کلوچه در اجاق اردویی

t کلوچه در اجاق اردویی
t کلوچه در اجاق اردویی

دوستان عزیز در اردو های گروهی، بهترین عصرانه خوردن کلوچه و چای روی اجاق های صحرایی است و چه بهتر که این کیک به دست خود شما و روی اجاق های اردویی تهیه شود. برای تهیه کلوچه در اجاق اردویی راهی بسیار ساده را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم کلوچه

کره 50 گرم

آرد سفید یک فنجان

تخم مرغ 4 عدد

شیر 1 فنجان

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

کلوچه در اجاق اردویی

شیوه پخت 

برای آماده کردن خمیر این کلوچه، کافیست در ظرف گودی مثل یک کاسه تمام مواد ذکر شده (کره + آرد + تخم مرغ + شیر + نمک) را با هم مخلوط کنید و آن ها را خوب با چنگال هم بزنید.

برای مخلوط کردن مواد از دوستانتان کمک بگیرید چون کار گروهی بسیار لذت بخش خواهد بود و هر چه مواد با هم بیشتر مخلوط شود و رنگش کرمی شود پف کلوچه شما بیشتر می شود. پس از آن، مواد را درون ظرف تفلون بریزید و درب آن را محکم ببندید تا بوی دود زغال نگیرد. حتی می توانید از مقداری فویل استفاده کنید و دور سر ظرف را محدود کنید و آن را وسط زغال های اجاق قرار دهید.

چند حبه زغال را روی درب ظرف بگذارید. به این وسیله شما فِر اردویی ساخته اید. بعد از مدت یک ساعت اجازه پخت به آن بدهید، پس از آن کلوچه شما آماده است. با احتیاط ظرف را از روی اجاق بردارید و صبر کنید تا کلوچه خنک شود. سپس آن را به قطعات کوچک برش زده و به پودر قند یا شکلات آغشته کنید و با چای میل کنید نوش جان.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب گربه‌ گور به قیر‌ شده برای گروه سنی نوجوان

غذا های سالم اردویی/خوراکی برای اردو

t کلوچه در اجاق اردویی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *