من به رشته انیمیشن علاقه دارم اما…

t من به رشته انیمیشن علاقه دارم اما...
t من به رشته انیمیشن علاقه دارم اما...

در این مطلب به سوالات تعدادی از کاربران در باره رشته انمیشین پاسخ می دهیم .

پرسش:

سلام من اول دبیرستان هستم. بسیار به رشته انیمیشن علاقه دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید. کدام مدارس این رشته را دارد؟ و اینکه هنرستان پویانمایی واحد دختران هم داره؟

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

پاسخ:

در تهران در تعدادی از هنرستان ها رشته پویا نمایی ( انیمیشن ) تدریس می شود. یک هنرستان پسرانه هم به صورت تخصصی در منطقه 3 به کار انیمیشن می پردازد.ولی در مورد دختران هنرستان مختص پویا نمایی نداریم  ولی همان طور که گفتم در برخی هنرستان ها ( مثل هنرستان رفاه در منطقه 3 ) این رشته تدریس میشه.

شما باید با توجه به شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنی، از طریق آموزش و پرورش منطقه، هنرستان مورد نظرتو پیدا کنی.اگر هم در نزدیکی محل زندگی شما هنرستانی که رشته پویا نمایی در اون تدریس بشه رو پیدا نکردی، می تونی بری و طراحی یا گرافیک بخونی و خودت به صورت آزاد پیگیر یادگیری انیمیشن بشی.

من به رشته انیمیشن علاقه دارم.

پرسش

سلام من دیپلم نگارگری دارم. به نظرتون میتونم برم رشته انیمیشن؟ چون خیلی علاقه دارم.

پاسخ

به نظر من هر آدمی باید پیگیر علایقش باشه. اصلا شک نکن و دنبال علاقه ات برو. اگر آدم دانشگاه بره که خیلی خوبه ولی این رو بدون که نیاز نیست که آدم برای رسیدن به علاقه اش (اون هم علایق هنری) حتما به دانشگاه بره. این همه کلاس و آموزشگاه و استاد هست!

اگر می خوای بری دانشگاه، مسیرهای ادامه تحصیل در رشته‌های هنر رو بدونی، بد نیست:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نوروز در کشور جمهوری آذربایجان

برای فارغ التحصیلان رشته‌های هنری راه های متعددی برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی وجود دارد. رشته های هنری آموزش پرورش شامل موارد زیر است:

– گرافیک

– نقاشی

– چهره سازی

– نقشه کشی معماری

– صنایع دستی

– طراحی و نقاشی نقشه فرش

– نگارگری

– تذهیب

– عکاسی

– معرق کاری چوب

– قلمزنی

– گرافیک رایانه

دیپلمه‌های این رشته‌ها می‌توانند به یکی از این روش ها که در اینجا ارائه می‌شود در مراکز آموزش عالی در رشته‌های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

شرکت در آزمون سراسری:. با قبولی در کنکور سراسری محدودیتی در انتخاب نوع رشته هنری وجود نداشته و داوطلب بدون در نظر گرفتن رشته‌ دیپلم و فقط بر اساس علاقه شخصی می‌تواند انتخاب رشته نماید. دانشگاه‌های سراسری در رشته های متعدد هنری در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرند.

– ادامه تحصیل در دانشگاه فنی حرفه‌ای

دانشگاه فنی حرفه‌ای مختص فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و هنری است. برای ورود به این دانشگاه هنرجو باید در آزمون ورودی دانشکاه فنی حرفه‌ای که مستقل از آزمون سراسری است شرکت نماید. هنرجو فقط می‌تواند در رشته ‌ای که دیپلم گرفته یا رشته نزدیک به آن ادامه تحصیل دهد. مثلاِّّ کسی که دیپلم نگارگری دارد نمی تواند  رشته معماری را انتخاب نماید اما کسی که رشته دیپلمش صنایع دستی (فنی حرفه‌ای) یا معرق است می‌تواند رشته قلمزنی یا فرش دستباف را انتخاب نماید. این دانشگاه صرفاً تا مقطع کاردانی (فوق دیپلم) را دارد. با توجه به اینکه این دانشگاه صرفاً از بین دانش‌آموختگان هنرستان‌ها اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید شانس قبولی هنرجویان در این مراکز بسیار بالا ست. دانشجویان پس از فراغت از تحصیل می‌توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند. از آنجا که در مشهد هم دانشگاه فنی حرفه‌ای رشته های نقاشی گرافیک معماری و قلمزنی را دارا می باشد امکان تحصیل در مشهد برای کسانی که در این مورد محدودیت دارند وجود دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی سبزه عروسکی برای نوروز

– ادامه تحصیل در دانشگاه علمی-کاربردی

بسیاری از مراکز آموزشی علمی-کاربردی رشته های هنری متعددی را دارا می‌باشند. برای ورود به این مراکز در برخی رشته‌ها نیاز به آزمون ورودی نیست اما برخی از رشته‌ها آزمون ورودی دارند. آزمون ورودی این دانشگاه مستقل از آزمون سراسری برگزار می‌شود. برخی از رشته‌های موجود در مراکز علمی-کاربردی مشهد عبارتند از گرافیک، نقاشی، نگارگری، عکاسی، صنایع دستی، مرمت بناهای تاریخی. این مراکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می‌پذیرند.

– ادامه تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی

این دانشگاه‌ها از طریق آزمون سراسری در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارند. دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشهد در رشته‌های معماری، گرافیک و هنر اسلامی پذیرش دانشجو دارند.

– ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی

این دانشگاه آزمون مستقل از دانشگاه سراسری دارد. برخی از رشته محل ها بدون آزمون است. دانشگاه آزاد واحد مشهد از بین رشته های هنری رشته معماری و طراحی صنعتی را داراست.

پرسش

سلام. من امسال باید انتخاب رشته کنم. بین دو راهی رشته انیمیشن با کامپیوتر گیر کردم. کدام از نظر شغل آینده بهتره؟ تو رو خدا زود جوابم را بدید. برای ثبت نام زیاد وقت ندارم. نظرم روی انیمیشن بیشتره تا کامپیوتر.

پاسخ

از نظر شغل و آینده، رشته ای که بهش علاقه بیشتری داری و توی اون رشته قوی تر باشی، بهتره!اگر واقعا علاقه داری، برو انیمیشن ولی براش وقت بذار. سعی کن قوی ترین انیماتور ایران بشی! می تونی، اگر بخوای!موفقیت چهار بخش دارد: انتخاب کاری که دوستش دارید، به کار گرفتن بیشترین تلاشی که می توانید، استفاده ازموقعیت ها و تعاون و همکاری.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده برای نقاشی احترام به پدر و مادر برای کلاس اول

 

اولین پوسترهای والت دیزنی

t من به رشته انیمیشن علاقه دارم اما...
2/5 - (1 امتیاز)