چرا بعضی از آدرسهای اینترنتی دارای www هستند و بعضی نه

t چرا بعضی از آدرسهای اینترنتی دارای www هستند و بعضی نه

87240_w3TOO7DP

یک وب سایت عادی یک آدرس اینترنتی مانند http://www.yadbegir.com دارد. اگر توجه کرده باشید در بعضی از وب سایتها به قسمت www آدرس اینترنتی احتیاجی نیست و شما به سادگی می توانید مثلاً تایپ کنید http://yadbegir.com تا به وب سایت yadbegir.com برسید.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

برای توضیح مطلب باید کمی با شماره IP، سرورهای وب و سرور نام دامنه آشنایی داشته باشید. یک سرور نام دامنه نام را به یک آدرس IP (شماره IP) ترجمه می کند. وقتی که شما آدرسی مانند http://www.yadbegir.com را در مرورگر خود تایپ می کنید. مرورگر شما (مثلاً اینترنت اکسپلور) با سرور نام دامنه ای که از قبل برای آن تعریف شده است ارتباط برقرار می کند. اگر سرور نام دامنه شما قبلاً با این نام برخورد نکرده باشد به سرور نام دامنه com. متصل می شود و پیغامی برای شناسایی yadbegir.com  می فرستد. در صورت شناسایی این نام سرور نام دامنه به سرور نام yadbegir.com متصل می شود و این بار پیغامی برای شناسایی www.yadbegir.com می فرستد. اگر سرور نام yadbegir دارای فهرستی برای پیشوند www بود.شماره IP برای www.yadbegir.com به مرورگر شما ارسال میکند. و مرورگر شما به این IP متصل می شود.

در وب سایتهای بزرگ برای آدرسهای IP مختلف ماشینهای مختلف را مشخص میکنند مثلاً برای Ftp یک شماره IP داریم و برای www یک شماره IP و برای Telnet یک شماره IP که هر کدام ترافیک خاص خود را دارد بنابراین یک وب سایت بزرگ که ترافیک بالایی دارد هر شماره IP را به یک ماشین اختصاص می دهند و برای وب سایتهای کوچک همه شماره IP ها به یک ماشین اختصاص می یابند.

البته همه این کارها را مدیر شبکه آن وب سایت انجام می دهد که برای وب سایتهای معمولی صاحب یک وب سایت حتی مدیر شبکه خود را نمی شناسد و نمی داند که او چگونه این کار را انجام داده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دفترچه یادداشت هوشمند

در مواردی که یک وب سایت بدون www کار می کند این بدان معناست که مدیر شبکه آن وب سایت تصمیم گرفته است، که برای این نام دامنه پیشوندی قرار ندهد.

 

 a

t چرا بعضی از آدرسهای اینترنتی دارای www هستند و بعضی نه
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “چرا بعضی از آدرسهای اینترنتی دارای www هستند و بعضی نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *