پیلاتس

t پیلاتس

Pilates.nojavanha (4)

روش تمرینی پیلاتس متشکل از ورزش هایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام های بدن دارد بدون این که عضلات را حجیم کند یا آن ها را از بین ببرد. این روش تمرینی از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد. با این روش ورزشی درد های مهره ای و کمر کاهش یافته، انعطاف و تعادل در بدن پیشرفت کرده، فضای ریه حجیم شده و قابلیت تنفس افزایش یافته و باعث تقویت سیستم قلبی عروقی می شود. علاوه بر آن به دلیل آن که تمام حرکات ورزشی در پیلاتس به صورت خوابیده، ایستاده یا نشسته بدون جهش و پرش و طی مسافت می باشد آسیب های ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد.

Pilates.nojavanha (2)این ورزش هم برای بانوان و هم آقایان بالای 17 سال با هر رده توانایی بدنی مفید می باشد. البته افراد با مشکلات و بیماری های گوناگون قبل از انجام این ورزش باید با پزشک و مربی خود مشورت کنند. علاوه بر آن این ورزش برای افراد با مشکلات شدید مفصلی بیماری های خاص مانند (سرطان و ام اس) و برای زنان باردار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در کلاس ورزشی پیلاتس برای اجرای راحت حرکات بهتر است از لباس های چندان چسبان و خیلی گشاد استفاده نگردد به علاوه بهتر است شرکت کنندگان پای برهنه یا در صورت تمایل از جوراب استفاده کنند. بهتر است از لباسی استفاده کنید که راحت باشد اما خیلی گشاد نباشد. مهم است که مربی اندام و عضلات شما را در حین حرکت مد نظر داشته باشد. نیازی به کفش ندارید و استفاده از جوراب با صلاح دید مربی اختیاریست.

تکرار این ورزش دو الی سه بار در هفته مناسب است و مانند هر ورزش دیگر تداوم و تناوب در اجرای آن کلید موفقیت است. بهتر است بین جلسات خیلی وقفه نیافتد تا برای فراگیری حرکات و تمرینات دچار مشکل نشوید. پس از چند هفته شرکت در کلاس های پیلاتس از تغییراتی که در اندام خود می بینید دچار شور و شعف می شوید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حدس بزنید...

تمرینات پیلاتس تمرکز بر روی عمیق ترین بخش عضلات شکم می کند. عضلاتی که مانند یک شکم بند یا نگهدارنده کمری آن ها را در بر می گیرند در حالی که تمرینات ورزشی دیگر فقط عضلات سطحی شکم را در بر می گیرند.

Pilates.nojavanha (3)

تفاوت ورزش یوگا و پیلاتس دراین است که مکتب و ورزش یوگا جزوی از مکتب یوگا می باشد اما پیلاتس تمام ورزش است. 

پیلاتس بسیار به شما کمک می کند تا اندام موزون و شکیلی پیدا کنید ولی همان طور که می دانید وزن و چربی اضافه بدن احتیاج به یک فعالیت چربی سوز دارد که این امر با هر یک از فعالیت های هوازی امکان پذیر می باشد مانند دو یدن نرم، پیاده روی سریع، شنا و… انجام تمرینات پیلاتس توام با هر یک از این فعالیت ها کمک می کند سریع تر به این هدف دست پیدا کنید.

Pilates.nojavanha (1)افرادی که دچار عارضه هایی مانند آرتروز، درد مفاصل و … هستند همچون افراد دیگر نیاز مبرم به انجام فعالیت های مناسب ورزشی دارند زیرا پیلاتس کمک می کند تا عضلات جانبی مفاصل آسیب دیده تقویت شده و موجب کاهش دردهای مفصلی و … می شود. 

با انجام فعالیت های ورزشی پیلاتس متابولیسم بدن تغییر پیدا کرده و سوخت و سوز مواد غذایی بالاتر می رود به همین دلیل در افراد بسیار لاغر زمینه غذایی تغییر پیدا کرده و به دلیل نیاز به عضله سازی برنامه غذایی آن ها متنوع تر می شود این امر موجب می شود عضلات بدن به شکل زیبایی فرم پیدا کرده و در مفاصل بدن نیز انعطاف حاصل می شود قدرت و قابلیت کشش عضلانی نیز تغییر پیدا کرده و بدن از خشکی درمی آید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کتاب مصور عاشورا!

یکی از نکات مهمی که در پیلاتس بسیار به آن توجه می شود ایستادن صحیح می باشد. توجه پیلاتس به بخش اندام فوقانی به این منظور است که فرد با قامتی کشیده بایستد و فاصله بین مهره ها را که در اثر مرور زمان کوتاه شده و فرو رفته شده به شکل کشیده در آورد.

تمرینات ورزشی پیلاتس در این گونه افراد کشیدگی بیش از اندازه و ضعف عضلات پشت را از بین برده و به مرور برآمدگی پشت را نامحسوس تر می کند.

 عارضه میگرن امروزه در بین مردم بسیار شایع شده است. تحقیقات علمی ثابت کرده 80 درصد از مشکلات میگرنی ناشی از آرتروزهای گردن و مشکلات مفاصل شانه می باشد. تمرینات پیلاتس با تقویت عضلات ناحیه گردن و سرشانه کمک می کند به شکل قابل توجهی دردهای میگرنی کاهش پیدا کند و از بین برود.

منبع: pilatesiran.ir

 

 

t پیلاتس
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *