۳ نفر از بچه های کلاسمان به من توهین می کنند. چیکار کنم؟

t 3 نفر از بچه های کلاسمان به من توهین می کنند. چیکار کنم؟

پرسش:
من در سال تحصیلی 93-92 در کلاس ششم درس می خواندم و چند تا از بچه های کلاس که 3 نفر بودند به من توهین می کردند ولی من به توصیه مدیر و معلم خوبمان به آن ها توجه نمی کردم و آن ها فکر می کردند من نمی توانم ازخودم در برابر آن ها محافظت کنم. متاسفانه سال دیگر آن ها با من در مدرسه تیزهوشان درس می خوانند و من اطمینان دارم آن ها باز هم مرا مورد تحقیر و شماتت قرار می دهند. من از این موضوع ناراحت هستم و هیچ کاری نمی توانم بکنم. درضمن از اول شهریور کلاس های ما شروع می شود.

پاسخ:

دوست خوبم

اینکه فکر آزار آن ها از همین حالا این قدر تو را درگیر خودش کرده است می تواند نشانه ای از کم توانایی تو در برابر دیگران باشد و در واقع خودت هم داری طوری رفتار می کنی که انگار نمی توانی از خودت دفاع کنی. این قدر مسأله را بزرگ تر از اندازه خودش نکن. به این مسأله اینگونه نگاه کن که تو باید رفتارهایت را در چند مرحله کنترل کنی.

مرحله اول مربوط به روزهای اول است که در شهریور اتفاق می افتد. خوب است طوری رفتار کنی که گویا برای بار اول است که آن ها را می بینی و از گذشته آن ها و رفتارهایشان خبری نداری. آرام، راحت و بدون استرس، چنان که نشود از رفتار تو متوجه نگرانی خاصی شد. حقیقت هم دارد چون آن ها هستند که باید برای رفتارشان شرمزده باشند و نه تو.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خیلی تمایل دارم تا در المپیاد شرکت کنم اما مادرم راضی نیست

در مرحله بعد، هنگامی که متوجه عکس العملهای آن ها می شوی، اگر آنها هم تلاش کردند که عادی باشند و رفتار زننده ای نداشتند که خوب، همه چیز دارد به درستی پیش می رود اما اگر مشاهده کردی که رفتاری از گذشته دارد تکرار می شود در این صورت بدون معطلی و بدون اینکه منتظر فرصت باشی، با صدایی که خودت و آن ها خوب و رسا بشنوند می گویی رفتارشان نامناسب است، از این رفتار خوشت نمی آید و بهتر است کاری نکنند که اولین شکایت بچه ها مربوط به شکایت تو از آن ها باشد که به مسئول مدرسه اطلاع می دهی. البته یادت باشد که آن ها هم دیگر یک سال بزرگ تر شده اند و این احتمال وجود دارد که خودشان تغییر رفتار داده باشند و به همین دلیل، اگر احساس کردی که آن­ ها بچه های گذشته نیستند حرف سرزنش و تهدید را باز نکن، هرچند خیلی هم نمی شود امید داشت که از دوستی با آن ها چیزی عاید تو شود. اما از جنگ و ناراحتی بهتر است که همه چیز در سکوت و آرامش برگزار شود.

در گام بعدی، اگر رفتار اهانت آمیز آن ها تکرار شد و در برابر بی تفاوتی های تو متوجه زشتی کار خود نشدند، حتما از مسئولین مدرسه کمک بگیر.

یادت باشه تو قوی تر از افرادی هستی که کار زشتی را انجام می دهند چون همیشه درست­ کردار بودن سخت­ تر است.

موفق باشی.

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t 3 نفر از بچه های کلاسمان به من توهین می کنند. چیکار کنم؟
امتیاز به این نوشته