صبحانه ساده و خوشمزه برای گردش در طبیعت

t صبحانه ساده و خوشمزه برای گردش در طبیعت
t صبحانه ساده و خوشمزه برای گردش در طبیعت

صبحانه ساده یکی از ملزومات گردش در طبیعت است. بنابراین اگر تصمیم داشتید صبح یکی از روزهای تعطیل را با خانواده در طبیعت بگذرانید می توانید با آماده کردن یکی از این صبحانه ها آن ها را خوشحال تر کنید.

این صبحانه ها دارای کالِری مثبت و پر انرژی هستند و در عین حال بسیار راحت آماده می شوند.

تصویری از یک صبحانه ساده و مقوی

دستور آماده کردن صبحانه ساده (۱)

نان تست + خوراک لوبیا + تخم مرغ نیمرو+ سس گوجه + گشنیز

لوبیاها را پخته و کاملا نرم کنید و کمی سس گوجه به آن اضافه کنید. آن ها را روی نان تست بمالید. تخم مرغ را نیمرو کرده و روی لوبیا و سس بگذارید. چند پر گشنیز روی آن پاشیده و نوش جان کنید.

خواص:‌ تخم مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد.

lsd[vh

گشنیز دارای ویتامین (آ) و (ب ) بوده و سرشار از ویتامین (ث) است. مزه کردن آب گشنیز، جوش های دهان را از بین می برد. لثه ها را محکم کرده و از خونریزی آن جلوگیری می کند و درد دندان کرم خورده را تسکین می دهد.

لوبیا درمان کننده بیماری های دستگاه ادراری است. سنگ کلیه را برطرف می‌کند. سینه و ریه را نرم می‌کند. آب را از بدن خارج می‌سازد و کلسترول خون را پائین می‌آورد.

نان تست + پنیر خامه ای + خیار + ماهی + برش هایی از فلفل

دستور آماده کردن صبحانه‌ای ساده (۲)

نان تست + پنیر خامه ای + خیار + ماهی + برش هایی از فلفل

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
می توانم در مورد مدرسه ام به انگلیسی صحبت کنم

برای آماده کردن این صبحانه ساده روی نان تست مقداری پنیر خامه ای بمالید. خیارها را برش های نازک طولی بزنید. بهتر است برای این کار از پوست کن تیز استفاده کنید یا به کمک قسمت چیپس کن رنده این کار را انجام دهید. به وسیله کارد تیزی برشی نازک از گوشت ماهی ببرید و روی خیار قرار دهید. فلفل را به قطعات ریز نگینی خرد کرده و روی آن بپاشید.

lsd[vh

خواص: ماهی حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین‌های گروه “B” است. این ویتامین ها در تنظیم فعالیت سلول های عصبی و در نتیجه در سلامت سیستم عصبی و نیز در سلامت پوست نقش دارند. همچنین بعضی از انواع ویتامین‌های گروه “B”در خون سازی نیز مؤثرند. خیار تب های صفراوی و یرقان (زردی) را درمان می کند و به علّت دفع اسید اوریک از بدن رماتیسم را نیز تخفیف می دهد .

تصویری از یک صبحانه ساده و مقوی

انجیر صبحانه (۳)

نان تست + پنیر خامه ای + کنجد + انجیر

سطح نان تست را به مقداری کره بادام زمینی آغشته کنید. گوجه ها را به صورت برگه های نازک برش زده و روی کره بگذارید. تخم مرغ را با کمی روغن زیتون به صورت نیمرو بپزید و روی گوجه قرار دهید و نوش جان کنید.

خواص: انجیر باعث کاهش فشار خون می شود. همچنین یکی از خواص سبزیجات و میوه های سالم پتاسیم می باشد و همان طور که می دانیم پتاسیم، عنصری است که برای کنترل فشار خون به کار می رود. کمبود پتاسیم، مخصوصا وقتی که غذاها دارای مقدار زیادی سدیم (نمک) باشند، می تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی ماه دُگمه ای

انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم (۷۹ میلی گرم در ۲۲۴ گرم انجیر) می باشد. تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر است و به خاطر داشتن فیبر بالا، از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند. همچنین یکی از عوامل موثر در بالا بردن تراکم استخوان است.

 

t صبحانه ساده و خوشمزه برای گردش در طبیعت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *