چاپگر های سه بعدی (۲)

t چاپگر های سه بعدی (2)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

تمام کسانی که با کامپیوتر کار می کنند از ابزار های جانبی آن نیز بهره می برند و مطمئنا در مورد چاپگر یا همان printer نیز زیاد شنیده اید و شاید با آن هم زیاد کار کرده باشید ولی آیا به این فکر کرده اید که تمام چیز هایی را که در کامپیوتر دارید بتوانید با چاپگر آن ها را چاپ کنید؟ البته نباید این نکته را فراموش کرد که تمام کار هایی که ما انجام می دهیم به صورت دو بعدی می باشند و راحت بر روی کاغذ می آیند. حال فرض کنید که این نوشته ها تبدیل به یک شکل سه بعدی شود و شما بخواهید که این شکل را همان گونه داشته باشید پس باید بتوانید از آن نیز یک نسخه چاپی تهیه کنید. در گذشته اگر کسی به فکر چنین چیزی بود اصلا برایش ممکن نبود اما امروزه این کار با استفاده از چاپگر های سه بعدی بسیار راحت است.

3d-printer.nojavanha (4)

چاپگر سه بعدی چیست؟

چاپگر هایی هستند که با تولید افزودنی هایی می توانند فایل های دیجیتال ما را به اجسام تبدیل کنند. به عبارتی یک روند شیء سازی است که با گذاشتن لایه های پی در پی از مواد تا زمانی که کل شیء ایجاد شود ادامه می یابد. هر یک از این لایه ها را می توان به عنوان یک مقطع نازک از شیء نهایی در نظر گرفت.

3d-printer.nojavanha (2)

چاپگر 3d چگونه کار می کند؟

عملکرد آن بدین صورت است که می تواند با استفاده از یک فایل دیجیتال یا فایل اسکن شده (می توانید با استفاده از اسکنر فایلی معمولی مانند عکس را  به دیجیتال تبدیل کنید) یک شیء را به شما تحویل دهد. بدین صورت که  شما ابتدا باید فایل خود را در سیستم با استفاده از برنامه هایی که فایل های سه بعدی ایجاد می کنند ایجاد کنید. به طور مثال با استفاده از 3dmax و پس از آن شما می توانید فایل ایجاد شده را به چاپگر داده و  دستگاه با ایجاد لایه های افقی از کار و قرار دادن آن  ها بر روی هم شکل مورد نظر شما را ایجاد می کند. در نظر داشته باشید که برای ایجاد هر شکل می توانید با استفاده از مواد دلخواه، آن شکل را  بدست آورید. به طور مثال در چاپگرهای سه بعدی خانگی، برای تولید محصولات از ذوب پلاستیک بهره می برند. چاپگرهای سه بعدی صنعتی با قابلیت پرینت با استفاده از فلزات، رزین های مایع، خمیر سرامیک و حتی مواد خوراکی ساخته شده اند.

3d-printer.nojavanha (3)

t چاپگر های سه بعدی (2)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترفند جالب برای فایلهای Zip

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *