روش های روشن کردن آتش

روش های روشن کردن آتش
t روش های روشن کردن آتش

روشن کردن آتش در لیست اولین اقدام پس از قرار گرفتن در شرایط بحرانی کمی عجیب به نظر می آید ولی آتش در نجات شما اهمیت زیادی دارد. شاید برای شما بارها پیش آمده باشد که در اردو های گروهی به خاطر نداشتن کبریت نتوانسته اید غذای خود را گرم کنید.

باید بدانید که آتش فقط برای گرم کردن مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه به عنوان پیام کمک، برای تصفیه کردن آبی که در کویر بدست می آورید و هم چنین پخت غذا نیز مورد استفاده است. آتش از نظر روانی اعتماد به نفس شما را زیاد می کند و عامل موثری در کاهش ترس است و در دور کردن حیوانات موذی هم موثر است.

مار، عقرب، گرگ، شغال، پلنگ و کفتار از آتش دوری می کنند اما زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما در مکانی قرار بگیرید که امکان استفاده از هیچ نوع وسیله آتش زایی را نداشته باشید. بسیار مهم است که هر فرد نحوه تهیه آتش در شرایط بحرانی را بداند.

ما در این جا قصد داریم به چند شیوه ساده و با استفاده از امکانات موجود در طبیعت به شما آموزش دهیم که چگونه آتش را  به وجود آورید تا در مواقع لزوم بتوانید از اندوخته های خود استفاده کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که آتش را جایی درست کنید که موجب آسیب به طبیعت و درختان نشود.

روشن کردن آتش با روش اصطکاکی

روش های روشن کردن آتش

همان طور که شما می دانید قرن های زیادی از اختراع آتش توسط انسان های غار نشین می گذرد و روش اصطکاکی که از تماس دو تکه چوب استفاده می شد روشی بسیار سخت است و نیاز به تمرین زیادی دارد اما قابل اجرا است. برای این کار شما نیاز به یک تکه طناب، یک تخته و دو تکه چوب عمود دارید. از یک تکه سنگ هم می توانید برای نگه داشتن چوب عمود استفاده کنید. یکی از چوب های عمود را درون آب قرار دهید تا خیس بخورد و قابل انعطاف شود. سپس آن را خشک کرده و خم کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چالش: بین دو تصویر 3 تفاوت در 15 ثانیه پیدا کنید!

مثل یک کمان یک سر طناب را به یک طرف چوب ببندید و سر دیگر را به طرف مقابل محکم بکشید تا ترکه کاملا انحنا بردارد و خم شود. سپس طناب را محکم کنید. نوک چوب دوم را تیز کنید و طناب کمان را یک مرتبه دور چوب دوم بپیچید. یک  نقطه وسط تخته صاف گود کنید و چوب را وسط آن نگه دارید. اگر توانستید یک چوب کوچکتر بردارید و وسط آن را گود کنید که مثل یک کاسه کوچک شود و سطح انتهای چوب عمود را با آن نگه دارید.

می توانید به جای آن از یک تکه سنگ صاف هم استفاده کنید. این کار به این علت است که در اثر حرکت کمان چوب در جای خود ثابت بایستد. کمی خاشاک دور سوراخ وسط تخته بریزید یا مقداری برگ خشک زیر سوراخ تخته قرار دهید و مانند یک اره کمان را حرکت دهید. پس از مدت کوتاهی در اثز اصطکاک نوک چوب و تخته خاشاک آتش خواهد گرفت.

روش های روشن کردن آتش

روشن کردن آتش بامته دستی

روش های روشن کردن آتش

برای این روش کافی است شما یک شاخه درخت که صاف باشد و یک تخته پیدا کنید. تخته را سوراخ کنید و نوک شاخه را هم تیز کنید. شاخه را عمود وسط سوراخ تخته قرار دهید و مقداری برگ خشک یا خاشاک زیر سوراخ قرار دهید. سپس شاخه را بین دو دست به صورت دایره وار و از یک جهت حرکت دهید.

با این کار اصطکاک بین نوک چوب و تخته ایجاد شده و در عرض مدت کوتاهی برگ ها آتش خواهد گرفت. تفاوت این روش با روش قبل تنها در نوع درست کردن مته وسط چوب است. در روش قبل کمان باعث ایجاد اصطحکاک زیادتری شده و حرکت آن آسان تر است اما در روش دوم حرکت مته دستی باعث خستگی مچ و بازوها می شود و دیرتر از روش قبل آتش ایجاد می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش نقاشی گل رز ساده و مرحله به مرحله

t روش های روشن کردن آتش
امتیاز به این نوشته

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • آتیش روشن کردن فقط با چوب

‫1 نظر ارسال شده در “روش های روشن کردن آتش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *