعوا میشه خودم رو کنترل میکنم و به همین خاطر به قول خودمون فقط کتک میخورم ! اما مطمعنم خیلیا مثل من نیستن و این شاید یه نکته منفی یا حتی در بعضی مواقع مثبت برای اون ها باشه . خودم در حال حاضر کلاس نهم هستم با یکی از دوستان که امتحان رو دادیم اومدیم بیرون تا بریم به خونه هامون یکی از بچه های کلاس خودمون که چنان هیکلی هم نداره حداقل برای من ! جوری نیستم که بگم هیکل گنده ای دارم , اصلا اینطور نیست , ولی در حد خودش مناسبه و در برابر اون شخص هر جور بخواید حساب کنید قدرت بدنی بالاتر و بهتری داشتم ( شخص قد اش حدود ۱۷۴ یا ۱۷۳ هست دوستم قد اش ۱۷۸ و وزنش هم حدود ۱۱۰ کیلوگرم خودم هم قد ام ۱۸۲ ) خلاصه این بنده خدا اومد و خواست مثلا زور نمایی کنه و گردن مارو چسبید رفیق من هم مثل خودم نیست و خودش رو کنترل نمیکنه و خلاصه یه پس گردنی به این بنده خدا زد اونم فرار کرد ولی بعد از ۳۰ ثانیه برگشت و فحش داد من هم اعصابم خورد شد و به طرف اون رفتم ولی باز خودم رو کنترل کردم و چیزی بهش نگفتم که دوباره دیدم فحش داد من هم یقه شو چسبیدم و اون هم هیچ کار نمیتونست بکنه و هی به قولی بال بال میزد دستم رو به طرفش مشت کردم و یه تهدید ساده کردم برای این که فقط بره و اثر هم کرد ولی دوباره نامردی کرد و اومد یه مشت تو صورت من زد این دفعه دوستم خواست واقعا کتک کاری کنه ولی من جلو شو گرفتم اون هم فرار کرد . تقریبا ۲ الی ۳ روز بعدش رفتم ماجرا رو به معاون مدرسه گفتم ( صرفا جهت این که مشکل حل بشه ) چون خودم با طرف صحبت کردم اثر نداشت و باز داشت کُری میخوند منم رفتم به دفتر گزارش دادم . معاون که باهاش صحبت کرد اصلا یه بچه دیگه شد و الان با هم دوستیم . خلاصه سر تونو درد نیارم ببینید هیچ وقت زود تصمیم گیری نکنید و به حرف های دیگران اهمیت ندید . بهتون قول میدم اگه میخواستم طرف رو کتک بزنم باور کنید نمیتونست نفس بکشه ولی خوب خودمو کنترل کردم و به سادگی حل اش کردم . اگر دیدید که صحبت با طرف نتیجه نداره میتونید برید به مدیر یا معاون بگید تا از طریق کاملا قانونی و بدون دردسر برای شما ماجرا به نفع تون تموم بشه . و این هم یادتون باشه اگر با کسی این ماجرا ها رو در میون بزارید نشانه ضعف و بی قدرتی شما نیست اتفاقا برعکس نشانه جوانمردی و حفظ آبروی خودتون هست . و در عوض اعتماد به نفس بیشتری هم بهتون میده که الکی دعوا نکردید سر یه ماجرای ساده ! میدونم همیشه کسی که زور بیشتری داره نسبت به طرف مقابل زودتر کوتاه میاد البته اگر شروع کننده دعوا نباشه ! چون اگر کسی که زور زیادی داره شروع کننده باشه قطعا دلیل قاطعانه و محکمی داشته که اینطور عصبی شده و قطعا برنده هم هست ! ولی اگر شروع کننده اون نباشه باز هم برنده اونه چرا که با حفظ کنترل و خونسردی ماجرا رو تموم میکنه و هیچ ارزشی ازش کم نمیشه و اتفاقا در جایگاه مردم ارزش بالاتری داره موفق و پیروز باشید .

  18. محمد مهدی :

    سلام و درود به همه عزیزان . قبل از همه چیز بهتون بگم که دعوا اصلا و ابدا چیز خوبی نیست ممکنه بگید تو دعوا حلوا پخش نمیکنن ولی واقعا باور کنید به عواقبش فکر کنید اگر کسی شما رو اذیت کرد و فحش داد سعی کنید فقط و فقط یقه طرف رو بچسبید و اگر خیلی اذیت کرد فقط دست تون رو مشت کنید و به طرفش بگیرید تا خودش راضی به تسلیم بشه . واقعا اگر به عواقبش فکر کنید حتی اگر طرف صدمه هم نبینه , شکایت هم نکنه کسی هم نفهمه شخصیت خود تون رو زیر پا گزاشتید . من خودم همین چند وقت پیش داخل مدرسه دعوا کردم و خودم سریع حل اش کردم . سن ام ۱۵ کلاس نهمم و با شعور و فهم خودم مسئله رو به پایان رسوندم . همین چند وقت پیش از سالن امتحان خارج شدیم و میخواستیم بریم بیرون که یکی از بچه های همکلاسی در محیط جلو در مدرسه شروع کرد به فحش دادن من با دوستم بودم و داشتیم میرفتیم به سمت خونه هامون ( دوستم قد اش حدود ۱۷۸ و وزنش هم ۱۰۵ کیلوگرم زور زیادی هم داره خودمم قد ام ۱۸۲ عه ) طرف هم مثلا قد اش حدود ۱۷۴ یا ۱۷۳ بود خلاصه هر جور فکر کنید هم از لحاظ جسه و قدرت بدنی من و دوستم برتری داشتیم و اون حرفی برای گفتن نداشت اما همیشه داخل مدرسه با همه دعوا میکنه و اصولا صحبت گوش نمیده و دنبال زور نمایی و دعوا هستش . خلاصه رفتیم بیرون و این هم شروع کرد فحش ناموس دادن من و دوستم عصبانی شدیم دوستم به سمت اون دوید اون هم فرار کرد ولی باز دوباره برگشت و شروع کرد به فحش دادن . من این دفعه رفتم جلو تا باهاش صحبت کنم که ناگهان مشتی تو صورت من زد من هم نتونستم جلو عصبانیت خودم بگیرم و همونطور که بالا توضیح دادم یقه شو چسبیدم و چون دست های بلند و کشیده ای دارم این بنده خدا مثل یه مرغ پر کنده بال بال میزد و الکی انرژی هدر میداد من هم دستمو به سمتش مشت کردم و همینجور یه تهدید خیلی ساده کردم فقط برای این که بره نه برای دعوا و گفتم زشته بخوای جلو مدرسه دعوا کنی تو محیط خیابون بهت میگفتم ! . میتونید فقط با استفاده از همین کلمات شخص مقابل رو بترسونید و بفرستیدش پی کارش . ببینید واقعا کتک زدن کاری نداره خودم هم توضیح دادم براتون واقعا اگر میخواستم برای من کاری نداشت همون دست مشت شده رو به سمت دماغ و یا سینه اش میبردم هیچ کاری هم برای من نداشت و اون هم عاجز بود برای دفاع ولی خودم رو کنترل کردم . صبر کنید واقعا پاداش اش رو جای دیگه میگیرد هیچ وقت زور نمایی و قلدر بودن برای شما چیزی نداره هر وقت احساس قلدر بودن کردید به این فکر کنید که کره زمین ۸ میلیارد جعیت داره یعنی یه نفر پیدا نمیشه زورش از شما بیشتر باشه ؟ دختر و پسر نداریم شما فقط باید شجاع باشی و از خودت دفاع کنی نه شروع کننده دعوا باش نه پایان دهنده اش منتظر بمون با میانجیگری دیگران تموم بشه وگرنه عواقب بد هم برای خودتون هم برای دیگران داره . در آخر هم بگم که یه مرد واقعی بودن به زور بازو و قلدر بودن نیست مرد واقعی بودن اینه تو این شرایط خودت رو کنترل کنی و به دنبال راه حل باشی حتی اگر به قیمت آسیب دیدنت تموم شد بدون اون شخص یه روزی تاوان اون کار شو خواهد دید . موفق باشید

  19. مهدی :

    من از شهرستان اومدم تهران از کلاس اول الان۱۲هم هستم بچه ها عضیت میکردن منم هی هروز بدبختی دعوا میکردم الان با هرکس که دعوا میکردم الان رفیقم ،بخاطره اینکه زورگویی نمیزاشتم بکنن بهم الان همه باهم رفیق شدن هیچ وقت به کسی زور نکید چون کارما میگیرتون همیشه حواستان باشد زور نگید

  20. علیرضا :

    سلام دوستان اومدم بهتون یک چیزی بگم در مورد دعوا بزار بهتون فحش بدن فحش بد بدن بسپاریدش به خدا نگران نباشین خدا ما رو دوست داره در ضمن اگر اومدن تنه بزنن اشکال ندارد بزار بزنن بیشتر از این نیست که دو تا چک بخورید ولی اگر ادامه بدین دو روز دیگه اگر اومدن بدجوری زدنتون و شما اون رو زدین کار به دادگاه کشید نگی که نگفتی دیدم که میگم یکی از دوستانم بی دلیل دنبال دعوا میگشت بعد یک جوری ازش شکایت کردند پدرش درآمد در کل من با اون فرد دیگه حرف نمی زنیم

  21. امیرعلی :

    به نظر من که بهترین تکنیک برای دفاع و جلمه در مدرسه فقط جودو هست چون حتی می تونی اگر یک پای حریف جلوت باشه راحت بزنیش توی فیلم های داخل آپارات میبینم یکی پاهایش جلوی جلوش هست ولی فقط میخواد مشت بزنه بعد جودو این خاصیت رو داره که بدون هیچ آسیبی به حریف ، حریفت رو بزنی و در هر شرایطی میشه زدش . لطفا شما هم بگید که نظر من درست هست یا نه؟

  22. احسان :

    سلام خسته نباشید من چند وقتیه دوست که چه عرض کنم بچه های کوچه خیلی ازارم میدن تا منو میبینن میگفتن به جونم میزننم نه ناز ها محکم میزنن منم که میترسم بزنم یه‌چیزشون بشه چون کمربند آبی کیک بوکس هستم دیگه از شورش در آوردند توی واتساپ فروش خار مادر میدن من باید چیکار کنم آیا از فنون کیک بوکس استفاده کنم همشون هم از من بر گترن لطفاً جوابمو به این ایمیل ارسال کنید. ممنون

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      چیزی که مسلم است هرگز توصیه نمی کنم تو هم جواب رفتار ناشایست آنها را با زدن بدهی.
      می دانم که گاهی لازم است جواب دندان شکنی به کسانی که مسخره می کنند داد ولی همیشه هم راهش زدن نیست.
      بی اعتنایی، کم اهمیت دانستن حرف و رفتار آنها . با قاطعیت مخالفت کردن به رفتارشان، تذکر دادن و مواردی از این قبیل می تواند موثرتر از کتک زدن باشد.

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      چیزی که مسلم است هرگز توصیه نمی کنم تو هم جواب رفتار ناشایست آنها را با زدن بدهی.
      می دانم که گاهی لازم است جواب دندان شکنی به کسانی که مسخره می کنند داد ولی همیشه هم راهش زدن نیست.
      بی اعتنایی، کم اهمیت دانستن حرف و رفتار آنها . با قاطعیت مخالفت کردن به رفتارشان، تذکر دادن و مواردی از این قبیل می تواند موثرتر از کتک زدن باشد.

  23. علیرضا :

    خب ببینید دو تا سوال داشتم
    ۱-اگه کسی مارو مسخره میکنه مثلا لقبی برامون میزاره و همچنین بقیه دوستان منو با اون لقب صدا میکنن و مورد آزار من میشه،من باید چکار کنم؟اینو توضیح بدید لطفا

    ۲-اگه بچه ای ۹ ۱۰ ساله مارو با همون لقب صدا میکنه ما باید چیکار کنیم؟،

    • رها :

      اره این واقعا ازار دهندهست که تورو حتا تو گوشیشونم با اون لقب سیو کنن…اه هم بهشون بگی.میگن تو بیجنبه ای…

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:
      دوست خوبم
      وقتی کسی با لقبی تو را صدا میکنه دو حالت داره یا ممکن هست مثل اون بچه ۱۰ ساله اصلا متوجه مسخره کردن نباشه یا ممکن است او یا دیگر دوستان می‌دانند که مسخره می کنند و این کار را انجام می دهند.
      در هر دو حالت اولین پیشنهاد حرف زدن است. در قدم اول تصور کن و فرض را بر این بگذار که طرف مقابل نمی داند کار اشتباهی می کند پس توضیح بده که این کار مسخره کردن است و موجب اذیت تو است و انتظارت را به روشنی بگو که می خواهی دست از این کار بردارند.
      در قدم دوم اگر هم‌چنان به این کار ادامه داد بگو که نسبت به او بی اعتنا می شوی و اصلا زمانی که با همان لقب صدا می کنند پاسخ نده.
      از این کار خسته نشو و هم چنان با رفتار و گفتارت اشتباه بودن کارشان را متذکر شو و خیلی در این باره جدی باش.

  24. منا :

    به نظر من دعوا چیز خوبی نیست ولی اگر طرف مقابلت قصد داره که به تو آسیب برسونه،می تونی از خودت دفاع کنی وطوری دفاع کنی که طرف آسیب یا خونریزی نبینه،چون خسارت داره.به نظر من کسایی که دفاع شخصی رفتن یا رزمینکارن،اونا بهتر از خودشون دفاع می کنن که طرف مقابلشون آسیب نبینه.

  25. خاکی :

    تو دعوا دیگه تاکتیک و تکنیک به درد نمیخوره فقط اینو میدونید که باید بزنید اگه دعوا بشه طرفو نزنی اون ترو میزنه اگه بزنی هم میز پس بهتره ترسو ول کنی بزنی یا ۳تا میخوری ۲تا میزنی???

  26. Mobin :

    دوستان عزیز ازتون یه سوال داشتم من یه دوست دارم اسمش محمد علی ولی پور از کلاس اول باهاش دوستم الان داره قلدری می‌کنه داداشمو میزنم ولی من بهش هیچی نگفتم بنظر شما چیکارش کنم
    (در ضمن ما با هم دیگه میریم کلاس ریاضی پیش باباش داخل خونه اونا؟)

    • .... :

      منتا کسی باهام دعوا نکنه نمیزنمش تاحالا فقط با دوستام دعوا کردم که اونم شوخی بوده ولی خب دعوا نمیکنم ولی وقتی دعوا میکنم بد بلایی سر یارو میارم هربارم دعوا میشه من نیستم?فقط یه بار توپمو دزدین که دویدم دنبالشون و توپمو گرفتم ازشون و… دوستامم داشن منو نگاه میکردن

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      بهترین کار این است که به خودش بگویی که متوجه زورگویی و کتک کاری او با برادرت شده ای و خیلی جدی بخواهی که این کار را ترک کند. اما اصلا او را به چیزی تهدید نکن.
      در عوض با برادرت صحبت کن و کاری کن که بتواند خودش از حقش دفاع کند حتی شده با کلام.
      اگر این راه ها جواب نداد و او از این کار خود دست نکشید در این صورت بد نیست مقابل پدرش و در حضور خودش از این رفتار گله کنی و خطاب به پدرش بپرسی به نظر شما من چه کاری می توانم انجام دهم. فکر می کنم این کار هم نی تواند در نهایت ختم دهنده رفتار نادرست او باشد.

    • علی شیاسی :

      سلام لعنتی اگه جای تو بودم با یک وسیله‌ای داعش میکردم با طناب گره گره ای خونشونهم نمیرفتم. زیر منت هم نمیرفتم.

  27. ابوالفضل :

    حاجی ما اهل دعوای مدرسه نیستیم چون شانس نداریم وقتی دعوا میشه کتک میخوریم مسئول مدرسه نمیبینه ولی تا می آیم بزنیم مسئول تو صورتمونه

    • parsa :

      من اهل دعوا نیستم و همش چربیم ولی به خاطر جثم که چاقیمو نشون نمیده انگار ورزشکارم. خلاصه اصلا حرف زورو نمیپذیرم به همین خاطر یکی که خیلی قلدر بئد بت هم دعوا کردیم و چنان کتکش زدم که فقط ازش خون می چکید ولی ازون به بعد آدم شد و رفیق شدیم و هنوز که هنوزه جای ضرباتم رو صورتشه. اصلا اهل دعوا نباشید ولی اگه زور کفتن یا دعوا کردن از خودتون محافظت کنید

  28. محمدمهدی رضائی :

    وقتی که قدرت دفاع از خودت رو نداری بهتره از کسی که قدرتش رو داره کمک بگیری
    البته گاهی نمی شه از کسی کمک گرفت
    اونموقع دیگه باید از جایی بزنی که نباید بزنی
    چون اگه نه بتونی فرار کنی نه بتونی از کسی کمک بخوای دیگه چاره ای برات نمی مونه
    ما ترکا یه مثل داریم که می گه اگه گربه رو تو بن‌بست گیر بندازی بر می گرده صورتت رو پاره پوره می کنه خب برای اون موقع باید جا های حساس بدن رو بشناسین که بتونین ضربه بزنین?

    • علیزاده :

      من خودم ب موقعش غولم یادمه یارو داداشمو زده بود بعد همه میگفتن تو اون محل این یارو خیلی وحشی و قلدره‌‌‌ مثلا رئیس اون دور و ورا بود جوری زدمش نمیتونست راه بره تا تیکه پارش کردم الانم یکی هس تو کلاس ورزشیم میخواد در بیفته نمیدونم خاکش کنم یا نه

      • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

        پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :دوست خوبم
        دفاع از خود یک‌چیزه و به رخ کشیدن خود چیز دیگری است.
        با اولی امکان‌رفتار پهلوانانه هست و با دومی نه.
        توصیه من اینه که اگر مورد حمله او قرار گرفتی یا زیادی به تو کار داشت در این صورت به بهانه دفاع از خودت خاکش کن در غیر این صورت هیچ کاری نکن.

  29. کسری :

    من یه دوست دارم کلهم می خواد دعوا بگیره می تونمم بزنمش فقط نگران اینم نایک اووت بشه صلاحم داره ولی این مشکلمه جوی باشم،؟

  30. ایلیا :

    من یه مزاحم توی محلمونه هی بهم گیر میده و توی مسایل خانوادگی دخالت میکنه و هرچی بهش هشدار میدم انگار نه انگار پیشنهاد شما چیه دوستان کونگ فو کارم هستم

  31. بروسلی :

    اصولا طرف دعوا نرید اما اگر درگیری فیزیکی اجتناب ناپذیر بود دو حالت داره ؛ یا شما یک رزمی کار هستید که از پس طرف برمیاید یا برعکسش آمادگی جسمانی طرف از شما بیشتره (که معمولا از نوع دومی هستیم خخخ).برا مقابله با قلدر هایی که از شما قویتر هستن چند جلسه برید کلاس دفاع شخصی و فنون مبارزه خیابانی رو اموزش ببینید که چطور به طرف ضربه بزنید گارد چطور ببندید و …. البته بعضی وقتا (البته نه همه جا چون اگه بگیرنت جرمش سنگینه).موفق

  32. ALIREZA :

    اقا چیزایی که گفتی واسه جدا کردنه من داخل مدرسه یکی رو به قصد کشت مرگوندم نابود شد برو یه چیزی درسی یاد بده…….

    • Alireza(sh) :

      سلام ممنون از شما ولی این ها زیاد بدرد نمیخوره چون کسی که زورگوست رو باید بزنیم تا بدونه نمیتونه تا ابد زور بگه و اگه نزنیم زور گفتنشو بیشتر می‌کنه
      من هم همین مشکلو دارم دقیقا همیشه کارهایی رو که گفتید کردم اما مثل اینکه نمیخوان از کارشون دست بر دارن من در جایی که زندگی میکنم این چند روزگو هستند یک یا دو سال هم از من بزرگتر اند اما از لحاظ جثه،جثه من بزرگ تره تقریبا و بدنم عضلانی تره و ۱سال و نیم هم کشتی رفتم و خواهم رفت اما نمیدونم بالاخره درگیر شم یا نه

  33. Bs :

    داداش تو هم با اون قلدر ها فرقی نداری?بعدشم به همین رفیق بازیهات ادامه بده ، تو هم با رفیق بتزی خوشی امیدوارم رفیق برات با معرفت باشه ، از همین حرفت که میگی :((بتید مثله من دعوایی باشید .))معلومه چجور شخصیتی داری! خلاصه با همین چیزا مثل دعوا ، رفیق بازی و … موفق باشی

    • Alireza(sh) :

      سلام ممنون از شما ولی این ها زیاد بدرد نمیخوره چون کسی که زورگوست رو باید بزنیم تا بدونه نمیتونه تا ابد زور بگه و اگه نزنیم زور گفتنشو بیشتر می‌کنه
      من هم همین مشکلو دارم دقیقا همیشه کارهایی رو که گفتید کردم اما مثل اینکه نمیخوان از کارشون دست بر دارن من در جایی که زندگی میکنم این چند روزگو هستند یک یا دو سال هم از من بزرگتر اند اما از لحاظ جثه،جثه من بزرگ تره تقریبا و بدنم عضلانی تره و ۱سال و نیم هم کشتی رفتم و خواهم رفت اما نمیدونم بالاخره درگیر شم یا نه

  34. شکیبا :

    به نظر من باید دعوا کنین….بعضیا دیگه خیلی پروشدن…..دعواکه بکنید برنده شمایید البته اگه بدنتون قوی باشه و اعتماد به نفس داشته باشین توی مدرسه بچه دعوا باشین تا همه بترسن…..دقیقا مثله خودم….درسته این راه اشتباهه ولی دهنه بعضیارو باید بست….دیگه باید بفهمن دنیا دسته کیه……مخصوصا اگه پای رفیقم باشه جوری میزنمش دیگه نتونه پاشه…..

  35. XXX :

    اخرین باری که با دو تا افغانی دعوا کردم طرف از پشت با اجر زد تو سرم فرار کردخخخ.رفیقش ولی موند از پشت با چوب زدم به سرش خخخخ

  36. ناشناس :

    دعوای خاکسفیدی کن یه جوری بزن بلند نشه
    من اخرین باری که دعوا کردم مشتم توسرش خورد شد که تا الانشم باد داره درد میکنه

  37. امیر :

    سلام دوستان من خودم بدنسازی حرفه ای و کشتی فرنگی کار میکنم به قدرت خوم اعتماد دارم ۱۵ سالمه قد ۱۷۵و وزن ۶۰ کیلو بدنم بخاطر کشنی فوق العاده امادست و مطمئنم کم نمیارم اما واقعا از دعوا میترسم نمیدونم چرا خودمو گم میکنم با این که کاملا به حریف زورم میچربه چه کار باید بکنم

  38. Amir :

    ببیند پسرا شما باید همیشه اولین ضربه رو بزنید یعنی امان حرف زدن ندید امین که نزدیک شدید بزنید ضرباتم میتونید با مشت به بهلو ها یا شانه ها بزنید که هم مرگ بار نیس و هم حریفو از پا میندازه اگه پای خوبی دارین بزنید به سرش یه داخل ساقش که خیلی ضعیفه همیشه هم سعی کنید کسی دعواتونو نبینه شک کنه همیشه هم با لبخند و خونسردی وارد دعوا شید

  39. حسین باهوش :

    به نظر من بهترین راه بی محلی است . ولی باید خوب رفتار کنید. طوریکه طرف مقابل یه صندلیه. این روش تاحدی موثره که طرف میادو میگه بیا منو بزن ولی اینطوری نکن. بهترین راه و ساده ترین راه بی محلیه

  40. رضا جلال زاده :

    من با یکی از هم کلاسی هامون دعوام شد البته من قصد دعوا نداشتم اون منو از پشت اومد زد در حالی که من خبر نداشتم اون منو چند تایی زد منم خودمو گم کردم بعد منکه به خودم اومدم منم چندتایی زدم ولی یه مقدار کم چون منو از پشت زده بود من حل شده بودم بعد من خیلی عصبانی شدم رفتم که بزنمش دوستاش منو گرفتن که نزنمش چون اونم خودشو حل کرده بود که اگه نمیگرفتنم حسآبی میزدمش که گرفتنم منم هیچ کاری نتونستم بکنم چون دستامو گرفته بودن که نتونم بزنمش حالا شما بگین من چیکار کنم

  41. علی :

    سلام
    من زیاد احل دعوا نیستم ولی اگه بخوام بدجور میزنم
    یه روزی من شلورار نبرده بودم(زنگ ورزش) بعد معلم من رو ندید یه پسر رفت به معلم گفت که من شلوار نیاوردم
    بعد من بهش گفتم چرا رفتی فضولی کردی گفت گردنم گنده اس گفتم باشه اون همینطوری بهم توهین کرد بعد اخرش گفت وایسا کوچه.
    منم دوستان قلدر و زیادی دارم چون اون تنها بود من دلم نیومد بگم دوستام بیاد
    دعوا کردیم(من از دعوا خوشم نمیاد(میترسم)) اون اصلا وقت نداد که من بزنم اخر افتادم زمین دیگه ندونستم چیکارش کنم زدمش جوری که حرصمو خالی کردم و نزاشتم تکون بخوره بعد چون اوالش ازش کتک خوردم ابروم رفته و میگه تو ازم کتک خوردی منم الان میخوام یه فرصتی گیر بیاد که بزنمش به نظرتون چیکار کنم

  42. AriA :

    سلام
    من ۱۴ سالمه و یک بچه ای هست تو کلاسمون من کاریش ندارم ولی خیلی ور میزنه و فحش میده
    یک روز حالم بد بود زنگ زدم بابام بیاد نتونست مامانم اومد
    دیگه هیچی اون پسره مامانمو دید تا امروز که دوستم بهم پیام داد گفت پسره به مامانت تیکه انداخته منم میخوام بزنمش
    اون پسره تقریبا زورش مثل خودمه
    میخواستم شما راهنماییم کنید که چجوری بزنمش

  43. amirali :

    دوستان من همیشه دعوا میکنم بااینکه ۱۴ سالم بیشتر نیس همیشه کوتاه میومدم ولی یه دفعه یکی از قلدر هارو زدم دیگه وارد این راه شدم یعنی کشوندنم پیشنهاد من اینه دعوا نکنین همه دنبال دیه هستن ولی اگه دیدی یکی خیلی رو مختونه من میگم چجوری بزنید اول شعارتون این باشه نجنگ جنگیدی نترس ترسیدی بمیر …
    خوب اول وقتی مشاجره میکنید نباید بترسید و کوتاه بیاید چون که میفهمه میترسید و ازتون سوء استفاده میکنه
    باید حواستون باشه کی میخاد بزنه بعضی ها هم الکی مشقی میزنن که بگن پوکه بگیر خوب شما پوکه رو بگیرید و بگید داغ بود یکی بزن مهکم چک افسری زیر گوشش قبلش بگم که اگه از حریف ضعیف تر هستید اصلا دعوا نکنین چون ضایع میشید یا قبلش تمرین کنین من خودم ۴ ساله mmi میرم خیلی خوبه موقع دعوا حریف ندارم و این خیلی خوبه هیچ وقت زیاد فحش ندین مثلا خودتونو جلو معلما ساکت جلوه بدید ولی وقتی ک دعوا میکنین جواب معلما رو ندید که ضایع میشید من دیگ زیاد حرف زدم فقط یچی میگم تمام اگه ضعیف تر از حریف بودید اینجا ها بزنید طبق ۴ سال تجربه دارم میگم الکی نیس ۱_ وقتی حریف به سمتتون میاد بایه ضربه محکم به رون پاش با کف پا بزنید حداقل فاصله یک و نیم متر با زانو هم میتونید به سفید رون بزنید _ به شکم ضربه بزنید ۳ به ابگاه ضربه بزنید ولی اروم که مرگ باره واقعا _ ۴ به نوک دماغ ضربه بزیند هم خون میارن هم اشک _ با زانو به کلیه ها دنده ها بزنید _ همیشه گارد تون بالا باشه

  44. ARAD :

    من امروز با قلدر مدرسه دعوام شد. زد تو دلم منم زدمش. من اصلا بچه قلدری نیستم خیلی صعیفم اما تو اون موقع عصبانی شدمو نتونستم خودمو کنترل کنم بعد اون یه چون عالمه نوچه داره همه طرفدار اونن پس بعد همه چی سر من خراب شد تازه من همیشه آدم خونسردی ام اما چون اون با یه شوخی که من با هاش کردم (که اصلا جدی نبود)بهم توهین کرد این اینقدر تکرار شد یعنی اینقدر بهم توهین کرد که یهو اینجوری شد بعد من اصلا زور دعوا هم ندارم فقط یه لحظه کنترلمو از دست دادم بعد اومد منو بزنه من پیش مشاورمون تا من رو نزنه بعد وقتی که مشاور خواست با هامون حرف بزنه اون یه عالمه دروغ گفت که من رو نزده و من شروع کردم بعد مشاورمون حرف اونو قبول کرد و منو دعوا کرد. آقا واقعا شما بگین تقصیر کیه

  45. عرشیا :

    سلام. چن وقت پیش داشتم میرفتم مدرسه نزدیکای عید خلوتم بود دوتا از همکلاسیام داشتن از مدرسه میومدن بیرون. یکیشون منو دید یه فحشی بهم داد منم خواستم برم دنبالش چون ازشم خوشم نمیومد رفتیم تو یه کوچه کیفشو درآورد با کاپشنش که مثلا دعوا کنه منم صبح زود اصلا حال نداشتم کیفمم پشتم بود اومد دو ثانیه پنجه گرفت بعد پا انداخت سعی کردم نیفتم ولی تعادلم بهم خورد افتادم اونم خودشو انداخت روم خلاصه از اون موقع خیلی اعصابم خورده که بزنمش ذهنم مشغوله راستش دوس دارم تلافی کنم فقط یکم استرس میاد سراغم لامصب. به نظرتون چیکار کنم؟ ی راهکار خوب که راحت بندازیش زمین بگید مرسی

  46. _instagram:maziar_iran :

    بهترین حالت یک انسان حالت دور بودن از هراس یک انسان است.دوری از هراس با خویشتن شناسی حاصل میشه که دشواره.بار اول زدن سخته بعدش دیگه نترس می شی

  47. .ـ. :

    تو دعوا فکر نکن وسط،کل کل به همه جا ضربه وارد کن (صورت،فک) چون طرف مقابل هیچ وقت انتظارشو نداره
    من سوم دبیرستانمـ با ی دومی درگیر شدم
    از نظر قدرت بدنی از اون قوی تر بودم
    ولی وسط کل کل با ضربه ب گیج گام منو ناک اوت کرد و کلا سرم گیج رفتو چشام سیاهی رفت خواستم برگردم به دعوا که مدیر مدرسه امد و فقط منی ک کتکـ خوردمو بازخواست کردن چون بزرگ تر بودم
    پس نتیجه :
    ب هیچ وجه با کوچیک تر از خودتون درگیر نشین
    و اینکه مجال تکون خوردن ب حریف ندین همون اول با یه ضربه روشو کم کنین و اگه بازم پا فشاری ڪرد خودتونو کنترل کنید و با ارامش ب درگیریتون ادامه بدین مراقب باشین ناکارش نکنین و روشو کم ڪنید

  48. iman :

    سلام دوستان میخواستم بپرسم اگه بخواهم تو مدرسه بهتر از خودم دفاع کنم بهتره به کلاس جودو برم یا بوکس؟

  49. محمد :

    گرفتی مارو تو دعوا باید هرجای حریف که باعث میشه طرف بیفته زمین رو بزنی حتی نقاط حساس مخصوصا وقتی طرف از ما قوی تره

  50. R :

    من قبل دعوا ذاتا رعایت میکنم و بخاطر لرزش دستم تو دعوا ترسو دیده میشم اما تو دعوا بخاطر اینکه زور من کم شمرده میشه همیشه زدم و اما اگر نتونستید کاری کنید یه توصیه براتون دارم لگد مستقیم به پای حریف نبرید چون برای دفاع پاشو قفلل میکنه برای ضربه به دماغ مشت نزنین و اگه میترسین رو رفیقاتون شوخی امتحان کنین ضربه به ساق پا درد اوره و اسیب طولانی مدت نداره و طرف و از پا میندازه اما باید با نوک پا بزنید و پاتون و زیاد بالا نبرید اگر پوتین دارین با پوتین برین سر دعوا

  51. رضا :

    سلام من داخل مدرسه دو نفر هستند خیلی اذیتم می کنند من دقیقا میان این دو نفر هستم (اینطوری بگم یک نفر میز اخر میشینه بعد میز یکی مونده به آخر من و میز بعدی نفر دوم ) اسم منو کج می گیرند و لقب گذاشتند امروز من خیلی عصبانی شدم و نفر دوم زدم سر کلاس و دو بار اتفاق افتاد و به همین موضوع -۳ گرفتم از درس فارسی من زنگ آخر رو فرار کردم دروغ نگم ترسیدم حالا موندم شنبه چه اتفاقی می افتد

  52. محمد :

    یه وقتا واقعا لازمه آدم از حق خودش دفاع کنه اگه خواستی از حق خودت دفاع کنی باید اعتماد به نفس خودتو قوی کنی یکی از بهترین راهها برای تقویت اعتماد به نفس ورزشه که خیلی می‌تونه موثر باشه

  53. مانیم :

    من که ۱۲ سالمه هر دفعه می رم مدرسه یکی با نام قاروئی یه زری می زنه ششم می ریزن سرش نا بود می شن من یکی میزنم رو پاش بعد تو ……………………. کمرش به حر حال اان اسپری فف میریزم تو ……………….تا در حمله

  54. ابوالفضل :

    به نظر من دعوا چیز خوبی نیست
    من وقتی در دوران دبیرستان بودم چندتا از بچه کلاسمان می خاستن با من دعوا کنن ولی من گفتم من با شما دعوا نمی کنم در صورتی که من کمتر از ها نبودم
    دروغ چرا من از انها می ترسیدم
    همین شد که بچه های کلاس از اولی تا اخرین نفر به من گیر میدادن وهم مرا مسخره می کردن و به من فحش می دادن به مشاور مدرسه گفتم اما اون گفت ساکت باش
    ودر جواب انها هیچی نگو
    و همین شد این ماجرا بدتر شد در مقابل سکوت کردن های من
    ومن تصمیم گرفتم که ترسم را کنار بگذارم وچند تا از قلدر ها کلاسمان را زدم و این قضیه حل شد ودیگه کس نکرد به من گیر بدهد وچیزی بگه

  55. آرمین :

    تو دعوا اولین چیز نترسیدن هست نترس ۱۰ تا خوردی ۲ تا هم بزن عیب نداره دومین چیز باید بفهمی چجوری دعوا کنی به قول نویسنده تو دعوا حلوا پخش نمیکنن ممکنه آخرین نفسهات رو بکشی و باید از خودت در مقابل اون دفاع کنی تا ناگهان به سرت یا به جا های حساست نزن دوم اینکه تو هم مجال فکر کردن به اون ندی من یادم میاد ۱۶ سالم بود با یکی که ۱۹ سالش یود دعوا کردم زدم بینیش شکست بعد تو خیابون کشوندمش اونقدر زدمش که رفتیم کلانتری مجبور شدم ۳۰۰ هزار دیه بدم یا حق

  56. لیانا :

    من تو مدرسه بچه مظلوم بودم بعد یه دختری تو کلاسمون بود اسمش پارمین بود اون بچه قلدر کلاس بود بعد اومد ب من گفت هوی کوتوله!منم برایه اولین بار یکی زدم تو صورتش گریه کرد هالا بچه قلدر کلاس خودمم?

  57. شیر زرد بختیاری :

    تو دعوا همیشه باید یه زنجیر یزدی یا اردبیلی تو جیبت باشه. از آدم ۱۰ ساله تا ۳۰ و از ۲ تا ۱۰ نفر هم که بریزن سرت بازنجیر حریفشون میشی. بهترین سلاح سرد که نه جاش میمونه که بخوای دیه بدی و نه کسی میتونه بهت زور بگه زنجیره. منکه همش یکی تو جیبمه تاحالام از هیشکی کتک نخوردم

  58. جمال خفن :

    تو دعوا چ بهای نهای هردو طرف آسیب میزنن من خودم از کوچیک تا گنده تر خودمم درگیر شدم ب این نتیجه رسیدم از طریق دعوا کردن زور گفتم هیچوقت ی جایی یا برتری نمیرسی چون همه قدرت بدنی بخصوص خودمونو دارن همون جور ک پیامبر اعظم می فرماید. همه مسلمانان نزد خداوند یکسان هستند هیچکس برتری ندارد برترین آنها در تقوا بودن آنهاست.

  59. امیر :

    وقتی یکی تنش میخاره و به زبون غیر مستقیم داره میگه کتک میخوام باید یجوری بزتیش که دندوناش بریزه تو حلقش دیگه گه نخوره

  60. افشین :

    دعوا چیز خوبی نیست چون دردسره خودم با یکی تو مدرسه دعوا کردم دماغش خون اومد زنگ اخر داداششو اورد که ۲۵ سالش میشد می خواست منو بزنه بعد مدیر اومد جلو شو گرفت یه کم دهن به دهن شدن که مدیر زنگ زد پلیس پلیسم اومد اصلا یه وضعی بودش.خودم یادم میفته خندم میگیره???

  61. حسین باهوش :

    منم میگم گاهی اوقا ت جواب افراد بی فرهنگ روداد. مثلا خودم یه بار تومدرسه یه پسره سه چهار بار اذیتم کرد بعد زد توگشم بعد منم تو همون لحظه غیر ارادی کوبیدم تو گوشش که ده دقیقه ساکت شد. گرچه که دعوا کاره خیلی زشتیه

  62. آریا :

    من خودم تجربه زیادی دارم بنظرم دعواتون شد دیدین زورتون بهش نمیرسه بزنین به خا.. تا یکم خم شد از گردن یگیر گردنشو بشکون این کارو نکنی صد درصد میخوری

  63. حسین باهوش :

    به نظر من اولا نباید دعوا کرد چون بسیاری از این مرگ دانش آموزان به این علت است. بعدشم وقتی دیدید کسی دنبالت آن است بیشتر سعی کنید نزدیکی ناظم ها باشید . وقتی کسی شمارا تهدید کرد حتما به پدر و مادر خود بگویید واصلا خجالت نکشید. سعی کنید بیش تر با دوستان خود باشید تا کسی جرات اذیت کردنتان را نداشته باشد. با تشکر

  64. ناشناس :

    سلام من با دوتا از بچه محل هام دعوا کردم اونا من موفق نشدم اونارو شکست بدم حالا اونا به خاطر قدرت نمایی دوباره میخان با من دعوا کنن بنظرتون چیکار‌ کنم

  65. علی :

    من خودم هیچوقت دعوا رو شروع نمیکنم اما بعضیا خیلی بیشعورن هیچوقت کتک خور نبودم و نیستم هرکی خر شده حالشو گرفتم اما تصمیم گرفتم از این به بعد هرکی زر اضافی زد دهنشو پر خون کنم ولی یه مشکلم دارم موقع دعوا یکم ترس میاد سراغم که خیلی مسخرس کاشکی ترس وجود نداشت

  66. علی :

    خوب بود ولی اگه میشه بیشتر توضیح بدید و چند ضربه و فن برای اینکه اگر چند نفری به ما حمله کردند بتوانیم از خودمان دفاع کنیم به صورت تصویری بگویید

  67. علی :

    سلام من در مدرسه با یک فرد بطور جدی مشکل دارم من از لحاظ بدنی خیلی قوی هستم حتی با او یک بار هم دعوا شدید بیرون مدرسه داشتم اما او کوتاه نمیاد نمی دونم چیکار کنم

  68. nojavanha.com :

    کاربر عزیز ؛محمدحسین؛
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت این گونه شما را راهنمایی کرده اند:
    دوست خوبم
    همیشه انتقام گرفتن این طور نیست که همان کاری را که او با تو انجام داده تکرار کنی. به جنبه های دیگر آن فکرکن. برای مثال وقتی تو دقیقا خلاف نظر او با دوستی که میگویی صمیمی هستی ارتباط بیشتری داشته باشی او متوجه می شود که کینه توزی از تو نتیجه ای نداشته است.
    در این باره نقش دوستت هم خیلی مهم است. او هم باید بخواهد تا برای دوست بودن با تو تلاش کند. او نباید یک دوست منفعل باشد که هر جور شرایط پیش می آید حرکت کند. بنابراین لازم است که انتظاراتت را با دوست صمیمی خودت در میان بگذاری و به او بگویی که برایت مهم است که او هم تلاش کند تا دوستی بین شما پایدار باشد. حالا اگر او علاقه ای به این کار نداشت و نمی خواست که چندان با تو مانند گذشته دوست باشد در این صورت بهتر است برای سرمایه گذاری دوستی به سایر هم کلاسی ها و دوستانت فکر کنی. از طرفی با پایان یافتن مدرسه و شروع تابستان بهترین موقع است که با هماهنگی خانواده ارتباطات رفت و آمد خانوادگی و یا گشت و گذار بیرون از مدرسه و خانه شکل بگیرد . اگر دوستتت موافق به ادامه دوستی باشد در این صورت الان می توانید خاطرات مشترک خوبی برای یکدیگر ایجاد کنید و دوستی های خود را قوی تر کنید.
    در عین حال برای سال تحصیلی هم پیشنهاد می کنم از پدر دانش آموزی که قلدری می کند برای حل و فصل موضوع استفاده کنی. بهتر است حرفهایت را آماده کنی که به صورت منطقی به او بگویی که نیاز به کمک داری و انتظار داری معلمی که خودش هم پدر است بتواند به تو که از قلدری و بدرفتاری پسر او آسیب می بیند کمک کند. معمولا ورود و دخالت بزرگترهای مدرسه که از خوش شانسی تو یکی از آنها پدر همان دانش آموز قلدر است می تواند به حل و فصل بهتر و سریع تر موضوع کمک کند.
    موق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  69. nojavanha.com :

    کاربر عزیز ؛محمدحسین؛ سوال شما برای خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت ارسال شده و در انتظار پاسخ می باشد. به محض دریافت راهنمایی از جانب ایشان، پاسخ سوال شما منتشر می شود. از صبر و بردباری شما سپاسگزاریم. موفق باشید نشریه اینترنتی نوجوان ها

  70. محمدحسین :

    سلام من محمدحسین هستم.
    تقریبا ۱ساله تومدرسه بایکی دعوا میکنم.
    همیشه بهم زورمیگه ومن هیچ کاری نمیتونم بنم.
    بابهترین دوست صمیمیمم دوسته ونمیذاره برم پیش دوستم.
    خیلی بی ادب بداخلاقه منم بارهاخواستم باهاش دوست شم
    ولی هم دوست نمیشه ومنو میزنه یکبار واقعاکل مدرسه اومدن مارو جداکردن حتی نذاشت روز آخربادوست خوبم ی خدافظی درست بکنم خیلی دلم براش تنگ شده من میخواستم روزآخر ازش انتغام بگیرم ولی جرعت نکردم همچون بدباهام دعوا میکنه هم کل مدرسه مارو جدا میکنن وهم بیشتریا بااون دوستن چون باباش معلمه وشاید معلم سال دیگه ی ماهم باشه حالااینامهم نیس فقط دلم میخوادازاون انتغام بگیرم ولی ازش میترسم چیکار بکنم به نظرتون؟

  71. مهدی :

    برای دعوا فقط باید نقاط ضعف بدن حریفتو بدونی . مثل همون گیجگاه که بین گوش و چشم قرار گرفته . یا پرده دیافراگ که زیر سینه قرار گرفته ……….. با یه ضربه حریفت از پا در میاد .

  72. عرفان :

    من فقط جاهایی که خلوت باشه کلا کسی نباشه جز من و طرف مقابل می تونم دعوا کنم ولی جا های شلوغ نمی تونم دعوا کنم توی جمع روم‌نمیشه بخوام با کسی کتک کاری کنم
    چیکار کنم؟

  73. دانیال :

    سلام
    من کلا دعوا زیاد میکنم سری با طرف مقابلم سر چشم تو چشم دعوام میشه
    الانم می خوام دعوا کنم کسی حال داره بیاد بچه تهرانم

  74. AMIR :

    داش اینجور ک تو داری توضیح میدی یجور سوخت دادن هستش یجتم گفتی ضربات مرگبار نزنین ب دماقو کله و بدن خوب داش این جور تو گفتی هیچ کاری نمیشه کرد

    همیشم وقتی درگیر میشی ی چک بزنی طرف یکم ترسش میگیره بعدش اون موقع بازی دست توعه ن اون البته ن این ک بری با ی کرگدن دعوا بیوفتی یکی در حد خودت

  75. امید :

    ببینین دوستان اکه میخواین هم طرف عصبانی شه هم لج اونا دربیارین خیلی ریلکس باشین و هرجی گفت بگین باشه تو راست میگی یا اصلا بهش توجه نکن تا حرصش در بیاد کاریم نمیتونه بکنه بعدم تو دعوا چک اولا هرکی زد برندسسسی

  76. Abolfazl :

    سلام
    دوست عزیز این چیه نوشتی اگه این کارارو بکنی یارو می زنه نصفت می کنه همیشه موقع دعوا باید مشت اولو تودت بزنی من سه ساله کیک بوکس می رم این رشته هم قدرت حملتو خوب می کنه هم قدرت بدنیت یعنی یکار می کنه کسی نتونه واست شاخ بازی در بیاره تو دعوا اول سعی کن مشت بزنی تو فک یارو این کارو کنی سرش گیج می ره بعد هم با دوتا لگد مشت بخابونش انقدر بزنش تا صدا خر بده

  77. شاهرخ :

    سلام. کسانی که میخوان دعوا کنن همیشه اول هر چیز باید یه دلیل خوب داشته باشن که بعدا بتونن بی گناهی خودشون رو ثابت کنن در ضمن هیچ وقت با کوچک تر از خودتون درگیر نشید شاهرخ از کازرون

  78. پارسا :

    اولندش شروع کننده دعوا باید خودت باشی چون می گن چک بزنی یارو عصبانی می شه هم از خودت می خوره هم از دیوار والا من الان قلدر مدرسه ام رو میزنم بدون این روش با روش خودم

  79. مهدی :

    سلام اول هر چیز باید بدونید اگه بترسید بازنده اید سعی کنید چند نفر دوست خوب داشته باشید که همیشه پشتتون باشند وشما هم نزارید کسی اذیتشون کنه

    به قول دوستام
    از چپ خوردی از راست بزن

  80. پوریا :

    دوستانی که ترس دارند و دوستانی که ترس ندارند لطفا گوش کنید

    به موقع دعوا همه می ترسن ولی با چند بار دعوا کردن {زدن و خوردن} ترس ادم می ریزه مثل شهر بازیه

    من خودم اولش می ترسیدم ولی الان به درجه ای رسیدم که حتی گنده های مدرسه و خیابون هم ازم حساب می برن

    و به نوعی بهم احترام می زارن اول قدرت بدنی تون رو با ورزش های ساده ای مثل دراز نشست و بارفیکس و شنو و بشین پاشو زیاد کنید بعد یک ماه خود به خود هم قیافه تون بهتر می شه هم روحیه و اعتماد به نفس تون
    راستی خولق و خو تون هم یه کم خشن تر می شه

  81. علی :

    سلام من ۱۶سال دارم
    داستان ازانجاشروع میشه که من بادیدین یک فیلم کنگفو علاقه خواستی به کنگفوپیدامیکنم
    من ۱سال بدنسازی کارکردم که بدنم مقاومت سخت تمیرین هاکنگفوداشته باشه
    حالا ۵ساله کنگفو سبک وینگ چون کارمیکنم. که بادوستم که تکفواندوکار تبادل فن کردم. حالا با دامادمون که بکس بلدبود به هم کمی یاداد حالا این سرنوشتم با اعث شدمن ازافراد زورگونترسم. له نظرمن شجاعت بودن دست خودادمست مثل بروسلی که درنوجوانی تازه کنگفوشروع کرداحساس مغروریت میکرد

    درخواست من به عتوان دوست یا برادراینکه هیچ وقت خودتودست کم نگیربگومن میتونم تابتونی

  82. محسن :

    سلام خوبید از بوکس کار ها کمک می خوام.
    میگم من قدرت بدیم معمولیه ولی سریع هستم و زور خیلی زیادی ندارم می خواستم بپرسم که اگه من بخوام دعوام بهتر بشه برم بوکس تاثیر داره یا نه اگه بوکس کارا جواب بدن ممنون میشم

  83. Ali_hashemi@ :

    سلام من علی هستم ۱۶ سالمه از بچگی تکواندو تمرین میکردم الان حدود سه ماهه گذاشتم کنار به نوعی زده شدم از تکواندو ولی به طور مداوم خونه تمرین میکنم ولی موقع دعوا ینی دفاع از خودم استرس میگیرم و میترسم یا اینکه فن های خیلی زیادی بلدم ولی میترسم لطفا راهنمایی کنید

  84. علی :

    سلام . من علی هستم ۱۶ سالمه قدرت بدنیم هم خیلی بالا هستش ولی بیشترموقع ها ۳۰% تو دعوت شانس برد دارم نمیدونم چرا ولی از وقتی با افراد قلدر و زورگو دوست شدم یعنی همکلاسم هستن یکمی صبرم کم شده و فک نمیکنم تو دعوا کیرو میزنم فقط سعی میکنم از زیر شکمش رو با سرم و دستام هل بدم تا حریفم زمین بخره . اون وقت میفتم روش تا نفس دارم میزنمش . لطفا کلاس های کونگ فو نرید به نظر من تا دوسال پیش میرفتم کلاس تا الآن هیج جایی بدردم نخورد فقط باید از کوچیکی چوب بخوری تا بزرگ شدی نقطه ضعف حریفتو داشته باشی و تو بزرگی هیکلت بدنت به چوب خوردن عادت کنه

  85. K1 :

    سلام من ۱۶ سالمه دان یک کیک بوکس هستم بهترین کار این که از دعوا دوری کنید ولی اگه کسی زیاد براتون شاخ شد حالشو بگیرید چون اگه این کارو نکنید کسای دیگیم براتون شاخ میشن

    برای این که یک دعوا رو بتون به نفع خودتون تموم کنید بهرین کار این که امون چند ثانیه ی اول که دارید با حرفی کل کل میکنید یک ضربه به صورتش بزنید چون حریف انتظار خوردن ضربه تو اون موقعیتو نداره فقد حواستون باشه ضربتون به گیج گاه نخوره چون ضربه به این نقطه چیزی جز دردسر نداره دردسرشم اینه که باید دیه ی آدم کشتن بدی ولی سعی کنید از دعوا دورس کنید

  86. علی :

    سلام من ۱۶ سالمه و خیلی دعوا کار نیستم بوکس میرم با کسی کار ندارم تا وقتی طرف خودش شروع نکرده باشه .
    تو دعوا همیشه ۲ قدم از حریفتون فاصله داشته باشین تا بتونین حرکتی که مد نظرتون هست رو بهش بزنین
    وزن اگه وزن طرف خیلی زیاد بود سعی نکن بری تو کاره زمین زدنش از ۲ قدمی مشت بزن برگرد بترسونش چون وزنت کم باشه ۱۰۰ % از اون سریی تری.
    اگه دیدی طرف هم وزنت بود بگیر و سعی کن بکوبیش زمین تا عصبانیت هر ۲ تون کم تر شع چون هرکی اول زمین بخوره خودشو ضیعف تر می دونه و فکر می کنه حریفش قوی تره.
    دست حریفت چوب بود بچسب بهش چون ضربه چوب فاصله بیشتر باشه سنگین تره .
    دست حریفت تیزی بود فاصله داشته باش و سعی کن دفاع کنی با فرار و جا خالی اگه رزمی کار هستی خلع کن.
    ولی میگم دنبال شر نباشید چون گنده تر از شما هم هست بتونه زمینتون بزنه.
    دفاع از ناموس دعوا نیست 🙂 نگه داشتن حرمت خانوادس پس از ناموستون دفاع کنین کتک هم خوردید کتکه حرمتتونه

  87. ارشیا :

    خیلی ممنون من ۱۱ سالمه ممنون به خانر مطلب من زدم دشمنم
    را ناکار کردم گریه کرد انقدر گریه کرد ناظم که اومد جواب درست دادم قیافش همونطوری موند.فقط جا خالی دادم با یک ظربه ناکار شد اون هم به شکم

  88. Mani :

    سلام من مانی هستم ۱۴ ساله من دوستام یه یه سالی با چندتا پسر دعوا داریم و اونا خیلی زیادن ما ۳نفریم اونا۱۰ نفر اینطورا همیشه تو دعوا اونا پیروز میشن ما کتک میخوریم چیکار کنیم که بزنمیمشون

  89. m.s :

    سلام من مهدی هستم ۱۴ سالمه توی کلاس ورزشی ی پسره توپو زد بیرون دروازه خالی من خندیدم گفتم نگا دروازه خالیم گل نکرد بعد گفت به چی میخندی من گفتم دوست دارم میخندم به تو مربوطه ؟ به نظر میومد ک شاید از من کوچکتر باشه اما از من قدش کوتاه تر بود با دست اینجوری صورتمو حل داد گفت وایسا دم در. اما من رفتم شاید فکر کنید من ترسو ام اما همونطوری ک دوستام میگن من باطن مهربونی دارم ولی شایدم ی مقدار بترسم اما بدن خیلی قویه و قابلیت زدن هر کسیو دارم. لطفا راهنمایی کنید چکار کنم خواهشا بگید.

  90. عرفان :

    سلام تا حد امکان از دعوا دوری کنید ولی بعضی موقع ها دعوا بیاید طرف شما سعی کنید با صحبت فیصله پیدا کنه اگر نکرد دیگه هیچی من خودم قهوه ای جودو و دان یک کطک بوکسینگ دارم تا حد امکان از فن های قفل مفصل استفاده کنید ودر گوش طرف بگید من نمی خوام دعوا کنم ولی اگر ول نکرد یک حرکت اوچی ماتا یک فن است در جودو به آن بزنید که و بعد از بلد شدن آن که دیگر عصبانی شده است یک لفت و رایت منظورچپ راست در بکس است ویک آپرگات طرف نقش بر زمین میشه برای زاویه ها دور از فن های کیک بوکس وبرای زاویه های نزدیک جودو البته پیشنهاد نمیکنم چون خودم بعد از استفاده از این فن ها و بی هوش شدن طرف مقابل بسیار ترسیدم وبا خود عهد بستم که دیگر هیچ وقت حتی اگر دهوا آمد سراغم لای گوشی رد کنم و بروم چون واقعا حوصله کلانتری دادکستری ندارم تازه شانس آوردم طرف نمرد ولی یک هفته افتاد و خرج عمله زیبایی بینی بجای دیه و کلی خواهش وتمنا و کمپوت آوردن تا رضایت داد بهترین کار دعوا نکردن است مگر موقعی که طرف واقعا قصد جانکو دارد و راه فرار هم نداری که در بری اینجاست که زحمات سال ها جان کندن در باشگاه های جودو و کیکبوکسینگ بدردتت میخورد .یاعلی

  91. Mohammad :

    بزارید دعوا تو کوچه و خیابون و مدرسه رو من یادتون بدم / من خودم دبیرستانی ام / فردا با یکی از تخس های مد دعوا دارم رزمی کار هم هستم بدنساز هم هستم / اولین حرکت تو دعوا تیزیه ی چاقو ضامن دار همیشه تو دعوا ببرید نه نیاز به کتک کاری هست نه نیاز به چاقو زنی خود طرف فرار میکنه

  92. سالار :

    برتری انسان به حیوان مغزشه وگرنه زور تو الاغ زیاده
    دلیل اشرف مخلوقات بودن انسان فکر داشتنه پس دعوا هیچ معنی نداره برای ی انسان واقعی

  93. ناشناس :

    سعی کنید دعوا نکنید وقتی میخاید دعوا کنید چیزی سرتون نمیشه و فکرتون دعواس اگه حق با اونه طلب بخشش کنید تگه حق با شماس دیگ با خودتون

  94. یه دیوونه :

    اقا من یبار دعوام شد طرف از شانس بدم جوجیتسو کار دراومد زد شلو پلم کرد ولی همونجور ک داغونم کرده بود رفتم روشاشو تمرین کردم بار دوم ک با نفر بعدی دعوا رخ داد با تقلید ضربات اولی دومیرو خمیرش کردم،اول ی مشت زد تو معدم بعد دوتا تو دندم ی آپرکاتم زیر چونم ب همین راحتی ناک اوت ک چ عرض کنم مچاله شدم.

  95. جواد :

    سلام
    هیچ وقت توی دعوا فکرشو نکنید که کتک میخورید چون اگه فک کنید حتما کتک میخورید.
    برید جیت کاندو یعنی همون ورزشی که بروسلی ابدا کرده رو کار کنید. روش دعوای خیابانی هم توش هس من خودم یک ساله جیت کاندو کار میکنم .من۱۵سالمه کلاس نهم هستم.تو تقریبا یا دعوا نمیکنم یا اگه دعوا کردم بدجور میزنم.

  96. زهرا :

    آقایون قلدر.. یه درصد فرض کنین طرف دماغش بشکنه یا چیزیش بشه…
    قبل از هر کاری یه سرچ تو نت بزنین نرخ جدید دیه ها رو یه نگا بندازین بعد ببینم میتونین قلدری کنین یا نه…

  97. سردار :

    من تو عمرم یه بار دعوا کردم اونم وقتی دوم دبستان بودم اونم یعنی هر کی جای من بود صد در صد طرفو میکشت…..
    آخرش فردا که شد دلم براش سوخت چون از نظر فیزیکی از اون بزرگتر بودم کتکش زده بودم الانم بهترین رفیقمه و تا الان که ۱۶ سالمه هیچگونه دعوایی نداشتم
    حتی کسی که اومده گفته زنگ آخر…گفتم آقا من باهات دعوا کنم کتک میخورم اصن من در برابر تو عددی نیستم اینگونه اونم بیخیال شده به همین سادگی (مهم نیست در مقابل دیگران چه جور به نظر بیایی مهم اینه از نظر خودت چه جوری به نظر بیایی)

  98. میلاد :

    این بهترین روش برای کتک زدن هست اقا امید شما ۵ سال کیک بوکسینگ میرید یا شما خواننده مطلب شمایی که رزمی کار هستید شما دارای قدرتی زیادی در برابر افراد عادی دارید چون ۱ تنفس زیاد دارید ۲حرکات می دونید ۳ وچابک هستید وحریف شما ممکنه لات باشه واز دعوا نترسه ولی تو دعوا حرکات مشت وپا نمی دونه بزنه وسریع نیست پس شما رزمی کار بر اون برتری دارید باید بگید من رزمی کارم وقوی هستم پس چرا باید از ادم عادی بترسم وبا اعتماد به نفس برید جلو بگید بچه تو کی هستی به من زور میگی بزنمت لهت کنم طرفو خیلی کم قدرت فرض کنید بعد دعوا شروع کند وبزنید ودعوا ترس نداره بعد اونایم که از درد کتک خوردن می ترسن بگم که در دعوا ضربات قلب بالا میره وفشار خون بالا میره وادر نالین ترشح میشه این ادرنالین سرعت شما رو افزایش میده و فشار خون وقتی بالا میره بدن انسان گرم میشه وسلول ها حساسیتشون کم میشه ودر هنگام که کتک می خورید دیگر درد احساس نمی کنید خیلی کم احساس می کنید ولی به جای درد اگه صورتتون ضربه بخوره اعتمال گیج شدگی زیاد هست و جلو چشتون مثل چرخ فلک میشه تنها حالت بد دعوا اینه ولی اگه بیضه ودماغ ضربه بهخوره درد داره فقط همین دو قسمت دیگر هیچ جا درد ندارد اما در فایت باشگاه چون شما نمی ترسید و فشار بالا نمیره درد زیاد احسا می کنید پس نتیجه می گیریم دعوا از فایت داخل سالن راحت تر هست چون دعوا درد کم دارد به دلیل رفتن فشار بالا وادرنالین وفایت درد دارد چون در حالت عادی هستید من خودم ۱ سال کیک بوکسینگ کار کردم والانم تکواندو کار می کنم ودر همه دعوا ها پیروز شدم

  99. میلاد :

    یک مثال من از دعوا می ترسم بعد دستم نمیره واحساس می کنم کسی دستمو از پشت گرفته این کیه میدونید کیه دستتون گرفته دستتون نمیره این ترس هست بله ترس دست شما رو از پشت گرفته پس باید چیکار کنیم که نترسیم . باید حتی قوی ترین ادمو یک ادمی فرض کنیم که ضعیف هست وما بر اون توانایی داریم یعنی من می خوام با طرف می خوام دعوا کنم باید به این فکر نکنم که یارو گنده لاته یا رزمی کار هست یانیست باید بگید اون فقط فیلم بازی میکنه من قوی هستم ومی تونم اون رو کتک بزنم من باید ادبش کنم ونوچه خودم کنمش باید همش اینو بگید واینو باور کنید حتی یک ۱ بار بگید طرف قوی هست همه زحمتات هدر میره ونمی تونید باید همش این بگی من قویم وهیچ فکری به خودتون راه ندید این درس۱ . درس ۲ با خودمون بگیم دعوا دعواهست چه فرق می کنه که با کی باشه بعد بگید دعوا کنم اگه خیلی بد تموم شه دماغم فوقش می شکنه اون بعد ۲ روز خوب میشم بعدم ۲۰ میلیون دیم میگیرم بگید من میرم تلاش خودمو می کنم برنده شدم که هیچ کتکم خوردم پولشو میگیرم پس هیچ ظرری نمی کنم و کتک خوردم درد نداره . با این حرفا هم طرف توجیه میشه هم دعوا پس ترس معنیش از دست میده بعد از اینکه برای خودتون اعتماد بنفس کاذب ساختید به سمت طرف بروید وبهش گیر بدید ودعوا شروع کنید و سریع باشید ولی صرفا ورزش رزمی کار کنید تا از نظر جسمی قوی باشی تا ۳ عدد دعوا در ۳ هفته شما از این روش استفاده کنید در ۴مین دعوا شما دیگر قوی هستید و دیگر نمی ترسید ودستتون راحت میره ولی رزمی باید برید چون به کتک خور تبدیل نشید من خودم از این روش استفاده می کنم و حتی گنده لاتم زدم

  100. حسین :

    آخه این چه طرز مبارزه ایه؟
    اینارو که همه میدونن
    وقت گیر اووردی ها
    برو یه چند تا فن بیار نشون بده
    اااااااا
    اومده برای من سخنرانی علمی میکنه
    بابا خودتم گفتی که این دعواست نه پخش حلوا!

  101. یاشارم :

    من از تجربیات میخوام بگم.وقتی حریف ضربه میزنه اول ضربه رو با دفاع دست مهار کنین بعد با آرنج یه ضربه به صورتش بزنین.سعی کنین فرز باشین
    یاشار ش.دان ۲کیک بوکس و دفاع شخصی

  102. avista :

    این مسخره بازیا چیه چند روز پیش تو مدرسه چند نفر افتادن به جونم البته از دوستام بودن سره ی مسئله کوچیک اینقدر قلقلکم دادن و لگو خوردم و خوردن که نفس هممون داشت میرفت ولی اخرشم باهم بحثی نکردیم به خوبی و خوشی داستان تموم شد

  103. Nazi :

    من توی مدرسه دعوام شد چنروز پیش (چهارم دبیرستان)دختر انداختتم زمین باپاهاش شکممو قفل کرد داشتم خفه میشدم(جثش از من بزرگتره)

  104. Nazi :

    سلام من هیوده سالمه جدیدن تو مدرسه (چهارم دبیرستان)با چن نفر دعوام شد منو انداختن کف نیمکت یکی با پاهاش شکممو قفل کرد و فشار میداد داشتم خفه میشدم

  105. ایمان :

    من همیشه دعوا میکنم همه رو هم میزنم . به چرتوپرتای این وبسایتا گوش ندین .تو دعوا اول شما شروع کنید تا حریف خودشو ببازه یعنی چک اول بعدش هلش بدین یه گوشه تا میخوره تو سر وصورتش مشت بزنین ۱۰۰%تضمینی

  106. امید :

    من ۱۵ سالمه همیشه هم از دعوا میترسم حتی قدرت بدنیم هم خیلی بالاس نمیتونم دس بندازم هرچی مکنم ۵ سال کیک بکسرم هستم ولی انگار یکی دستمو گرفته از پشت

  107. محمد حسین :

    سلام به همه ی دوستان عزیز ببینید موقع دعوا همیشه چند قدم عقب بکشید دوم از داشتن سلاح طرف نترسید سوم از مشت نترسید ترس برادر مرگه بترسی مردی چهارم شما میتوانید اگر قدر ت بدنی کامل ندارین از کلید داخل جیب استفاده کنید حالا چه طور

    یه طناب بلد به کلید بسته و در صورت درگیری بگید بیرون و بزنیم

    موفق باشید

  108. علیرضا :

    به جرعت میتونم بگم دعوا با یه کیوکوشین کار ۱۵ثانیه هم طول نمیکشه و ۱۵ثانیه اول کاطرفو میسازی .کیوموشین بهترین فنون دفاع رو داره

  109. امیرحسین :

    سلام من ۱۵ سالمه وتنها حرفی که دارم اینه که به چرتو پرتای مردم گوش ندین که ایای فلانی زورش زیاده میزنتتو این حرفا به خود بگو درک یا میزنم یامیخورم بعدش باید ببینی یارو ادم مادم نداشته باشه مثلا یکی کل مدرسه باهاشه نباید باش دعوا کنی خو بعدشم اگه دعوات شد فقط بامشت بزن تو سرو صورت یارو من خودم امتحان کردم اگه یارو به دوی خودش نیاورد تعجب نکن حتما دردش گرفته ولی روش نمیشه به روی خودش بیاره یا اگه سرتو گرفتن با مشت بزن تو شیکمش که ولت کنه وگرنه بد بختی بد ترین جایی که تو دعوا پشت ادمو به خاک میشونه همین گردن گرفتنه بعد تو دعوا از کله زدن نترسید چون اون موقع ادرنالینتون رفته بالا اگه کله ای چیزی اول دعوا بزنید چیزیتون نمیشه ولی اگه اول اون کله بزنه پدرتون درومده امتحان کردم که میگما
    برید ببینم چیکار میکنید

  110. دانی :

    سلام یه پسره هست توی مدرسمون زور نداره ازاین بچ سوسولاس منم تویمدرسمون ساکتم ولی دعوام خوبه به یه دلیلم توی مدرسه دعوانمیکنم چون گند میزنه به نمره های انظباتیم الان۳ماه هستش پسره برام روداری میکنه حتی هفته پیشم با یکی دعوام شد روی ساعدم چاقو زد کمکم کنید چیکار کنم که بااین پسره دعوام نشه ازشم نمیترسم چون میدونم پیروزم و پشتمم پره

  111. امیر :

    اغا اینا همه کشکه من زدم دماغ یکیو تو مد شکوندم ۱۰ میل دیه دادم.
    پشیمون میشین نکنین دعوا(البته تا جایی که میتونین) چون بعضیا هستن باید بخورن.
    ولی یادتون باشه اگه احیانا دعواتون شد اینا رو رعایت کنین:
    ۱-حداقل۲ -۳ شاهد داشته باشین(خیلی خیلی مهمه)یعنی یه جورایی دعوا رو برنامه ریزی کنین و براش نقشه بکشین چون تو هیچ جنگی تا به حال بدون نقشه ی خوب پیروزی ای هم نبوده.
    ۲-حواستون به جای حساس دماغ(خیلی حساسه)و گردن و چشم باشه.
    ۳-به یارو صدمه جدی وارد نکنین که به جای باریک بکشه(منو از تو مدرسه با دستبند بردن)
    ۴-بزنین توی دل یارو ولی صدمه نمیبینه فقط جلو همه ضایع میشه(قصد دعوا تو مد هم همینه)
    ۵-دوباره دارم میگم خریت نکنین مثه من

  112. یادم نیست :

    سلام از نظر من اینطوری دعوا بگیرین:
    اول از پشت الکی خودتونو پر ت میکنی رو قلدره میگی یه نفر هولم داد بعد که اومد خودی نشون بده محکم محکم میزنی تو زانوش (تو ادامه دعوا لنگ میزنه)بعد هولش میدی که بیفته(حتی اگه سه برابرت هم باشه با ضربه به زانو میافته)بعد بهش چند تا فحش میدی(فحش بد نه فحشی مثله:اسب ,الاغ,خوکو…)حالا رقیبت بدجور عصبانی شده و میخواد تورو تیکه پاره کنه تا اومد بزنتت جا خالی میدی چند بار اینکارو میکنی بعد که کلکتو فهمید و اومد مشت بزنه با کف با میری تو شکن یا مشتش بعد اینکه دو سه یا چهار بار لقد زدی میری به سمت مدیر,معاون,ناظم و یا دوستای قلدرت .حالا دیگه قلدره رو از ذینگ اوت کردی افرین

  113. سارا :

    من میگم باید ادم بره کلاس رزمی بعد طرفو همچین بزنه عر عر کنه دست و پاشو بشکونه از دماغشم خون بیاد چشاشم نتونه باز کنه

  114. تنهای وحشی :| :

    آقا همه نظراتو خوندم. اول از همه نیش بزنید بهش یعنی چی؟یعنی ی جوری تحقییرش کنید مثلا بگو پلشت تو کی شلیک شدی؟ و از این چیزا. بعدش ایو همیییییییییییییشه یادتون باشه کسی برنده س که ضربه اولو بزنه مخصوصا چک چک خییییلی تاثیر داره.دوما اینکه اگه حریف بوکسور بود بچسب بهش اگه کشتی گیر ازش فاصله بگیر با ی چیزی مثل لوله یا شلنگ بزنش.سوما چشمات باز باشه و اصلا استرس نداشته باش و ب خودت بگو یا میزنم و یا میبرم و این دعوا رو هفته ی دیگه به چشم خاطره میبینم و بهش میخندم.پس همه چی رو داییورت کنید.چک اول فراموش نشه.در ضممن برید پیش یه یا یه تکیه گاه که خواست بندازه تون زمین به هر نحوی نتونه چون اگه بیوفتی زمیت پِخ پِخ . کارتون تموم.اگه گاز اشکاور یا شوکر داشتید ک مهشر میشه.گاز اشکاور خیییییلی تاثیر داره.
    چک اول فراموش نشه . فردا دعوا دارم با دست خالی واسمم دعا کنیدسر آبِرومه ناموسا . ممنون از همه تون.
    همه تونم مشتی هستید .

  115. ابوالفضل :

    بابا اینا هیچیه من تو مدرسه دعوام شد با پسره با تیغ موکت بری زدم نفله شد حالا هرجا منو میبینه فرار میکنه دیگه کی میاد جلووووووو

  116. رضا :

    سلام من رضا هستم بر عکس فامیلم که جنگی هستم اگر کسی با من قصد دعوا داشته باشد با احترام دلیل او را می پرسم اگر حق با او بود از او طلب بخشش می کنم واگر نه او با حرف هایم موتی خود می کنم تا به دعوا نیفتیم

  117. پیمان :

    پیشنهاد من به کسانی که در دعوای لفظی کم میاورند این است که سعی کنن به صورت چت یا اینترنتی با اشخاصی که نمیشناسید بحث کنید و نترسید فکر کنید وفقط جوابی بدهید مهم نیست جواب شما مهتوا داشته باشد یا نه و به صورتی باشدکه به موضوع ربط داشته باشد سعی کنید در دعوای مجازی از استیکر یا شکلک های خنده پس از مسخره کردن طرف استفاده کنید این کار باعث میشود عصبانیت در طرف بیشتر شود و بالعکس شما ارامشی در چت پیدا کنید و با دقت موضوع خود را بیان کنید و سعی کنید تایپ خود را سریع کنید و سعی کنید بجای جملاتی بزرگ جملاتی کوچک ولی پشت سر هم بنویسید و ارسال کنید من مکان برای دعوای چتی یا مجازی گلوبال بازی کلش اف کلنز انتخاب میکنم چون مکانیست که شما با خیال راحت وبدون هیچ شناختی از طرف مورد نظر بحث میکنید ( این کار باعث میشود هم از بحث دیگران باشما جملاتی سنگین تر یاد بگیرید هم به مرور زمان دعوای لفظی یا زبانی و کلامی شما بهتر میشود) و سعی کنید همیشه چند کلمه تیکه کلامی عمومی برای مسخره کردن بلد باشد. موفق باشید.

  118. امیرحسین :

    با سلام به دوستانی که پیغام گزاشتن نظر بنده اینه که اگه کتکم خوردی بخورید ولی به کسی باج ندید این باعث عذاب وجدان میشه و باعث میشه شما به فکر انتقام بیفتید از راهی برید که جای جبران نداره به نظر من به جای دعوا از روش پنبه سربریدن استفاده کنین روش های گوناگونی داره که میشه با توجه به حساسیت محیط مدرسه و خود طرف انجام بدید مثلا با گزاشتن عکسی یا فیلمی غیر اخلاقی یا موارد دخانیاتی مثل سیگار یا ابزاری مثل چاقو قیره به داخل کیف یارو و لو دادن فرد به یکی از معاونان واز معاون خاستارشوید که چیزی درمورد شما نگوید و بفهمانید که اگر بگوید برای سلامتی شما یک تحدید هست پس از این کار دلیلی نداره طرف مورد دعوا بفهمد که شما بودید چون اگر برایش پرونده شود حالا حالا ها کارش گیر است واگر کار به دعوا کشید با تحدید به این که اگه زرری به سلامتیتان برسد کار به شکایت میکشد این را هم جلوی معاونان خود هم در کنار طرف مورد نظر بگویید خیلی وقت ها یک تحدید از هزاران دعوا تاسیرش در ترساندن شخص بیشتر هستش این چیز هایی که گفتم بر اساس تجربه بود موفق باشید

  119. امير :

    من تا حالا چند بار دعوا کردم همرم خوردم یه راه حل نشونم بدید که دعوام میشه بغض نکنم

    بعضی وقتا کتکم میخورم تا دوسه ماه فکرم خرابه خودمو بی عرضه فرض میکنم

  120. M :

    سلام ? جالب بود … اما ی مشکلی هست …. من ۱۵سالمه و همیشه ت دعواهای لفظی هنگ میکنم هیچی ب ذهنم نمیریه ?با اینکه ترسی از طرف ندارما ولی هنگ میکنم ?میشه لطفا راهنمایی کنید?

  121. عرفان :

    من فقط دو یا سه بار دعوا کردم بیشتر من دعوا بین کسی میشه میرم جداشون میکنم و اونیکه دعوا رو شروع کرده مث سگ میزنمش سعی کنید آگه ۴ تا خوردید ۱ بزنید هیچوقت هم فرار نکنید حتی آگه طرف چاقو داشته باشه چون نمیزنه آگه بزنه میدونه بدبخت میشه

  122. محمد :

    سلام من ۱۲ سالمه یه سه تا قلدر هست توی کلاسمون میخوام از بینشون ببرم یکی چاق و قد بلند یکی بدنش خیلی ضعیفه اما از طرف دیگه خیلی مورد دفاع قرار میگیره یکی دیگه که اصلیش هم هست قد بلند بدنش هم چاق نیست ضعیفه ولی بلنده به خاطر همین بچه ها ازش میترسن لطفا بگید چه جوری با اون ها دعوا کنم

  123. . :

    من همون آخری هستم امروزروزخیلی بدی بودبرام شب رفتم ازمغازه ش بگیرم یه پسربامامانشوخواهرش جلوم وگرفت گفت چرانگامیکنی تااومدن توضیح بدم بامشت زده دهنم فاصله روبازکردم تاخودموپیداکنم همین که حمله کرد گردنش رفت زیربغلم کول انداززدم موندزیرم زوسرش انقد مشت زدم انگشتم ترک خورده بخداااروزبدی بودبرام

  124. امیر :

    سلام. من توی مدرسمون زورم از همه بیشتره ۱۳سالمه.ولی امروز با دوستانم رفتم پارک یکی از هم کلاسیام که ادعاش میشد بامن کشتی گرفت پشت کفشم سر بود و افتادم جلوی خیلی از دوستام موندم چیکار کنم میترسم بزنمش یک چیزیش بشه دردسر درست شه چون زورش بدک نیس باید خیلی محکم بزنی حالا نمیدونم با فن بزنمش یا با ضربه کمکم کنید.

  125. محمد.ج :

    سلام من یک پسر ۱۴ ساله هستم../
    زورم هم کم نیست اما از دعوا میترسم و قبل از دعوا دستام میلرزه و فشارم میره بالا
    یکی داخل کلاسمون هست قدش و هیکلش بزرگتر از منه و من نمیتوتم باهاش دعوا کنم اما میخوام حالشو بگیرم
    من تازه داخل این مدرسه امدم و اول مدرسه از خودم ضعف نشان دادم و هر کی پر رو بازی در میاورد کاریش نداشتم ../
    اما الان دیگه میخوام هر کی زر مفت زد فکشو بیارم پایین تاحالا تو مدرسه هر دعوایی داشتم یارو رو زدم../
    اما هیچوقت شروع کننده نبودم
    یه جورایی ادم کمرویی هستم
    لطفا یکی کمک کنه با این پسره باید چیکار کنم ؟ همش میاد میزنه پشت کله من بعضی از رفیقام میگن نذار پر رو بشند نذار بزننت اما چطوری چند بار بهش گفتم اقای فلانی نکن میگه میکنم میخوای چیکار کنی تازه اون رفیق هم زیاد داره تو مدرسه کلا موندم چیکار کنم مادرم رو هم از دست دادم و فقط پدرم هست اما نمیتونم به پدرم بگم و ازش بپرسم باید چیکار کنم لطفا کمک کنید

  126. عرفان :

    سلام..من ۱۸ سالمه..تو عمرم یه بار دعوا کردم..اونم واس اینکه سنم کم بود..نمیدونستم..ولی تجربه ی من میگه:::هیچ وقت ب فکر دعوا نباش..اگه سرت داد میزنن تصور کن واس خودت میگن..ب نفعته..تویه دعوا ب طرف بگو حق با تویه..تمومش کن…هر وقت هم واقعا اینجور چیزا کاربردی نداشت یه سیلی کافیه..البته اونم زیاده..موفق باشین

  127. علی :

    من علی هستم امروز با یکی دعوام شد سیزده سالمه اونم پونزده سالشه من توبگی جای حساسش زدم امااتفاقی نیافتاد چند بار زدم اون گردنه منو گرفته بود کاری نمیتونستم بکنم که اخرش یکی از دوستام اومد مثل سگ ترسید ولی من میتونستم بزنمش ینی اون عقده داره دفعه قبل پاشو انداخت گل پام خچردم زمین منم بلند شدم جلوی دوستاش انقدر زدمش صدا سگ داد ولی ایندفعه کتک خوردم من میترسم مضت بزنم تو صورت میترسم شکایت کنه بدبخت میشم یا بره مدیر بگه بالاخره دیگه سخته چیکار کنم فرارم نمیشه کرد؟؟؟جون مادرت کمکم کن

  128. پسر :

    سلام دوستان وقت بخیر دوستان یکی هست توی مدرسه که چند بار بهم گیر داده کاری باهام کرده که دیگه توی مدرسه هم ارامش ندارم نمیتونم بزنمش یارو لاته همه ازش میترسن چه غلطی کنم دارم روانی میشم ترو جون هرکی دوس دارین کمک کنین

  129. آرمین :

    من یه پسر پانزده ساله هستم کلاس نهم میخونم بچه های سال هفتمو تو مدرسه به شدت زدم تقصیرم با من نبود بعد بعد مدرسه ده نفر بودن چوب و سنگ برداشتن بمن فحش ناموسی دادن و .. منم ازشون چوبشونو گرفتم (از یکیشون) زدم تو سر یارو البته یواش زدم خیلی محکم نزدم بعد منو تا خونمون دنبال کردن و فحش دادن و .. منم اخرش خیلی ترسیده بودم از اونا چیکار کنم؟لطفا!

  130. محمد مهدی :

    با سلام من ۱۴ سالمه یه بار دعوا کردم یکی با پا زدم تو شکمش یارو همسایه بود ولی خیلی پر رو بود رفت عکس انداخت چیزیش نشد خدارو شکر از اون موقع تا الان زیاد دعوا نکردم
    یه ایراد دارم لطفا راهنمایی کنین:من موقع دعوا بغض میگیرتم و یکمی هم اشکم میاد ولی کتک نمیخورم فقط کمک کنینی این اتفاق نیفته و دیگه بغض نکنم میشه کمک کنید؟

  131. سامان :

    من یه آدم ترسو هستم .البته از عاقبت دعوا هم می ترسم.اما الان که اینارو خوندم روحیم باز شده.چون خودم رو ساکت نشون دادم٬اطرافیانم بد جور پر رو شدن.طوری که باید یه چی بارم کنن.الان اینارو که خوندم روحیه ام باز شده.می خوام هر کی باهام دعوا کرد٬باباشو بیارم جلو چشاش.باید اینم بگم که در بعضی مواقع باید خودمان شروع کننده ی دعوا باشیم.متلا در مواقعی که به خوانوادمون فهش می دن.به غسر از ایم مورد هیچوقت دعوا رو خودتون شروع نکنید.یه توصیه ی دیگه بکنم.اگه کسی دعوارو شروع کرد٬دیگر با او دعوا کنید٬به طوری که اگه اون بکی زد شما دو تا بزنید

  132. امین :

    سلام
    من یه نوجوون سیزده ساله هستم
    اهل دعوا نیستم ولی اگرم دعوا بشه کتک می خورم
    چون من نه زور دارم نه بازو
    در ضمن من چون خیلی خودمو ساکت نشاون دادم و بشتر به درسام توجه کردم و بالاترین نمره تو کلاس من بودم اونا خیلی با این موضوع درست کنار نیامدن و هر وقت که منو می بینن یه چیزی بارم می کنند ویا حرف های بد می زنند اما من توجهی ندارم ولی چون لاغر اندام هستم همش کتک می خورم و بعضی وقتا اونقدر منو می زنند که خسته می شوم
    لطفا هرکس پیشنهادی داره بگه

  133. محمد :

    اگر دوست دارید بگید تا فن های دیگر به شما بگم که از هیچ عهدوناسی کتک نخورید حتی بزرگ تر از خودتون

  134. محمد :

    سلام تو دعوا اگر دیدی زورش زیاد خونسردس تودتونا حفظ کنین و باانگشت اشاره و شستتون گردنشا به طوری که قدهی ای که توی تیروءیدش هس بگیرن و با اون دست چنان مشتی بزنین تو صورتش که مامان کنه من همین امروز به خدا به این ضربه گنده تر خدما رویه کاپوت ماشین خوابوندما زومش یادم رفتم بگم من این فنا ت کلاس کنگ فو ساد گرفتم خیلی کارایی داره ولی اگه زیاد بگیرید خفه هم میشه

  135. محمد :

    توکلیه خیلی جواب میده با تو گردن همیشه خودتون وقتی که ضربه ای بحریف میزنید اماده عکس العمل اون باشید که کتک نخورید اگر هم جوری زدید که حریف تمرکزش رو از دست داد میتونید به سرعت محل رو ترک کنید موفق باشید.

  136. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “محمد”
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت این گونه شما را راهنمایی کرده اند.
    دوست خوبم
    به همین مقدار که دست کم شروع کننده دعوا نیستی توجه می کنم و این طور تصور می کنم که در دعواهایی که پیش می آید تو هنگامی وارد آن می شوی که موضوع به تو مربوط است چون در غیر این صورت اگر با فردی دعوا کنی که در عین حالی که شروع کننده نبودی ولی موضوع به شما ارتباطی نداشته و یا راه های دیگری برای حل مساله بوده است در این صورت کلا شرایط متفاوت بوده و هیچ توصیه ای نمی تواند راهگشا باشد.
    حالا بیا تصور کنیم که در دعوایی تو دخالت کردی که هم خودت شروع کننده نبودی، هم موضوع به تو ارتباط داشته و نیز فرد مقابل اجازه نداده تا اول راه های دیگر را برای حل مشکل امتحان کنید. خوب در این شرایط تنها یک چیز می تواند موجب آرامش تو شود و تو را از خشم دور کند، چون این خشم است که موجب می شود دستانت بلرزد و یا کنترل خودت را از دست بدهی، آن هم فکر کردن به این قضیه است که چرا در حال دعوا هستم؟
    اگر پاسخ تو به این سوال منطقی باشد، مثلا پاسخ این باشد که او خودش خواسته و من هر کاری کردم او حاضر نشد از راه انسانی تری موضوع را حل کنیم و … در این صورت یادآوری این پرسش و پاسخ دادن به آن به تو آرامش می دهد و کمک می کند که حتی در وسط همان دعوا هم یک دفعه تصمیم بگیری که آن جا را ترک کنی و بی خیال همه ماجرا شوی.
    در دعوا حلوا تعارف نمی کنند این ضرب المثل می گوید که در این گونه موقعیت ها نباید منتظر باشی که حرف های خوبی بشنوی بنابراین هرگز رفتار خودت و یا دیگران را در دعوا ملاک قضاوت و تصمیم گیری قرار نده، اما پیش از آن تلاش کن تا هنگامی وارد یک ماجرای این چنینی شوی که پاسخ منطقی برای کار خودت داشته باشی. در این حالت آرامش بیشتری داری.
    موفق باشی
    با تشکر
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  137. محمد :

    من اهل دعوام ولی شروع کنندش نیستم به هیچ عنوان ولی وقتی دعوا میکنم اساسی میکنم ولی مشکلم اینه که نمیتونم خونسردیمو حفظ کنم و دستم می لرزه البته بعد از دعوا لطفا یه راهنمایی بکنین لطفا

  138. amin :

    اتفاقا اونجا هایی که گفته نزنیم باید زد .وگرنه کجارو بزنیم . سعی کنید شما پیروز باشید تا وقتی به خانه میایید اعصابتان ارام باشد .

  139. امید :

    منم امیدم ۱۳ سالمه میلی به دعوا ندارم و کتک خور مدرسم میدونید چرا ؟؟؟

    چون تون مدرسمون درسم از همه بهتره و چون حسودیشون میشه هویو بیست نفر میریزن سرم?
    من همیشه به ادمی که دعوا می کنه میگم : میدونستی خانوادت خر بارت اوردن.بعدشم من یک ادم ضعیفی هستم چون اصلا دعوا بلد نیستم از نظر استخونی لاغرم و مهارت زیادی توی همه چی به جز فهش و دعوا این الاغ بازی ها ندارم. صد تا هم کلاس میرم و کل مدرسه حسودیشون میشه.از یه طرف بچه پولدارم هرکی به من می رسه یه تیکه میندازه یه چیزیمو برمی داره میره منم می سپارمش دست خدا که گناهشو باید اون دنیا جواب بده

    بچه ها به نظره من هیچ وقت دعوا نکنید و با ادم های خر درگیر نشید چون احتمال مرگ هست بنابرین نتیجه میگیریم دعوا برای خراس و کل کل کردن با خر و ام سال اون بی فایدس و هیچ سودی نداره جز داغون کردن خودتون…
    موفّق باشید…به امید دیدار??

  140. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “navid”
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت شما را راهنمایی کرده اند:
    دوست خوبم
    گاهی لازم است به شیوه ای که دیگران با ما رفتار می کنند با آن ها رفتار کنیم تا متوجه اشتباهشان بشوند اما این حالت شامل همه شرایط نمی شود و بهتر است پیش از استفاده از خشونت راه های دیگری را هم امتحان کنی. برای مثال ممکن است او میخواهد با این کار خود تمایلش را برای دوستی با تو نشان دهد حتی اگر چنین چیزی هم نباشد بد نیست تو این طور فکر کنی و به او بگویی که راه خوبی را برای ایجاد ارتباط انتخاب نکرده است. هم چنین همیشه از مقابل او با اعتماد به نفس حرکت کن. اگر لازم است بایست و جواب حرفش را با حرف بگو.
    خلاصه رفتارهای مشابه داشتن و تلاش برای امتحان راه های بی دردسرتر ممکن است به او کمک کند تا زودتر از چنین رفتاری دست بردارد. هم چنین خوب است کمی در مورد او از دیگران بپرسی و سابقه و رفتار و خانواده او را بشناسی. ممکن است در این شناسایی حقایقی دستگیرت شود که این اطلاعات خودشان راه را به تو نشان دهد.
    دست آخر اگر همچنان تنها را ه برخورد با او را در رویارویی فیزیکی می بینی یادت باشد برای داشتن آرامش و خونسردی باید به طور مداوم به خودت یادآوری کنی که چرا میخواهی این کار را انجام دهی و یادت بیاید که او دشمن تو نیست اما کمی فریب زور و بازویش را خورده و از ادب دور شده. این طوری دیگر خشمگین نمی شوی و آرامش بیشتری داری. هر چند باز هم تاکید میکنم که هرگز راه های رویارویی و درگیری فیزیکی را برازنده ارتباط بین انسان ها نمی دانم.

    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  141. ایمان :

    بنظر من شاید تو جامعه جواب بده ولی نه تو مدرسه آخه پرو تر از این حرف ها هستن باید خودتو نشون بدی و همه یه ترسی داشته باشن تو دلشون از تو وگرنه خاک تو سر و گاگول حساب میکنن آدم رو با تشکر

  142. علی :

    من یک پسر ۱۵ ساله هستم و یک
    تجربه توی دعوا دارم
    ۱-به فرد قلدر توجه نکن
    ۲-موقع دعوا به پشت ساق پا ضربه بزن
    ۳-خونسردی خودتو حفظ کن
    ۴-اگه میدونی قدرت تو از
    حریف کمتره هرگز فرار
    نکن و به جای حساس اون ضربه بزن مث بیضه

  143. علیرضا :

    من الان اول راهنماییم زورم به سوما نمیرسه دیگه ریش و سیبیل دارن! ولی هم سن خودمو با این فن میزنم شمام امتحان کنید بدرد میخوره اول گردنو محکم بگیرین بعد از پشت با پا باید بزنی زمین افتاد زمین یه لقد لا پا بعد بشین رو شکمش تا جایی که میتونین بزنین تو دماغش خیلی جواب میده ولی فوش حیلی زشت بهش ندین عصبی میشه زورش زیاد میشه اونوقت

  144. navid :

    سلام من امسال تازه وارد این مدرسه جدید شدم و۱۵ سالمه فعلا هم هیچ دوستی توی این مدرسه جدید ندارم ولی یه نفر هستش که خیلی قلدر قدش از من بزرگتره همش بهم تیکه میپرونه پاشو میندازه جلو پام و ….. حالا تصمیم گرفتم این بار که بهم حرفی زد جوابشو بدم و بهش بگم بیا بریم دعوا کنیم.
    اون پسره با کاراش منو روانی کرده اگر این کارو نکنم اخرش دیوونه میشم و ی چیز دیگه اینه که توی دعوا نمیتونم خون سردی خودم رو حفظ کنم و درست فکر کنم و مطمعنم اگر بتونم خونسردی خودم رو حفظ کنم واسترس نداشته باشم خیلی راحت از پسش بر بیام شما هم اگر میتونید یه پیشنهاد بدید من با این مشکلم چیکار کنم

  145. محمد :

    من که میگم یک کلاس رزمی بریم هرکی اومد دعوا باهاش سخت و خشن رفتار کنیم جوری که مامان باباش بیان جلو چشاش و مامانشو صدا بزنه. 🙂 به من اعتماد کنید عملی میشه

  146. مهدی :

    من اینو از روی تجربه میگم:
    هر کسی که اعتماد بنفس بیشتری داشته باشه برنده است.اگه ذره در خودت ترس داشته باشی نابود میشی.
    باید از خودت مطمئن باشی که اون هیچی در مقابلت نیست.
    و اینم بدونید که اگه جلوش در بیاید و صداتونو ببرید بالا و پشت سر هم وحشی بازی در بیارید طوری که فکر کنه بهش برسید الان جررش میدید احتمال این که بیاد گیجتون فقط یه درصده.

  147. یه ادم ریلکس :

    من اصلا میلی به دعوا ندارم ولی خوب بعضی وقت ها لازمه حدالامکان هم حد اکثر تلاش خودمو میکنم که بیشتر از خودم دفاع کنم یا این که بزنم چون درد سر درست میشه 🙂

  148. امیر :

    من قلدر مدرسمونم۱۳سالمه ولی بانصافم ادم نباید نامرد باشه وقتی هم دعوا شد نباید بخوره باید بزنه طرفو لهش کنه بیشتر باید طرف بترسونه

  149. ثنائی :

    یادش بخیر
    مدرسه که می رفتیم منتظر بودیم دو نفر بهم گیر بدن و دعوا شروع شه.
    بعد همه با هم می گفتیم اخ جوووون دعوا
    میرفتیم دور دو نفر رو می گرفتیم و شروع می کردیم به تشویق
    اخرش که جو همه رو میگرفت ما هم می رفتیم وسط و …
    ای جان
    چه بزن بزنی میشد
    مخصوصا دوره راهنمایی
    اگه یه روز با لباس سالم و تمیز برمیگشتم خونه مامانم تعجب می کرد.
    هی یادش بخیر
    چه روزگاری بود.

  150. Amirhossein j :

    آقا من پریروز یکی از دوستام داشت بد گویی منو میکردم بهش گفتم بیا جلو خودم بگو….. گفت:حرف زیادی نزن گفتم.بشین…. خلاصه آخر کار با یه مشت تو سر و دماغ کارش ساختم….ننه باباشو آورد….. خلاصه حتی عذر خواهیم نکردم….ببینم میخواد چه غلطی کنه?
    ه

  151. علی :

    اگه می خواید با یه قلدر دعوا بیفتید بدونید اکثر قلدرها سعی در دعوا با کوچکتر از خودشون را دارند و کم پیش می آد با هم هیکلشون دعوا بیفتن.سعی کنید جلوش آرامشتونو حفظ کنید ولی اگه دعوا رو شروع کرد شما هم شروع کنید ولی مواظب ضرباتتون باشید تا به غلط کردم نیفتید.

  152. nazanin23 :

    اقا امیر میشه بپرسم شما کلاس چندمی عایا؟
    معلومه اهل مطالعه نیستید!!!!!!
    قدرت بیان به زبون خودمونی: همون حرف زدنایی هست که از صد تا نیش و مشت و لگد بهتره
    به نظر من بهترین روش همینه آرامشتو حفظ کنی و خیلی قشنگ یه جمله ضد حال بگی و بری
    امتحانش ضرر نداره

  153. Mehran :

    سلام ببینید چیزی رو که تو دعوا بأید به یاد داشته باشید اینه که همیشه بأید فرز باشید مثلا اگه شما یه مشت زدید طرف وأی نمیسته بعدی رو هم بخوره پا بأید پشت سر هم بزنید تا وقت نکنه بزنتون حالا چون ممکنه بعدا با خودتون دعوام شه بقیشو نمیگم

  154. امیر :

    عرفان تو با چماغ بیافت دنبالش درضمن نازنین خانوم قدرت بیان اصلن چی هست راستی عرفان اگه گردنتو گرفت تو بامشت بزن تو شیکمش اگه نتو نستی یکی از پاهاشو بگیر بزن زیر اون یکی پاش خورد زمین بشین رو شیکمش بزن تو صورتش
    منم همین دیروز دعوام شد جلو باشگام طرف مث خر از پشت داشت میپرید رومن من برگشتم فقط رو هوا دیدمش از رو همون هوا گرفتمش پرتش کردم پایین نیشستم رو شیکمش زدمشا تمام سرو صورتش خونی شد ولش کردم

  155. nazanin23 :

    همۀ نظرات رو خوندم و کلی خندیدم
    ظاهرا فقط اقایون به فکر دعوان
    بهترین راه به نظر من استفاده از قدرت بیان هست
    اگه واقعا حق با ما باشه با استفاده از قدرت بیان
    می تونیم دهن طرفمون رو سرویس کنیم

  156. erfan :

    سلام بچه ها.کمکم کنید.چند روز پیش با یکی دعوام شد گردنمو گرفت انداخت رو زمین فرار کرد.بعدش رفتم دنبالش با شلنگ زد تو کمرم.الان ابروم تو فامیل رفته.به نظرتون چیکار کنم که بتونم با شلنگ لهش کنم.لطفن جواب بدین.مرسی

  157. پدرام خطر :

    اینا همه دروغه سعی کنید با همه ی بچه های مدرسه دعوا کنید خیلی حال میده باور کنید موقع دعوا حرف نزنید فقط سعی کنید دماغ طرف رو نشونه بگیرید با تشکر از pmc
    بدخواهاتونم گاییدم

  158. امیر :

    من ۱۵سالمه یبار رفتم دروازه غار پدرم بم گفته بود اونجا دعوا نکنم ولی من رفتم دیدم یارو ۵۰نفرو اورده منم دسته خالی اونا با قمه شاید باورتون نشه فقط یه پیشگوشتی داشتم دعواکه شد با پیچ گوشتی دهن یکی یکیشونو سرویس کردم حالا چجوری من از هبچی ترس ندارم از هیچکی هم نمیترسم فقط تو دعوااینو بهتون میگم اصلا استرس نداشته باشین دوومن با خودتون بگید یامیزنم یا میخورم همین و درضمن سعی کنید تو دعوا چشاتون باز باشه اینو واسه تازه کارا میگم من دیدم بعضیا باچشش بسته مث دخترا وعوا میکنن هرگز چشمان خود را نبندید البته واسه دوس دخت م اصلا دعوا نکنینن اونا نمک نشناسن من دعوا کردم چاقو خوردم دیدم یکی تو بیمارستان داره بش شماره میده اونم میگیره

  159. کیان :

    من تو مدرسه برام اسم می ذارند چون من تو مدرسه خیلی بی تحرکم اسمم رو مرده گزاشتند بعضی وقتا خیلی کتک می خورم تو مدرسه ضعیفت ترینم نمی تونم کسی رو بزنم من ۱۲سالمه چی کار کنم

  160. dany :

    من دیروز یکی رو ناکار کردم اول ارامش گرفتم به خودم مسلت بعد اومد یه مشت زد به شیکمم بازانو زدم تو تخمش بعد یه مشت زدم به قفسه ی سینش گریه کرد رفت. (اما واقعا اولین کاری که می کنید ارامشتون و حفظ کنید وبه قدرت خود ایمان داشته باشید.)

  161. ماهک :

    من نظرهاى همتونو خوندم به نظر من ادم هرچقدرم گنده منده باشه ولى فرض نباشه کتک خورده اتفاقاریزه میزه هام فرضن اصلا نترسید و بقصدکشت بزنید هرچه قدرم نتونى بزنى یه چک رو میتونى بزنى من بااینکه دخترم ولى تاحالا جلوپسرکم نیاوردم همرو جربدید.

  162. Erfan :

    من بای کی که اسمش میلاد هم کلاسی ام اون یه روز برام قلدور بازی در اورد منهم کل کلاس رو بجز یکی که دوست اون بود جمع کردم وچنان زدیمش که فرداش از ترسش رفت ته کلاس نشست و زنگ تفریح هم بیرون نیمد اگه راهی برا دعوا دارین بگید
    همینیو که میگم فقط ادعاش میشه و زورش به یه گربه هم نمیرسه چه برسه به یه عقاب طلایی. البته دیگه اون اینقدر لیاقت نداره که من باش دعوا کنم خونشون هم اصفهان شهر گز کوچه میزان

  163. وحید :

    دوستان
    میخواستم مطلبی در مورد مقابله باچاقو براتون بزارم
    اولین شرطی که باید رعایت کنید اینه که اعتماد کامل به خود وتوانایی هاتون داشته باشین
    دومین شرط حمله کردن به جاهای حساس بدن یا همون نقاط دیم ماک هستش
    ۳.سعی کنید در اولین حرکت حمله به بازویه دستی که در اون چاقو هست حمله کنید
    بعد از خلع سلاح شدن اونو به زمین بزنید و با حرکات ترکیبی نقاط حساس بدن
    مثل:فیلتروم دماغ. گردن.ماهیچه ی تلقوه. ودنده ها وسفید رون رو فراموش نکنید
    من خودم MMA کار میکنم.
    امیدوارم کمک کرده باشم

  164. امین :

    سلام
    بچه ها اگه دعوا شد یارو میخواست مشت بزنه شکمتونو سفت بگیرید که اگه مشد به شیکمتون زد درد نداشته باشه اگه جلوییتون زور بازو داشت گیچش کنین با یه دفعی بزنین پشت زانو پاش بعد هم دستشو قفل کنید اخر سر هم اگه فوش داد با کف دست محکم بزنین تو وسط سینش و بعدش هم در رین
    ولی اگر در مدرسه دعوا شروع شد و شما هم در ان بودید شما کاری نکنید تا چهار بار زربه زد یا توهین کرد قفل دست بعد کوبیدن اروم به دیوار بعدش هم گفتم حرفتو پس بگیر اگه سارو پرویی هم کرد ادامه بدید از خودتون ترس نشون ندید
    خدا عضله داده که استفاده کنیم
    دونفر اگه بودن یه چماقی سیمی با خودتون ببرین
    ولی اخر سر اگه خطر جانی داشت اسپری فلفل تنها کارتون میاد با بعدش فرار
    با تشکر

  165. امیر :

    اقا دعوا نکنید دعوام میکنید قمه یا چاقو نبرید تو رو خدا همین چن وقت پیش دوستام دعواشون شد منم قمه ور داشتم با موتور سریع رفتم سر دعوا خلاصه جوگیر شدمو یدونه زدم تو کتف یارووو هیچی دیگه اونم رفته شکایت کنه معلوم نیست سر مام چی بیاد

  166. علي :

    به نظر من این دعوا برای کساییه که انسانن ولی حریفت ادم نبود فقط یکی بزنین تو پاش بعد تو صورت بعد فرار وگر نه سرویس میشین

  167. haniyeh :

    سلام من۱۲ سالمه وکمربند قهوای کاراته وقرمز تکواندو دارم من درمسابقات زیادی مقام اوردم ودر سبک شیتوریو کوبه اوزاکا قهرمان نونهال شدم ودرکنگ فوهم مهارت اندکی دارم مادر وپدرم من رااز سن ۳سالگی زمانی که در لندن اقامت داشتیم به کلاس های رزمی فرستادند تابه امروز مناز سایت شماخوشم امد چون بیشتر جنبه ی طنز داشت اخه کی اینجوری مبارزه میکنه

  168. nojavanha.com :

    کاربران عزیز
    توجه شما را به پیام خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت جلب می نماییم:

    یکی از مهم ترین ویژگی های انسان این است که باید بتواند با تکیه بر عقل و منطق خود و نه زور و بازو با دیگران ارتباط برقرار کند و از حق خود دفاع کند. اما با ااین همه تعدادی از افراد هستند که با منطق رفتار نمی کنند و به زور می خواهند حق دیگران را ضایع کنند. در این صورت داشتن روحیه ای که ضمن داشتن شجاعت از منطق هم پیروی کند مناسب و ضروری است. برای مثال ممکن است شجاعت صرف به من بگوید که در پاسخ به آزار دیگران، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهم اما در عین حال در محیطی مثل مدرسه هستم و می توانم به جای بهره گیری از زور و بازویم، او را به بزرگترهای مدرسه که برای همین کار هم، وظیفه کمک دارند معرفی کنم. در چنین مواردی شجاعت و منطق باید دست به دست هم دهند. اما اگر تنها خشم و یا ابراز وجود دلیلی برای ارتباط با دیگران به صورت دعوای تن به تن باشد دیگر منطق حاکم نیست و به همین دلیل از دایره بحث در مورد ارتباطات انسانی خارج است و نمیتواند مورد تایید باشد.
    با این حساب یادگیری ورزشهایی مانند دفاع شخصی برای این است که بتوانیم در مواقع ضروری و با تکیه بر منطق خود و با هدف دفاع از حقوق خود وارد عمل شویم و نه برای ابراز و اثبات زور و بازوی خود.

    با تشکر
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  169. mostafa :

    ببینین من اکثر موقع ها که کسی بهم گیر میده سرییع دعوا میکنم… من خیلی ادم سفتم و محکم ترین مشت ها برام دردی نداره خیلی و میتونم تا ده دقیقه کتک بخورمو دعوا کنمو خسته نشم و خیلی کم شده تو دعوا کتک بخورم.ولی جدیدا رفتم تو دعوای بزرگ تر ها بزرگا من پونزده سالمه اما با پسرای بیست و ۱۸ ساله دعوا میکنم که به نظرم فرقی ندارن با هم سنام البته قدم یک مترو هفتاد و دو هست لاغرم نه خیلی شکمم ما هیچه داره و میتونم ضربه به شکممو تحمل کنم ولی اگه خواستین دعوا کنین سعی کنین به رو خدتون نیارین که میخاین دعوا کنین و یهویی طرف رو به بزنین اینطوری برنده این ولی اگه اسلحه سرد داشت دورو ورتون یه نگاه بندازین دنبال یه چیز دراز که با فاصله بتونین به طرف ظربه بزنین این برا پسرا. و حالا دخترا فقط مو رو محکم تر بکشین و بزارید تاخوناتون مثله پنجه گربه شخ و اونو بزنید 🙂

  170. behrad :

    سعی کن بزنی و کتک نخوری اگه طرف چاقو داشت رفیقات رو جمع کن و برای هر کدوم از رفیقات یه چاقو بخر(منم این راه رو امتحان کردم جواب میده

  171. محمد :

    سلام
    توی دعواهای خیایابانی یا توی مدرسه اول بزارید طرف مقابل شروع کنه واگه هم خواستید دعوا کنید یا دعوا شد یا نرید دعوا یا اگه هم رفتید طاقت خوردن کتک را داشته باشید
    توی دعوا اگه بتونید رو صورت طرف تسلط داشته باشید بهتره اگه خواستید طرف را گیج کنید با کف دست به بالای بینیش بزنید بعد از چند ثانیه از چشماش اشک میاد و جلو دیدش را میگیره و راحت کارت را بکن
    توی قفسه سینه و دیافراگ و گلو هم زیاد حساب نکید چون بعد هزینش زیاده
    ولی اگه توی دعوا دیگه هیچ امیدی نداشتید برید سراغ بچه هاش منظور از بچه هارا که گرفتید؟

  172. حمید :

    دعوا مردونه بکنید هیچ وقت جوابات یارو به فوش نکشید
    نقاط حساس بیشتر همه سفید رونه و یا وسط سینه یا جایی دیگه است که اگه بزنی دردسرش با خودت است
    اگه یقتو گرفت انگشت کوچکشو له کنی یقتو ول می کنه . تو دعوا هم تمیز کار کنید جایی بزنید که کبود بشه یا حداقل
    می زیند کبود بشه جایی بزنید تا نتونه نشون بده به کسی
    حرف من تموم شد

  173. امید :

    من یه دانشجو ام خیلی هم کم دعوا نکردم. حقیقتش بلد نیستم دعوا کنم یه بار دعوام شد یه مشت زدم تو صورت یارو ، دوستام اومدن جدا کنن که نزنمش منو گرفته بودن که اون اومد با لگد زد به اونجام … هیچی دیگه ولو شدم رو زمین.
    الانم یکی هست توی محله خیلی پررو شده ، اگه ببینم ادعای دعواش میاد و تنها باشه کاری به سرش در میارم که دیگه نگاهم نتونه بکنه … خیلی آدم دورو برشه نا عادلانه هم دعوا میکنن ممکنه با چاقو و قمه دعوا کنن

  174. احمد :

    توی دعوا هیچکس نمی تونه ارامش داشته باشه توی دعوا چک اول کار گذاره بعد چک .یکسره مشت ب صورت و دماغ اینا بزن تا فرد خانوادش بیان جلو چشش .اگه دعوا گرفتی فقط مشت و لگد بزن ولی بهتره که نگیری چون واست بعد تموم میشه من ک گرفتم سه روز از مدرسه اخراج شدم

  175. Kamran :

    دوستان خوبم سعی کنید دعوا نکنید مگر اینکه برای ناموستون باشه و دوست دخترمون من همین چند وقت پیش یک نفر صورته با چاق. زدم بخواطر اینکه سربه سر دوست دخترم گذاشتم بود موفق باشییید

  176. soheil :

    توی مبارزات خیابونی کسانی میتونن از مهارت های رزمی استفاده کنن که حداقل سه تا چهارسال کار کرده باشن.بهترین هنر ها از جمله کیوکوشین کاراته،کیک بوکسینگ،فون کنتاک و… میتوان پرداخت.من خودم سخت ترین هنر رزمی را هشت ساله کار میکنم نینجوتسو من از دعوا خوشم نمیاد ولی همیشه این دوتا جمله تو ذهنتون باشه خیلی خوبه.
    رقمی تو باک ندارم.
    از احدی باک ندارم‌.
    من خودم توی مدرسه کم دعوا میکنم چون اخلاقم خوبه با همه دوستم.اینم بگم که نمیتونم از نینجوتسو استفاده کنم غیر از شرایط خاص چون در صورت آسیب رسوندن طرف شاکی میتونه حکم و مقام من رو ازم بگیره.و اینو حتما یادتون باشه هیچوقت هیچوقت هیچوقت شروع کننده نباشید بلکه بزارید طرف دو سه تا ضربه بزنه وقتی اینکارو کرد شما حالت تهاجمی به خودتون بگیرید اینطوری ترس برش میداره.امیدوارم کمک کرده باشم.

  177. sajjad :

    تو دعوا فقط با مشت بزنید تو صورت طرف تو شیکم نزنید چون خیلی حساسه اگه میزنید اروم بزنید دعوارو با چک شوع کنید مطمئن باشید طرف مقابل کم میاره.

  178. hamid :

    سلام داداشا ببینین توی دعوا سعی کنید دعوا نکنید اگه هم دعوا کردید کم نیارید منظورم اینه که بزنیدش ولی توی معده یا جاهای حساس نزنید طرف رو محکم حولش ندید میخوره زمین یا سرش میخوره یه جایی درد سر میشه فقط با مشت بزنید تو صورتش و در همون حالت نزارید شمارو بزنه خلاصه کم نیاردید همین

  179. عرفان :

    با هر کی دعوا کردین اولی شما بزنید از بعدشم نترسید چون اگه کتک بخورید ابرو تون میره اگه فقط یک مشت رو دماغش یا چشمش بزنید تمومه اگه بازم نتونستید به شماره ی من یه تک زنگ بزنید من خودم رو سریع میرسونم دهن ترفو سرویس میکنم دیه شم میدم

  180. مهرداد :

    من قراره دعوا کنم اما دوست رفیق ندارم تک و تنهام نمیدونم.بزنمش یا کتک بخورم اما همیشه یادتون باشه شما که اول و آخر کتک رو میخورید پس اگه حتی شده یه چک یا مشتو بزنید

  181. امیر :

    من خیلی دعوا میکردم و وقتی بهم می گفتن گنده مدرسه خوشحال میشدم ولی از وقتی رفتم بوکس استادم بهم یاد داد که ی ورزشکار هیچ وقت نباید دعوا کنه از اون به بعد دیگ دعوا نکردم و اگر هم کسی خواست با من دعوا کنه فقط از خودم دفاع میکنم و یه کاری میکنم که بدون ضربه حلش کنم

  182. ادیب :

    من خودم یه دوستی داشتم که الان با هم قهر کردیم ولی میشه گفت تو مدرسه دشمن هم هستیم من تو مدرسه هیچکسو ندارم چون همه با اون دوستن فقط یه پسر عمو دارم که اونم کمکم میکنه ولی اونا ۱۵نفرن ما هم دو نفر یه خلاصه شب بود داشتم میرفتم خونه دیدیم ۴نفر دنبالمن یکیشون دستامو گرفتم یکیشون هم پاهامو بست اون دو نفر که هیچ دست و پاهامو گرفته بودن یکی میزد تو سینم یکی میزد تو سرم همون فرداش که رفتم مدرسه گرفتم انقدر زدمش اومده بودم مدرسه گفتن ادیب کی اینکارت کرده گفتم چند نفر اومدن زدنم خلاصه اونی که منو زده بود رفتم با پسر عموم بافتیمش

  183. با تجربه :

    چند روز پیش دعوا کردم یکی خواست بزنه تو صورتم ی جا خالی دادم یدونه زدم وسط بینیش
    الان بینیش شکسته و من هم به غلط کردن افتادم خیلی برام دردسر شده ، تا میتونید از دعوا دور بشید…

  184. امیرعلی :

    یا دعوا نکن یا درستو حصابی دعوا کن سعی کنید همیشه با همون ضربه اول مرده و زندشو بیاری جلو چشمش

    وقتی دعوا میشه هیچکس نه میتونه ارامش مارامش حفظ کنه نه یه سال بشینه این کارارو بکنه
    اگه حریفت لاغر بود یه مشت بزن تو قفسه سینش داغون میشه اگه چاق بود ازش دور شو بیا نزدیک زربه بزن دور شو اکثر چاقا کند هستن برو ببینم چند نفرو داغون میکنی

  185. امیر محمد :

    داشای گلم خواستین دعوا کنین الکی میگن ارامش خودتون حفظ کنین دقیقا برعکس اینروزا فرهنگ مرهنگ تو کار نی بگن اره فلانی معرفت داش نزد وایساد قابل توجه اونایی که تو کف نمره انظباطن داشی وقتی دعوا شد چه بزنی چه نزنی نمره انظباتت فناس په بزنش که لا اقل نمرت کم شد یه افز لاتی پیش رفقات بیا فرینی و فی ها خالدونت نسوزه در ضمن لا اقل یکی دونف همرات داشته باشین اها راستی دعوا یه رانده رانده بعدی ختی اگه کتکم خوردین دیگه زایه مایه نمشین . بعد توی هر دعوا که مطمعنین یارو رو داغون میکنین چک اول خلی موثر کلا اهبت جرت یارو رو میریزه تازه اینا که میگن کنفو منفو الکی بااا تو دعوا بین رزمی ها دوتا به درد می خوره یا کشتی که کمر ممر یارو آمپاچ کنه یکی هم کیک بکس که همون دقیقه اول دماغ یارو رو واسش از ثابت به متحرک تبدیل کنین همین وگنه تکواندهو و نمیدونم فلانو فلان زیاد عشقی نی . یه توسیه برا دخترا و پسرا: پسرا هیچ وخ مثل دخترا دعوا نکنین و دخترا سریع تر سعی کنید از پسرا دعوا یاد بگیرین راستی تو دعوا فش ناموسی ندین خلی بی معرفتیه اگه کسی هم هستین که تو دعوا بغضتون میگیره یا نفستون تنتن میزنه اربده رو پیشنهاد نمیکنم چون یهو بغزتون میترکه بد به یارو جرت بها انگار دادین. راستی همیشه به محیط اطراف خوب دقت و نظاره کنین مثلا تو کلاس دعوا شد با استفاده از حل تو نیمکتو … تو حیاط پشتی مدرسه دعوا شد با استفاده از وسایل خرابه که اونجا گذاشتن راستی اگه تو حیاط پشتی مدرسه دعوا کردین و ماشین معلما هم اونجا پارک بود یارو رو سمت کاپوت یا صندوق حال بدینو کارشو بسازین جون شبیه فیلم هندی میشه ترسناک تره خفن تر هم به نظر میرسین خلاصه دعوا اخر عاقبت نداره ولی بزنین…

  186. karol :

    چندروز پیش تو مدرسه با یه دختره کل انداختم اون بی عرضم زنگ بعد یه رفیقشو اورد برگشت گفت: زنگ پیش چی می گفتی؟ قاطی کرد با پا زد تو ماهیچه ی پام منم محکم زدم همونجاش. رفیقام اومدن جداکردن ولی تا زور داشتم سویی شرتش که تو دستم بود کشیدمو کم بود جر بخوره چون از من گنده تر بود زورش اومده بود زدم به پاش. دیدم رفیقام اونور حیاط به باد کتک گرفتنش.به اینامیگن رفیق.ولی کلاشمادعواروشروع نکنید ولی اگه اون شروع کرد کم نیارید و سعی کنید بیشتر از اینکه بزنید یاد بگیرید ضربات اونو دفع کنید تا خودش ضایع بشه. من که این بار نتوتنستم ولی دارم حسابی تمرین میکنم. اگه با لگد زد پا شو بگیرید بکشید خیلی باحاله. برام دعا کنید.

  187. محمد سینا صفری :

    من از ادب بالایی برخوردارهستم و یک ادم بی سرو پا ی بی ادب عوضی قلدر نسبتاََ هیکلی با هام در افتاد . البته من شروع کردم . از اون ناموسی هاس که فحش های ناموسی به همه .پدر ومادرم و کار های غیر اخلاقی زیادی کرده و از اون بد تر همه فک می کنن داره شوخی میکنه اما من تشخیص میدم که ادم عوضی هست . قبلا چند بار بهم سیلی زد تحمل کردم و از شوخی هم خوشم نمیاد .و اون روز داشت روی همه اب میپاشید . من اعصابم خورد شد . بطری شیرم رو روی خالی کردم نسبتاَ من برنده بودم . بهش لگد زدم و تف اداختم توی سورتش و خلاصه صورت خودم هم زخمی شد .
    راستی از سازمان قضایی میشه پیگیری کرد یا نه //؟؟؟؟

  188. امید :

    من فردا یک دعوا دارم ۱۳ سالمه ولی میترسم میخوام محکم و استوار جلوی پسره وایستم امیدوارم مطالبی که تو سایتتون هست بدردم بخوره ولی انسان سر دعوا همه چی یادش میره

  189. arad :

    من هر وقت گنده تر از خودمو می بینم که بهم فحش داد گردنشو از پشت می گیرم می پرم هوا اونم می خوره زمین منم می افتم روش

  190. عرفان :

    سلام به همگی من ۱۷سالمه فردا تو مدرسه دعوام میشه یه نفر رفنته پشت بچه های کلاسمون گفته که من بهشون گفتم…….فوش ناموسی….بعد یه نفر که خودم میتونم بزنمش اومده گفته زنگ آخر وایسا …….خلاصه دعواست …منم نمیخام بزنمش خاهش میکنم کمک کنید

  191. ناشناس :

    داداش فقط یه چیز بهتون بگم که واسه دعوا باید سعی کنید نقش اون قلدره تو داستان بالا رو داشته باشید یارو نگا بهت کرد مادر و خاهرشو بیاری جلو چشاش نه اینکه بهت هرچی خواست بگه

  192. مهدی :

    سلام خسته نباشید من شونزده سالمه کم پیش میاد دعوا کنم معمولا اگه کسی به خونوادم چیزی بگه اگه کسی جلومو نگیره طرفو میکشم 😐

  193. Crazy cat :

    سلام دوستان ببینین من خودم تجربه ی دعوا ها رو داشتم و تو ابتدایی همیشه دعوا میکردم البته هیچوقت نه به کسی زور میگفتم و نه دعوا رو شروع میکردم اما وقتی بقیه بهم زور میگفتن با صحبت سعی میکردم کنار بیان اما وقتی میدیدم میخوان دعوا رو شروع کنن از خودم دفاع میکردم.
    اینو بدونین اگه شما دعوا رو شروع کنین اگه کتک خردین تقصیر خودتونه پس همیشه با کسی کار نداشته باشین.
    توی دوران راهنمایی یه پسره زد سرمو شکوند و منم رفتم خونشون و تحدید به دیه کردمو .. 
    الانم مسه سگ ازم میترسه اما رو نمیکنه و منم اونو بخشیدمش.
    یه مدتی هم از دعوا ترسیدم  و فهمیدم خیلی ها هستن که زورشون بیشتر از منه و من سعی کردم یا باهاشون رفیق بشم(و وقتی باهام رفیق شدن خرشون میکردم) یا کاری باهاشون نداشته باشم. اینو بدونین فحشو باد میبره پس اگه کسی الکی بهتون فحش داد توجهی نکنین طوری میشه که انگار داره به خودش فحش میده. و تو دعوا کافیه یه سیلی تو دماغ طرف بزنین و فرار کنین.
    اگه کسی الکی هر روز بهتون گیر میده مثلا تو راه باشگاه و شما زورتون بهش نمیرسه یه نانچیکو یا چوبی چیزی رو تو کیفتون پنهان کنین و وقتی دیدین خیلی پر رو شده بهش اخطار بدین و وقتی دیدین از رو نمیره با نانچیکو فـقط تهدیدش کنین نزنینش.
    همین دیگه موفق باشید و تا میتونین از دعوا دوری کنین.

  194. علی :

    سلام من تاحالا تو کل زندگیم دعوا نکردم من تو یه مدرسه ای هستم ادم های لات و کثیفی داره و من در برابر این ها نمیتونم دفاع کنم ( کاربر گرامی می توانید در قسمت مشاوره مشکل خود را مطرح تا جواب مقتضی برای شما ارسال شود )

  195. امید :

    اقا ما هر موقع دعوام می شه تنم می لرزه. عصبانی میشمو دستم نمیره اصلا مشت بزنم. چه ادم گنده باش چه همسنه خودم.شانس من هرکیم با من دعواش می شه یا گندس یا روانیه یا قمه کشه. جوووون مادرتون کمک کنید. رزمی برم حل می شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  196. محمد :

    اگه خواست بزنه تو گوشه چه کنیم چون من نمی تونم جلوسه تو گوشیو بگیرم با هر کسیم که دعوا میکنم  با دو سه نفر دیگه میاد

  197. محمد :

    هری کی از دعوا میترسه گوش بده موقع دعوا به خودت بگو فوقش مرگ از این بد تر که نمیشه بعد با تمام وجود بتکنش داشی

  198. شایان :

    یک روز تو پارک یه بچه دختر خالمو زد طرف ششم بود انقدر زدمش که از تمام صورتش خون میچکید به من تو مدرسه میگفتن مرد آهنی بخدا

  199. مهراد :

    داداش میخوام بر ضد مدرسه شورش کنم اما هنوز نمیتونم کمک کن میخوام بزنم دیونه های مدرسه رو بترکونم نمیتونم فن کنگ فوی پیزی بزار

  200. Ebi :

    سلام . من سوم دبیرستانم. بیشتر دعوا ها در اولین ساله هر دوره اتفاق میوفته . مسلا اول دبیرستان . یا اول رهنمایی . چون همکلاسی های جدید و هم مدرسه ای هایه جدید پیدا می کنیم. خوب تو کلاس ما که همه با هم از دم رفیقن و هیچکس فکر دعوا نیست . کل کل هست ها اما دعوا اصلا نداریم چون خیلی با هم رفیقیم . اما اگر یکی از همکلاسی هایمان با بچه هایه کلاس های دیگه دعواش بشه ، هممون از دم میریزیم تو کلاسشون یارو رو میزنیم . حتی خودم که بچه خرخون کلاسم اینطوریم . سعی کنید چنین رابطه ای تو کلاستون بوجود بیارین . و در کل : اگه دنباله دعوا نباشین دعوا نمیشه . حتی اگه دعوا دنبالت باشه . تجربه دارم که میگما .

  201. حسین :

    بابا چقدر بچه این شما من رزم چریکی کار میکنم برا دعوا فرمولش اینه دفاع +سرعت عمل+پیدا کردن نقطه برای اجرای فن

  202. حسن کورد ایلام :

    سلام من از بچگی دعوا کردم قبل از مدرسه تا یه دست بهشون میزدم گریه میکردن الان که بزرگ شدیم من زورشون رو ندارم فقط ازم میترسن بخاطر اینکه از بچگی دعوا کردم
    اینو بگم اگه هیثکلتون هم بزرگ نیس فقط عرضه میخاد اگه یکی گفت من میخا اینجا بشینم بهش بگین من اینجا نشستم و تکون نمیخورم اگه پخ کرد بلند شید محکم بزنید زیر پاش انگولکشم بزارین و بچه های مدرسه رو خبر کنین

  203. محمد :

    داداش سجاد همیشه تو کوچه ها تو مدرسه هستی سرتو بالا بگیر پایین بگیری کسی باهات کار نداره من خودم قبلا مثل تو بودم ولی الان دعوا میکنم کتک هم نمیخورم باید همیشه سرتو بالا بگیری اوکی

  204. محمد :

    هه ما یه با دعوا شد ساعت ۶ قرار دعوا بود ۴ نفری رفتیم سر قرار رفیقم اومد کارد رو دراره یارو رنگش پریده بود هههههه

  205. ارشیا :

    من خودم بوکس کار میکنم بچه های تو کوچه هیچکس باهام دعوا نمیکنه یه روز تو کلاس زبان یکی بزرگ تر از خودم بهم فحش داد فقط یه آپرکات زدم تو دلش درجا ازدرد نشست رو صندلیش وبعد از اینکه معلم اومد حالش به هم خورد و رفت دستشویی که بالا بیاره طوری بهش زدم که دیگه هیچوقت فحش بهم نداد

  206. سپهبد :

    سلام
    من اسمم محمد مهدی هس
    ۱۵سالمه
    من زیاد دعوا نمیگیرم ولی اگه به خانوادم توهین شه طرف مقابل رو تا حد مرگ کتک میزنم
    تا الان سه بار از این دعوا ها چند نفر به من ه تنها گرفتم
    هیچ وقت دعوا رو شروع نکردم ولی تموم کنندش خودم بودم
    فقط یه نکته بگم
    اگه دوس دارید شبا خوابتون نبره و احساس گناه کنید موقعی که کتک خوردید فرار کنید
    وقتی دعوا شروع شد کتک خوردی اشکت در اومد ادامه بده یه نفس عمیق بکش
    تو حتما پیروزی
    تجربه دارم شک نکنید
    موفق باشید

  207. ابوالفضل :

    من توی یک  دعوا  ی مشت زدم تو صورت یارو صورتش کبود شد ،ناجور کبود شدهاا به قدری که جای دردشو تو صورت خودم حس می کردم.بعد دیدم  پسره رفت منم گفتم حتما روش کم شده رفته، راه خودمو گرفتم رفتم که یهو دیدم داره با کمربند میدوِه دنبالم منم راهی نداشتم خودمم کمربندمو در آوردم مثه فیلمای وسترن دویدم طرفش یکی دیگه هم زدم تو صورتش که مثه قبلی کبود شد .ایندفه رفت
    به نظرم اگه دیدین زورتون به طرف نمیرسه کمربندتونو دربیارین بیوفتین به جونش تا میخوره بزنیدش.
    واقعا خنک میشین

  208. علی :

    من ۱۵ سالمه اهل زنجانم باید بگم ما هر روز تو مدرسه دعوا داریم مدرسه ما معمولی نیست هرکی که اونجاست یا معتاد یا سیگاری یا دختر باز همشون هم یا چاقو دارن یا پنجه بکس و این رو یادتون باشه که چه آدم هایی سر دعوا الان تو زندانن که نصفشون اعدامی ان دعوا می کنی که چی بشه اینو یه نفری که نافشو با عوا برین بهت می گه واقعا چرا عوا من که یگه ار هر چی لات چاقو شلواز شیرازی شلوار مره ای متنفرم ولی اگه خواستی یک روز دعواکنی بایدفش بزاری کنار فقط دنبال ی حرکت برای ضرفه فنی باشی بعد بگردی دنبال ی جایی از بدن حریف که گاردش بازه یا ضعیفه مثلا اگه دیدی دستاش رو خیلی باز کرده سر معده براش کافیه یا اگه دیدی زیاد مراقب پایین تنه نیست یکی از پاهاشو محکم و زود بگیر با تمام زورت بکش با کله میره زمین و…. کلی روش دیگه فقط باید محکم و بدون رحم بزنیش

  209. سجاد :

    من مشکلم اینه همیشه تودعوامیترسم و سرم گیح میره.میشه ی راهی روبه ایمیلم بفرستید.آخه من همیشه کتک میخورم درواقع کتک خورم ملصه

  210. ... :

    من قدرت بدنی زیادی دارم
    مطمئن هم هستم میتونم بزنمش چند بار هم زدمش ولی فقط گردنت و میگیره بلندش میکنم میکوبم تو در و دیوار تا اخر ول میکنه فنی راهی چیزی هست این نتونه گردن ما رو بچسبه ؟

  211. saman :

    من کسی به هم فحش بده می افتم رو سرش می زنم تو دماغ دوبار دماغ رفیقم رو از خون پر کردم اما خیلی ناراحتم در هر صورت ممنون

  212. یزدان :

    من از دعوا خیلی بدم میاد همیشه همه جا کوتا میام میترسم نمیتونم بش غلبه کنم خیلی عصابم خورد شده خیلی ترس گرفتم اصلا نمیتونم دوا کنم

  213. علی :

    من این چند روز دعوا زیاد کردک سعی کنید به طرف فرصت دفاع ندهید مشت بزنید توی دهنش بهد یکی بزنید توی گوشش بعد متل اسب باید فرار کنید

    • امیر :

      سلام آقا من نمیدونم چرا موقع دعوا با اینکه بلدم بزنم بار ها تمرین میکنم تو دعوا ترسم میگیره من ۱۴سالمه اما بچه های کوچه قلدری میکنند منم ترسم موقع دعوا میگیره مشکلم چیه؟؟

      • نوجوان‌ها :

        کاربر عزیز “امیر”
        خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت اینگونه به پرسش شما پاسخ داده اند:
        دوست خوبم
        این پاسخ صرفا برای تو است و شاید توصیه آن مناسب همه نباشد.
        قبل از هر چیز لازم است بگویم که برای مواجهه و مقابله با قلدری تنها راه جنگیدن و دعوا کردن و کتک زدن نیست. خیلی راه های بهتری وجود دارد. یادمان باشد که کسانی که قلدری میکنند از مشکلی در زندگی رنج میبرند که اغلب مربوط به یک پدیده قلدری دیگر است که مورد هجوم قرار گرفته اند. و به همین علت گاهی بهتر است به زبان خودشان با آنها صحبت نکنیم.
        اما در مورد مساله تو علاوه بر توصیه بالا که خیلی مهم است یک راه حل وجود دارد اینکه در چنین شرایطی فقط و فقط باید خودت را وادار کنی که کاری که باید را انجام دهی. درست به چشمشان نگاه کنی، صدایت را بالت ببری، شانه های را بالا و عقب بدهی و سینه را جلو و خلاصه طوری بدنت را شکل بدهی که نشان دهد اصلا نمیترسی. همین ژست ها کلی از ترست کم میکند. تلاش کنی اصول دفاع شخصی را یاد بگیری حتی اگر فقط چند تا تکنیک هم بلد باشی بسیار تاثیر گذار است. اگر از تو خیلی قدرتمندتر هستند با صدای بلند اما قاطع و روشن و با همان ژست ها بگو که اهل کتک کاری نیستی و بهتره مساله شونو جور دیگری حل کنند اما اگر مثل خودت هستند دیگر چاره ای نیست تا یکبار با تو موجه شوند و از این مواجهه برای بعد از این درس عبرت بگیرند.
        موفق باشی
        نشریه اینترنتی نوجوان ها

  214. مهتی :

    منم تو دعوا میترسم با اینکه بدن آماده وقوی دارم اا همش زورم نسبت به بقیه انگار کمه با اینکه من یکسال بدنسازی کار کردم…!!! نمیدونم چیکار کنم….!!

  215. مجی ابروخفن. :

    من یه دشمن دبستانی دارم که زورش به من نمیرسه ادم جمع میکنه من همه ی ادماشو میزنم
    به همشون زورم میرسه ولی اونی که ادم جمع میکنه وقتی که اونو میزم پدر مادرشو میاره من چی کار کنم یه به اقا میگه تو مدرسه لطفا چیزی بگویید

  216. ترسو :I :

    من از دعوا میترسم ۱۵ سالمه ادعا میکنم اما کم رو هستم و در دوا یکم بدنم میلرزه (نه اونقدر که طرف ببینه) همش از پشت حمله میکنم بعد فرار
    تویه دعوا واقعی دو نفر جلو هم وای میسن یهو طرف بم یک تو گوشی میزنه منم هیچی دیگه نمفهمم ۲برابر می خوابونم تو گوشش
    سوال:در مقاب تو گوشی زدن چی کار کنم؟ اگه خیلی مواظب این کار باشم طرف پِخ میکنه ضایع میشه

  217. آرمین :

    سلام من هر روز خدا این مشکل رو دارم تو مدرسه کلی از این لات های مدرسه بهم گیر میدن ولی من آدمیم که اصلا دوست ندارم دعوا کنم به نظرتون راهش چیه ؟

  218. کوروش :

    امروز در در مدرسه دعوام شد و من نیت دعوا نداشتم ولی فحش داد وچک زد به خاطر اینکه سیب می خواستم بخورم و او هم می خواست من نمدادم دعوا کردیم و زدم تشنج کرد

  219. محمد :

    من مشکلم اینه ی کسی بهم ی تیکه کوچولو بندازه عصبانی میشم و باهاش صد درصد دعوا میکنم
    حالا ی یارو هست ۲۲ سالشه داداشم اذیت کرده زورش که ندارم ولی تا نزنمش آروم نمیشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *