ربات مبارز

t ربات مبارز

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Robot Fighter.nojavanha (3)

تا به حال شما را با ربات های بسیاری آشنا کرده ایم اما شاید بعضی از این ربات ها را در زندگی روزمره خود دیده باشیم و برخی دیگر را اصلا ندیده باشیم و یا اینکه نیازی به آن ها پیدا نکرده باشیم. از جمله ربات هایی که ما انسان های معمولی اصلا با آن ها آشنایی نداریم ربات هایی هستند که در زمینه پرشکی مورد استفاده قرار می گیرند و نمونه های زیادی از آن ها را می توانیم امروزه در کار های پزشکی ببینیم. یکی از این ربات ها ربات پزشک جراح بود که جراح اصلی با کنترل این ربات از راه دور می تواند عمل جراحی را انجام دهد و همچنین ربات های زیاد دیگری که در کار های حساس تر و ریز تر نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

در اواخر سال 2013 میلادی ربات بسیار کوچکی اختراع شد که می تواند دنیای پزشکی را دچار تحول زیادی کند. این ربات کوچک برای مبارزه با بعضی بیماریها ساخته شده است. به عبارتی بهتر از این ربات برای مبارزه با سرطان استفاده می شود .سرطان یک نوع بیماری سلولی یا بنیادی است که در آن یک سری سلول های خراب باعث از بین رفتن سلول های سالم  می شوند و این کار را برای انسان سخت کرده و او دچار بیماری می شود زیرا سلول های سالم بدن او کم می شوند .

Robot Fighter.nojavanha (4)

در بیماری سرطان آسیب زیادی به بدن انسان وارد می شود و حتی اگر طولانی مدت ادامه بیابد باعث مرگ انسان می شود .این ربات جدید در درمان این بیماری بسیار مفید است .این ربات به حدی کوچک است که مانند یک گلبول خونی عمل می کند و از طریق تزریق وارد بدن شده و در رگ قرار می گیرد. به علت اینکه ویروس های سرطان نیز به گلبول ها حمله می کنند، این ربات به گلبول ها و یا سلو ل های آلوده چسبیده و چون حالت انفجاری دارد در چند ثانیه منفجر شده و آن گلبول یا سلول آلوده را از بین می برد . 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پاناسونیک از تلویزیون نامرئی خود پرده برداشت!

 Robot Fighter.nojavanha (2)

 در یک تحقیق بر روی یک بیمار سرطانی با سه دوره تزریق توانستند این بیماری را به طور کامل از بین ببرند .این ربات هنوز به طور انبوه و برای تمام کشورها ارسال نشده و همچنان در مرحله آزمایش است .

 

t ربات مبارز
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *