حذف کدام وعده غذایی در ورزش بهتر است؟

t حذف کدام وعده غذایی در ورزش بهتر است؟

غذا یکی از مباحث عمده ای که این روزها در بین اغلب مردم وجود دارد استفاده از رژیم های مختلف و یا مکمل هایی است که برای کاهش وزن توصیه می شوند. رژیم های متنوعی امروزه طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند و هر یک از این رژیم ها دارای شرایط استفاده خاص خود می باشد. 

همه ی رژیم های غذایی با کاهش در میران مصرف درشت مغذی های هر وعده غذایی به افراد کمک می کنند تا کالری دریافتی روزانه را کاهش داده و با ایجاد توازن منفی انرژی به کاهش وزن دست یابید. در این بین کسانی هم هستند که بر اساس رژیم های طراحی شده توسط خود عمل نموده و با کاهش در مصرف مواد غذایی نتیجه یکسان  می گیرند. نمی توانیم قطع روش های خود ساخته را رد نمائیم زیرا برخی از آن ها بر اساس مطالعه بوده و می تواند موثر باشند. اما مبحث اصلی ما امروز روش حذف وعده های غذایی است. باید تاکید کنیم که حذف وعده های غذایی در صبحانه، نهار یا شام را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم اما کاهش در یک یا چند وعده در رژیم ها توصیه می شود. قبل از این که دست به کاهش میزان غذای مصرفی خود نمائید توصیه می کنیم به نکات زیر توجه شود:

1- صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. صبحانه کامل انرژی لازم برای فعالیت و مطالعه در طول روز را برای شما تامین می کند و حذف آن نه تنها باعث کاهش وزن نشده بلکه باعث پرخوری ناشی از گرسنگی در طول روز و در نتیجه چاقی و اضافه وزن می گردد. مصرف صبحانه کامل برای همه از جمله افرادی که دارای رژیم کاهش وزنی هستند توصیه می شود.

2- نهار وعده غذایی است که انرژی و اثرات آن برای عصر می باشد. در بسیاری از منابع آمده است که بین کاهش در مصرف شام یا ناهار باید از میزان مواد غذایی در شام بکاهیم و ناهار را زیاد کم مصرف نکنیم. شاید این دلیل درستی باشد که حذف ناهار باعث پرخوری شام و در نهایت افزایش وزن گردد. بنابراین به افرادی همچون کارمندان توصیه می شود که در صورتی که قصد دارید از ناهار خود بکاهید در حدی نباشد که باعث پرخوری عصر گردد.

3- توصیه می شود از پرخوری در وعده های شام پرهیز نمائید. هر گونه پرخوری در شام و عدم استفاده از کالری مواد غذایی مصرف شده در شام می تواند به تولید بافت های چربی در بدن کمک نماید. بنابراین شام را سبک مصرف نمائید و از مصرف غذاهای پرچرب در هنگام شام نیز بپرهیزید.

با توجه به مطالبی که در این مقاله توضیح داده شد به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که وعده های غذایی را حذف نمائید بلکه با کاهش در مصرف غذاهای مضر همچون چربی ها و غذاهای فست فودی و نیز افزایش در تحرک و فعالیت بدنی به مبارزه با چاقی بپردازید. امید است که همگی شما در برنامه های تناسب اندامتان موفق و موید باشید.

منبع: physicaledu

t حذف کدام وعده غذایی در ورزش بهتر است؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۴ حرکت ورزشی برای شارژ کردن بدن در صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *