ربات توان بخشی

t ربات توان بخشی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

antirobot-10

 در زمان های گذشته اگر شخصی دچار مشکل می شد کمک کردن به او مشکل بود و به طور مثال افراد معلول در گذشته از نظر کارایی دچار مشکل بودند. به طور مثال در کشور خودمان ایران هم حتی اگر فردی دچار مشکل جسمی می شد شاید کسی نمی توانست به راحتی به او کمک کند و همچنین در کشورهای پیشرفته نیز نمی توانستند به افراد ناتوان کمک چندانی کنند و آن ها را دوباره به زندگی نرمال بر گردانند.

antirobot-11

امروزه این امر کمی بهتر شده است. هر چند باز هم نمی توان زندگی نرمال را به آن ها بر گرداند. دنیا رو به پیشرفت لحظه به لحظه است و شاید روزی برسد که مشکل افرادی که دچار ناتوانی های جسمی هستند نیز حل شود و در چند سال اخیر تحقیقات در این زمینه که با استفاده از ربات ها این کار را بتوان انجام داد در حال زیاد شدن است. دانشمندان زیادی بر روی این موضوع سال ها تحقیق کردند تا بالاخره در انتهای سال 2013 دانشمندان توانستند به این مهم دست یافتند. آن ها توانستند رباتی را بسازند که به وسیله آن افرادی که قادر به راه رفتن یا بعضی از حرکات نبودند بتوانند این کار را را به خوبی انجام دهند. دانشمندان در تحقیقاتی که بر روی چندین بیمار ناتوان جسمی انجام دادند متوجه نقاط ضعف و قوت این بیماران شده و توانستند ربات مورد نظر را طراحی کنند. از طرفی این تحقیقات همزمان بر روی سربازان نیز انجام شد تا بتوانند بفهمند تا چه اندازه این ربات در زمینه نظامی کاربرد دارد.

antirobot-12

این ربات که غول نام دارد و از نظر جثه بسیار بزرگ طراحی شده است، توانایی های زیادی در زمینه راه رفتن و حرکات فیزیکی دارد اما با این دیدگاه که فرد خود باید بتواند آن عضو دلخواه را راهنمایی کند بستگی به این دارد که هر فرد از کدام قسمت بدن دچار ناتوانی است و یا چگونه می تواند به وسیله اعضای سالم از این ربات استفاده کند. این ربات می تواند حتی افرادی بسیار سنگین وزن را نیز با خود حمل کند و همچنین به آن ها اجازه داده شود تا به وسیله حسگرهایی که در این ربات وجود دارد حتی در بعضی موارد با اشاره چشم این ربات را به حرکت در آورند.

antirobot-23

این ربات هم اکنون در اخیتار بعضی از نظامی ها و همچنین در اختیار یک کلینیک توانبخشی قرار گرفته است اما باید این را در نظر داشته باشید که هزینه این ربات بسیار گران است.  

t ربات توان بخشی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شارژ دستگاه‌های همراه با عرق بدن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *