نرمش های معکوس

t نرمش های معکوس

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

نرمش معکوس قرار دادن بدن در یکی از نرمش های استقامتی است که باعث تقویت و مقاومت استخوان ها در مقابل شکستگی های احتمالی است. بنابراین برای مقاوم سازی بدن و ممانعت از  آسیب های احتمالی نرمش های معکوس را انجام دهید.

شیوه ی اجرا 

اگر در منزل تنها هستید و کسی نیست که در اجرای این گونه نرمش ها به شما کمک کند می توانید به راحتی از دیوار برای اجرای حرکات کمک بگیرید.

حرکت اول 

برای اجرای این نرمش ها بدن باید کاملا گرم و آماده اجرا باشد؛ پس قبل از اجرای نرمش ها با پیاده روی یا نرمش های مختلف بدن را کاملا گرم کنید سپس اقدام به انجام این تمرین ها نمایید. دست ها را روی زمین به صورت ستون قرار دهید. فاصله ی خود را تا دیوار حفظ کنید و بدن را کاملا در حالت کشیده قرار دهید. طوری بایستید که نوک پاها در کنار دیوار قرار گرفته و بتوانید به صورت وارونه با کف پا دیوار را لمس کنید. سپس به آرامی با استفاده از پاها به همان صورت وارونه از دیوار بالا روید تا جایی که بدن در حال 90 درجه و معکوس قرار گیرد. کف پاها صاف بر روی دیوار باشد. نه زیاد از دیوار فاصله بگیرید که بدنتان کشش زیادی را تحمل کند و نه به دیوار نزدیک باشید که نتوانید حرکت را به درستی انجام دهید.  مراقب باشید چون این نوع نرمش ها فشار زیادی به کتف و ساق دست وارد می کند کوچک ترین خطایی در شیوه اجرا باعث آسیب های شدید احتمالی خواهد بود. دم و بازدم را در حین اجرای نرمش رعایت کنید و سر را بین دو کتف نگه دارید و سعی کنید چشم هایتان مقابل را ببیند.

نرمش

t نرمش های معکوس
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فال روز شنبه 27 آذر 95

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *