عکس های موضوعی – ماه کامل

t عکس های موضوعی - ماه کامل
t عکس های موضوعی - ماه کامل

عکاسی از ماه

این بار نگاهی به مجموعه عکس ماه کامل می کنیم. عکاسان هر کدام با نگاهای متفاوت و در مکان های مختلف اقدام به عکاسی از ماه در شب چهاردم کرده اند و همین کار باعث جذابیت بیشتر عکس ها شده است.

استفاده از لنزهای مختلف باعث شده تا موضوع نیز در هر عکس متفاوت به نظر برسد. شما هم می توانید برای تمرین عکاسی چنین عکس هایی را بگیرید و نتیجه را باهم مقایسه کنید.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

ماه شب چهاردهم

ماه زمانی به شکل بدر کامل دیده می شود که خورشید نور خود را به تمام قسمتی که رو به زمین است بتاباند. اگر نور خورشید فقط به قسمتی از سطح ماه برسد ما آن را در حالت هلال های متفاوت خواهیم دید.

نکته ای جالب درباره ماه

آیا می دانستید که علت ایجاد جزر و مد نیروی گرانشی ماه است؟ این گرانش همچنین باعث شده است مدار گردش زمین ثابت بماند. یعنی چه؟ یعنی اگر نیروی گرانشی ماه نبود آب و هوای زمین به طور آشفته ای مرتب تغییر می کرد و فصل ها ناگهانی جای خود را به یکدیگر می دادند.

ماه و پیدایش تقویم

خوب است بدانید همین گرانش ماه که باعث شد محور زمین ثابت بماند و فصل ها هرکدام در جای خود قرار بگیرند در نهایت توانست کاری کند تا ایرانیان بر اساس این نظم تقویم را درست کنند. در پی ایجاد تقویم، کشاورزی توسعه یافت و دریانوردان توانستند در آب ها مسیریابی کنند. راستی که این ماه چقدر در زندگی بشر نقش داشته است!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عکاسی از جرقه های آتش بازی

اصولی برای عکاسی از ماه

عکاسی از ماه هم مانند سایر عکاسی ها نیاز به رعایت مواردی دارد. در مرحله اول برای این کار نیاز به دوربین حرفه ای دارید. چون دوربین گوشی ها معمولا به شکلی طراحی شده اند که توانایی عکاسی هایی چنینی را ندارند.

اگر یک عکاس حرفه ای هستید می دانید که باید به نوردهی و زوم کردن توجه کنید. و البته از انواع حالت های ماه و زمان نمایان شدن آنها آگاه باشید. در نهایت، این نکته طلایی را هم فراموش نکنید که برای جذاب تر شدن عکس هایتان از عناصر دیگر استفاده کنید. بگذارید پرنده ای یا هواپیمایی از حوالی ماه بگذرد و بعد عکس بیندازید. یا زاویه را طوری تنظیم کنید که شاخه ای از درخت روی ماه سایه بیندازد. خواهید دید که این عکس ها چقدر جذاب خواهند بود.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t عکس های موضوعی - ماه کامل
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *