آویزهای تزیینی از بطری پلاستیکی

آویزهای تزیینی
t آویزهای تزیینی از بطری پلاستیکی

بطری های پلاستیکی بعد از مصرف معمولا به سطل زباله ریخته می شوند اما با این شیوه می توانید این زباله ها را دوباره بازیافت کنید و از آن آویزهای تزیینی بسازید .

وسایل لازم :

بطری خالی آب معدنی

تیغ موکت بری

شمع

درفش یا میخ کوچک نوک تیز

شیوه ساخت آویزهای تزیینی :

ابتدا بطری خالی و قسمت سر و ته بطری خالی  را جدا کنید .سپس آن را از طول با یک کاتر  تیز یا قیچی برش دهید .(هنگام کار کردن با قیچی یا کاتر مراقب انگشتان خود باشید ). پس از آن به وسیله ماژیک رنگی یک شکل پیکان مانند روی بدنه بطری رسم کنیدطوری که نوک تیز آن روی لبه درب بطری قرار گیرد و پایین آن روی ته بطری کشیده شود . اندازه این شکل به سلیقه شما بستگی دارد . اندازه پیشنهادی ما قسمت پایینی 1.5 سانت و لبه یا نوک   ان 5/0 سانت است . نگران مدل برجستگی های بطری هم نباشید چون برای زیبایی بیشتر کار به این برجستگی ها نیاز داریم . بعد از آن این خطوط را به وسیله تیغ موکت بری با دقت و ظرافت برش زده و جدا کنید .

برش بطری برای ساخت آویزهای تزیینی

گام دوم :

برش های آماده شده را کنار بگذارید شمعی را روشن کنید مراقب باشید فتیله شمع دود نکند چون باعث تیرگی رنگ آویز هایتان می شود . حالااز نوک برش ها را روی شمع با فاصله 4-3 سانت بالاتر از شعله نگاه دارید تا حرارت باعث سریع ذوب شدن پلاستیک نشود . سپس هم زمان هم پلاستیک را بین انگشت هایتان به آرامی بچرخانید و هم به طرف جلو حرکت دهید. این کار را هرچه با دقت تر انجام دهید، آویزهای بهتر خواهید داشت . حرارت آهسته شعله شمع باعث نرم شدن پلاستیک می شود و هنگامی که شما برش پلاستیکی را در دست می چرخانید حالت های زیبایی به خود خواهد گرفت .

گرم کردن برش ها برای آویزهای تزیینی
full_eiszapfen2_کاردستی

گام سوم :

بعد از این کار تا پلاستیک هنوز گرم است  و حالت نرمی خود را ازدست نداده است ،به وسیله ی نوک یک درفش ،سوزن یا میخ نازک سوراخی در بالای آن ایجاد کنید تا بتوانید از آن نخ های رنگی رد کرده و برای تزیین اتاق یا هر مکان دیگر استفاده کنید . اگر برش ها را کوتاه و بلند بزنید بهتر است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی سر تخت ابتکاری

استفاده های دیگر

شمااز این مخروط ها یا آویزهای تزیینی می توانید لوازم تزیینی دیگری مثل ریسه های رنگی ، سنجاق روسری یا حتی از آن گوشواره تزیینی درست کنید در تصاویر پاین سعی کردیم نمونه های این کاررا به شما نشان دهیم اگر تمایل داشته باشید شما هم می توانید از این آویز نمونه های ابتکاری درست کرده و تصاویر آن را برای ما ارسال کنید ما با نام خود شما آن را برای دوستانتان به نمایش خواهیم گذاشت .

ساخت آویزهای تزیینی
full_icicles-کاردستی

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t آویزهای تزیینی از بطری پلاستیکی
امتیاز به این نوشته

‫4 نظر ارسال شده در “آویزهای تزیینی از بطری پلاستیکی

  1. ز -میریان :

    بسیار عالی است با اجازه از شما در وبلاگم قرار دادم با ذکر منبع تا دانش آموزانم استفاده کنند اگر لینکم کنید ممنون میشوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *