از تابستان متنفرم چون حوصله ام سر میره

t از تابستان متنفرم چون حوصله ام سر میره

پرسش

سلام. من دختری 14 ساله هستم. پدرم از صبح تا شب و مادرم از صبح تا عصر سر کار هستند. اما مادرم 5 شنبه و جمعه ها خانه است. من از تابستان متنفرم. به این دلیل که حوصله ام سر می رود و این که در مدرسه شاد ترم. با مادرم هم رابطه چندان صمیمی ندارم. در تابستان یا با برادر 7 ساله ام دعوا میکنم یا فقط پای تلویزیون و اینترنت هستم. البته کتاب های درسی سال آینده را هم دانلود کرده ام و روزی نیم ساعت مطالعه می کنم. اما با و جود همه این ها اوقات فراغت بسیاری دارم که آن ها را بسیار بیهوده می گذرانم یا فقط غر میزنم و با برادرم دعواهای بدی می کنم. به نطرم اگر اوقات فراغتم پر باشد دیگر روی شیطانی های برادرم هم حساس نمی شوم و حرص نمی خورم. لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

آفرین به تو که متوجه علت برخی رفتارها هستی و دوست داری تلاش کنی تا آن ها را برطرف کنی. درباره بیکاری های تابستان و در نتیجه مشکلاتی که برایت پیش می آید کاملا درست میگویی. هر قدر زمان خالی و بدون برنامه کمتر داشته باشی همان قدر بهتر میتوانی از تابستان لذت ببری.

برای این منظور به پرسش مشابهی که یکی از دوستانت در همین سایت داشت توجه کن و پاسخ را مطالعه کن. آن پیشنهادها به بسیاری از کارها مربوط بود مثل درست کردن یک دفتر شعر مخصوص تو که در آن از اشعاری که خوشت می آید می نویسی و با کمک تصاویری که در روی کارت ها و … می بینی و قابل جدا شدن از آن است کادربندی می کنی. چنین تجربه هایی کمک می کند تا علاوه بر تقویت حس علاقمندی به ادبیات فارسی، دفترچه خوبی برای خودت به یادگار از این تابستان داشته باشی.

حالا علاوه بر اشعار، جمع آوری کلکسیون از هر شیء ای هم می تواند مفید و موثر باشد. هم چنین بسیاری از هنرها قابلیت خودآموزی دارند. برخی دارای دفترچه های راهنما و یا ارائه گام های یادگیری از طریق سایت های معتبر یا برنامه های تلویزیونی هستند. یادگیری از این طریق هم برایت سودمند است.

اما پیشنهاد آخر من این است که همراه برادرت کارهای مشترکی را برای انجام دادن انتخاب و تجربه کنی. مثلا هر روز را به یک کارگاه آموزشی اختصاص بده. یک روز با اجازه مادر با کمی رشته ماکارونی و چسب به ساختن پل با کمک یکدیگر مشغول بشو (در این باره در اینترنت مطالب خوبی پیدا می کنی)، و روز بعد کار با تکه پارچه و یا دورریختنی ها را برای ساختن تابلوی هنری و یا کاردستی تجربه کنید و خلاصه هر روز یک کار از این دست با هم انجام دهید. اطمینان دارم انجام کارهای مشترک می تواند هم برای تو مناسب باشد و هم اگر خوب برایش برنامه ریزی کنی و مراقب باشی که زود از دست برادرت عصبانی نشوی، در این صورت بهترین اوقات را با هم خواهید گذراند.

موفق باشی

 

t از تابستان متنفرم چون حوصله ام سر میره
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با صمیمی ترین دوستم دعوام شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *