معبد معلق هنگشان چین؛ معبدی معلق در میان زمین و آسمان

معبد معلق هنگشان چین
t معبد معلق هنگشان چین؛ معبدی معلق در میان زمین و آسمان

معبد ژوان کونگ در چین

چین کشوری است که شگفتی‌های فراوانی دارد. یکی از این دیدنی‌ها معبد معلق هنگشان چین است که در اواخر دوران سلسله وی(386-534 قبل از میلاد) در پای کوه مقدس هنگشان ساخته شده است.  این ساختمان که در ارتفاع 75 متری  از سطح زمین قرار دارد در سال 1900 باز سازی شده است و در حال حاضر با داشتن 40 اتاق بر فراز زمین که با مجموعه‌ای اعجاب انگیز از ستون‌ها و راهروهای چوبی به هم پیوند خورده یکی از جاذبه‌های گردشگری چین است.

این ساختمان از چوب ساخته شده و تیرهایی چوبی نیز تعادل آن را حفظ کرده اند. در داخل اتاق‌های این بنا بیش از 80 مجسمه از جنس چدن و خاک رس، برنز و…  قرار دارد. این مقاله سایت نوجوان ها با هدف آشنایی شما با معبد ژوان کونگ در چین و کلیه مشخصات آن تهیه شده است.

معبد معلق چین

معبد معلق هنگشان چین، صومعه معلق یا معبد ژوان کونگ، معبدی است که در صخره‌ای(۷۵ متر یا ۲۴۶ متر بالاتر از سطح زمین) ساخته شده است. کوه هنگ در شهرستان هونیوان، شهر داتونگ، استان شانش ، چین.  نزدیک‌ترین شهر داتونگ است که 64 کیلومتر(40 مایل) به سمت شمال غربی فاصله دارد. معبد معلق هنگشان چین به همراه غارهای یونگانگ، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی در منطقه داتونگ است.

این معبد که بیش از 1500 سال پیش ساخته شده است، نه تنها به دلیل قرار گرفتن در یک پرتگاه محض قابل توجه است، بلکه به دلیل اینکه تنها معبد موجود با ترکیبی از سه فلسفه سنتی چینی یا سه دین بودیسم ، تائوئیسم و کنفوسیوسیسم است،مورد توجه بسیاری از افراد و گردشگران است.

سازه معبد ژوان کونگ در چین، توسط تیرهای متقاطع بلوط در سوراخ‌هایی که در صخره‌ها تراشیده شده‌اند، در جای خود نگه داشته می‌شود. ساختار اصلی این معبد، در داخل سنگ بستر پنهان شده است. معبد معلق هنگشان چین در حوزه دره کوچک واقع شده است و بدنه ساختمان از وسط صخره در زیر قله برجسته آویزان است. این قله، باعث محافظت از معبد در برابر باران و نور خورشید می‌شود.

تاریخچه معبد معلق هنگشان چین

طبق افسانه، ساخت معبد ژوان کونگ در چین، در اواخر سلسله وی شمالی توسط تنها یک فرد، راهبی به نام لیائوران در سال 491 پس از میلاد آغاز شد. در طی 1400 سال آینده، بسیاری از تعمیرات و توسعه‌ها به ساختار امروزی معبد منجر شده است.

معبد معلق چین

نمای کلی معبد معلق هنگشان چین

کل 40 سالن و آلاچیق همگی بر روی صخره‌هایی ساخته شده‌اند که بیش از 30 متر(98 فوت) از زمین فاصله دارند. فاصله شمال به جنوب بیشتر از شرق به غرب است و از دروازه جنوب به شمال در امتداد کوه بلندتر و بلندتر می‌شود. معبد معلق چین را می‌توان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خانه مقوایی گربه ها با الهام از مشهور ترین بناهای جهان!

قسمت شمالی

بخش شمالی شامل سه مورد زیر است.

  • تالار ووفو- سالن پنج تاتاگاتا
  • تالار گوانین- تالار بودیساتوا گوانین
  • تالارسه دین تالار سه دین عمدتاً خدایان بودایی و همچنین تائوئیسم و ​​کنفوسیوس را در خود جای داده است. مجسمه های ساکیامونی لائوتسه و کنفوسیوس در سالن هستند

بخش جنوبی

قسمت جنوبی دارای سه طبقه است که شامل تالارهای زیر است.

  • کاخ چون یانگ- برای پرستش لو دونگبین – یکی از هشت جاودانه تائوئیسم
  • تالار سانگوان – تالار سه مقام، بزرگ‌ترین سالن معبد، که در آن ” سه امپراتور- مقام بزرگ” (مقامات آسمان، زمین و آب) با مجسمه‌های گلی دوران مینگ پرستش می‌شوند.
  • تالار Leiyin تالار تندر سالن بودایی اختصاص داده شده به بودا شاکیامونی واقع در بالای بخش جنوبی.

صومعه معلق، داتونگ – 3 ایمان، 1500 ساله!

معبد معلق هنگشان چین که صومعه معلق یا ژوان کونگ سی نیز نامیده می‌شود، در شهرستان هونیوان، داتونگ، استان شانشی است. معبد معلق چین که بیش از 1500 سال پیش ساخته شده و بر روی صخره‌های کوه هنگشان، در ارتفاع 50 متری از سطح زمین معلق است، یک شاهکار مهندسی واقعا شگفت انگیز و یکی از شگفتی‌های فراموش شده جهان است.

چرا باید از معبد معلق هنگشان چین دیدن کنید؟

بسیاری از افراد که معبد ژوان کونگ در چین را از نزدیک دیده‌اند، توصیه می‌کنند که حتما این معبد را یک بار ببینید. در ادامه برخی از دلایل این توصیه را ذکر می‌کنیم.

معبد ژوان کونگ در چین

معبد معلق چین، معجزه معماری قرون وسطایی است

گفته می‌شود که معبد معلق توسط راهبی به نام لیائو ران در زمان سلسله وی های شمالی(386-534) ساخته شده است.

ساختار کل معبد چوبی است. این معبد، با حفاری سوراخ در کنار صخره و قرار دادن تیرها در سوراخ‌هایی تا عمق 2-3 متر(7-10 فوت) ساخته شد. سپس غرفه‌ها از این پایه افقی ساخته شدند.

اکنون، می‌توانیم ستون‌های زیادی را ببینیم که معبد را بالا نگه می‌دارند؛ اما در واقع، معبد بدون کمک ستون‌های چوبی ساخته شده است و بعداً برای حفظ و ایمنی به آن اضافه شده‌اند.

معبد معلق هنگشان چین در سال 2010 توسط مجله تایمز به عنوان یکی از 10 معماری برتر و منحصر به فرد انتخاب شد.

یک مکان مبتکرانه در کنار صخره دارد

آلاچیق‌ها با جاده‌های تخته‌ای سرگیجه‌آور به هم متصل می‌شوند و پشت آن‌ها صخره‌های شیب‌دار و دره‌های عمیق جلوی آن‌ها قرار گرفته‌اند. ممکن است تعجب کنید که چرا این معبد به نوعی غیر قابل دسترس ساخته شده است؟ سایت معبد ژوان کونگ در چین دارای مزایای توپوگرافی منحصر به فرد خود است.

  1. معبد معلق در یک برآمدگی طبیعی از قله کویپینگ هنگشان قرار دارد که به طور طبیعی به سمت بیرون امتداد می‌یابد تا مانع از بارش باران شود.
  2. موقعیت پایدار و خشک دامنه کوه بالای کف دره از رطوبت و پوسیدگی ناشی از سیل و فرسایش رواناب جلوگیری می‌کند.
  3. از معبد آویزان چین، توسط قله Cuiping حمایت می‌شود و در مقابل قله Tianfeng قرار دارد.این دو قله دره‌ای خلیج شکل را تشکیل می‌دهند که به عنوان پناهگاه عمل می‌کند و فرسایش باد معبد معلق را کاهش می‌دهد.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ظروف ذوب شده

این تنها صومعه برای 3 دین چینی است

صومعه معلق تنها صومعه در چین است که دارای سه دین  بودیسم، تائوئیسم و کنفوسیوس است. این معبد دارای مجموعه‌ای عالی از مجسمه‌های مذهبی است – در مجموع 80 مجسمه – از جمله مجسمه‌های برنزی، آهنی، سفالی و سنگی. همه به طرز قابل توجهی واقعی هستند.

برجسته‌ترین ویژگی معبد معلق هنگشان چین، وجود مجسمه‌های لائوزی، کنفوسیوس و شاکیامونی در کنار یکدیگر است. بنیانگذاران سه دین اصلی چین: تائوئیسم، کنفوسیوس و بودیسم.

به دلیل موقعیت نسبتاً دور آن، معبد ژوان کونگ در چین به عنوان یک اقامتگاه مسافرتی برای استراحت مسافران عمل می‌کرد. از آنجایی که در آن زمان مذهب رایج بود و مردم تمایلی به توقف در مکان‌هایی که مذهبی متفاوتی داشتند را نداشتند، صومعه آویزان سه دین اصلی چین را در نظر گرفت تا مسافران بیشتری بتوانند در آنجا اقامت کنند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

وقتی عروسک های چینی به زمین می خورند 

نکات برجسته صومعه معلق چین

صومعه معلق از دو غرفه، یک پل و 40 تالار تشکیل شده است. در کل 32 متر طول دارد. این صومعه شامل سه بخش زیر است.

غرفه جنوبی

قسمت جنوبی در مجموع دارای سه طبقه است و طول آن حدود 8 متر و عرض آن 4 متر است. دارای کاخ چون یانگ، تالار سانگوان و تالار لی یین است. تالار سانگوان بزرگ‌ترین سالن معبد معلق هنگشان چین است. سانگوان به معنای سه مقام است. منظور از این سه مقام، مقام آسمانی برکت دهنده مردم، مأمور زمینی که گناهان را می‌بخشد و مأمور آب که درد مردم را از بین می‌برد است. مجسمه‌های گلی موجود در تالار آثار گران‌بهایی از سلسله مینگ(1368 – 1644 میلادی) هستند که بزرگ‌ترین آن‌ها 2 متر ارتفاع دارد.

سالن لییین تالار بودایی است و در بالاترین قسمت جنوب قرار دارد. در لغت به معنای “صدای رعد و برق” است. بودایی معتقد است که وقتی بودا ساکیامونی بودیسم را به جلو می‌برد، صدای او مانند رعد و برق بلند است، بنابراین به آن تالار لییین می‌گویند.

قسمت شمالی

قسمت شمالی حدود 7 متر طول و 4 متر عرض دارد. دارای تالار Wufo،تالار Guanyin و سالن Sanjiao است. تالار ووفو پایین‌ترین تالار از این سه تالار است و به خاطر پرستش پنج بودای دیانی معروف است. سالن Guanyin در قسمت میانی قرار دارد، در حالی که سالن Sanjiao در بالا قرار دارد. تالار سانجیائو(در زبان چینی به معنی سه دین) نماد ترکیب سه دین است و مجسمه بنیانگذاران سه دین – شاکیامونی بودیسم، لائوزی از تائوئیسم و کنفوسیوس کنفوسیوس در این تالار عبادت می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تابلوهایی که با قدم زدن در برف آفریده می شود

پل چانگ شیان 

پل چانگ شیان یک جاده تخته‌ای معلق 10 متری است که قسمت جنوبی و شمال را به هم متصل می‌کند.

بهترین زمان برای بازدید از معبد معلق هنگشان چین

شما می‌توانید در تمام طول سال از معبد معلق دیدن کنید، اما با توجه به آب و هوای داتونگ، معمولاً از آوریل تا اکتبر بهترین دوره است. داتونگ دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای با فصول مشخص، بارندگی کم، تابستان کوتاه و زمستان یخبندان طولانی(نوامبر تا مارس) است.

تفاوت دما بین صبح و شب، روز به روز، و کوه و دره وجود دارد. بنابراین لطفاً حتی اگر در تابستان سفر می‌کنید، یک ژاکت گرم همراه خود داشته باشید.

به منظور حفاظت از معبد ژوان کونگ در چین، تعداد بازدیدکنندگان در معبد به 80 نفر در یک زمان محدود شده است. بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از انتظارهای طولانی به خصوص در فصول پر سفر صبح زود از معبد معلق دیدن کنید  .

  • از ژوئن تا اکتبر از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر، در غیر این صورت از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر باز است
  • مدت زمان توصیه شده برای بازدید: 2-3 ساعت

بیشتر مسافران از معبد همراه با جاذبه های دیگر در داتونگ مانند کوه هنگ،  غارهای یونگانگ و دیوار صفحه 9 اژدها بازدید می‌کنند.

چگونه معبد معلق هنگشان چین می‌تواند محکم به صخره بچسبد؟

تقریباً همه کسانی که معبد معلق را می‌بینند تعجب می‌کنند. چگونه معبد معلق چین می‌تواند به مدت 1500 سال روی صخره محکم بایستد؟ برخی از مردم فکر می‌کنند که آن را مدیون یک دوجین ستون ایستاده است؛ اما آنها در واقع مدت‌ها پس از ساخت معبد معلق اضافه شده‌اند تا به افرادی که از سقوط آن می‌ترسیدند اطمینان بدهند.

آنچه در واقع از معبد پشتیبانی می‌کند، 27 کنسول است که عمیقاً در سمت صخره قرار گرفته‌اند. بالای تیرهای کنسول با گوه‌ها جک شده است. هنگامی که آنها را در سوراخ‌های حفر شده روی دیوار قرار می‌دهند، گوه‌ها محکم روی دیوارهای سنگی می‌چسبند که شبیه به پیچ و مهره‌های انبساط امروزی هستند. هرچه عمیق‌تر سوراخ شوند، محکم‌تر ثابت می‌شوند.

محل معبد معلق هنگشان چین

معبد ژوان کونگ در چین در پای کوه هنگشان، در جنوب شرقی شهرستان هونیوان، داتونگ واقع شده است.

  • 80 کیلومتر دورتر از مرکز شهر داتونگ، حدود 1.5 ساعت رانندگی.
  • 65 کیلومتر دورتر از ایستگاه راه آهن داتونگ جنوبی، حدود 75 دقیقه رانندگی.
  • 73 کیلومتر دورتر از فرودگاه داتونگ، حدود 1.5 ساعت رانندگی.

t معبد معلق هنگشان چین؛ معبدی معلق در میان زمین و آسمان
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “معبد معلق هنگشان چین؛ معبدی معلق در میان زمین و آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *