عکاسی بهتر با گوشی موبایل

t عکاسی بهتر با گوشی موبایل

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها 

در حال حاضر بیشتر دوریین تلفن های همراه کیفیتی برابر یا کمی پایین‌تر از دوربین‌های دیجیتال دارند بنابراین لزومی ندارد که برای عکس گرفتن دو دستگاه مختلف را با خود حمل کنید. در اینجا راهنمایی‌ هایی را به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید با دوریین ها عکس‌های خوبی بگیرید.

لنز خود را تمیز کنید

تلفن های همراه مدت زیادی در دست، جیب یا کیف‌ها نگه داری می‌شوند و این سبب جمع شدن پرز و چربی روی سطح عدسی دوربین آن ها می‌شود. قبل از گرفتن هر عکسی این مزاحم‌ ها را از روی لنز خود پاک کنید. مواظب باشید که حتما از دستمال های مخصوص استفاده کنید وگرنه لنز دوربین خش دار می شود و دیگر قابل استفاده نیست. 

عکاسی (6)t عکاسی بهتر با گوشی موبایل دوربین را بی حرکت نگه دارید

لرزش دست دارید؟ باد شدیدی می‌وزد؟ لازم نیست همه جا یک سه پایه دنبال خود راه بیندازید. یک راه ارزان‌ تر و سبک تر هم وجود دارد. شما می توانید برای جلوگیری از حرکت بدن هنگام عکس گرفتن به یک شی محکم تکیه کنید. البته سه پایه های ارزان و جیبی نیز در بازار وجود دارد اما باید ببینید تلفن همراه شما روی آن قرار می گیرد یا نه. عکاسی (1)

مهم ترین مسئله در عکاسی نور است

وجود نور طبیعی هنگام عکسبرداری بسیار عالی است اما همیشه ممکن است این امکان وجود نداشته باشد یا موضوع مورد علاقه شما در سایه باشد. می توانید در طول روز از فلاش خود برای حذف این سایه‌ های اضافی استفاده کنید. علاوه بر این می‌ توانید از تنظیمات مخصوص دوربین استفاده کنید که می‌ تواند دوربین را با نور محیط تطبیق دهد.

رزولوشن مناسب  

اگر تلفن شما امکان انتخاب سایز عکس را به شما می‌دهد و شما می خواهید عکستان را چاپ کنید بزرگترین سایز بهترین انتخاب است. به طور کلی همیشه سایز بزرگتر عکس باعث گرفتن جزئیات بیشتر هم می‌شود. به خصوص وقتی بعدا می‌خواهید سایز عکس را تغییر دهید آن وقت می‌بینید باز هم همه چیز روشن و واضح است. اما اگر می خواهید عکستان را از طریق پیامک تصویری و یا ایمیل ارسال کنید باید از رزولوشن پایین یا متوسط استفاده نمایید.

از زوم دیجیتال استفاده نکنید

زوم دیجیتال به صورت تئوری ایده خوبی است اما در عمل به شدت تصاویر شما را خراب می کند. به عنوان روش جایگزین به جای زوم کردن به موضوع مورد علاقه خود نزدیکتر شوید یا اگر واقعا می‌خواهید تصاویر را نزدیک کنید باید لنزهای مخصوص گوشی همراه تهیه کنید.

عکاسی (2) t عکاسی بهتر با گوشی موبایل

عکاسی (3)

حالت‌های تخصصی عکسبرداری گوشی خود را امتحان کنید

وقتی می‌خواهید از موضوعات بسیار کوچک عکس بگیرید حالت ماکرو بهترین حالت است. این برنامه را از قسمت تنظیمات دوربین خود پیدا کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید که برای عکس گرفتن از چشم‌اندازها یا عکس‌ های پرتره این حالت را خاموش کنید در غیر این صورت تصویر بسیار محو خواهد شد. البته برخی از گوشی‌ ها به طور خودکار هنگام عکسبرداری از مناظر این حالت را خاموش می‌ کنند اما بهتر است پس از یک بار استفاده از این روش از خاموش بودن آن مطمئن شوید. در کنار این حالت، گزینه‌های دیگری برای نور روز، فلورسنت و حتی مناظر هم وجود دارد. 

زمان عکس گرفتن تا هنگام ثبت شدن

در بسیاری از دوربین ها از وقتی که دکمه گرفتن عکس را فشار می‌دهید تا وقتی که عکس ثبت می‌شود یک فاصله زمانی وجود دارد. هر چند که این فاصله بسیار کوتاه است اما در نظر گرفتن همین چند ثانیه می‌تواند عکس شما را بسیار واضح یا خیلی تار کند. با گرفتن چند عکس نمونه مقدار این فاصله زمانی را به دست آورید. 

t عکاسی بهتر با گوشی موبایل
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چین شگفت انگیز از دریچه دوربین

‫1 نظر ارسال شده در “عکاسی بهتر با گوشی موبایل

  1. کامران جبلی :

    خیلی ممنون از این مطلبی که در باره استفاده صحیح از گوشی برای عکاسی نوشته بودید امیدوارم این این مطلب ادامه داسته باشد سایت جالبی دارید ممنون از کارهای قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *