چگونه سبزیجات را در آپارتمان پرورش دهیم؟

t چگونه سبزیجات را در آپارتمان پرورش دهیم؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

زندگی شهرنشینی و اجبار سکونت در خانه های کوچک و آپارتمان ها همه مارا مجبور کرده است که بیش تر مصرف کننده باشیم اما کاشت گیاهان و سبزیجات هم سرگرم کننده است و هم می تواند غذای سالمی را در اختیارمان بگذارد این کار را با کمی ابتکار در فضای کوچک خانه نیز می توانیم انجام دهیم.

کاشت ریحان

پرورش گل در آپارتمان (1)

چند شاخه از گیاه ریحان را جدا کنید و در لیوانی آب بگذارید بعد از چند روز که گیاه شما ریشه زد آن را به گلدانی منتقل کنید و اجازه دهید تا از نور مناسب برخوردار شود به مرور می توانید از این گلدان استفاده کنید.

کاهو

پرورش گل در آپارتمان (2)

ساقه های کاهو را با بخشی از برگ ها جدا کنید و چند روز در آب قرار دهید تا ریشه بزند بعد آن را به گلدانی منتقل کنید به مرور از میانه ساقه برگه های جدید رشد می کنند و شما می توانید از این کاهوی تازه استفاده کنید. البته این کاهوها را در همان ظرف آب نیز می توانید نگهداری کنید تا رشد کنند.

هویج

پرورش گل در آپارتمان (3)

وقتی هویج را برای سالاد یا غذا استفاده می کنید ته آن ها را جدا کنید و برای چند روز در یک ظرف آب قرار دهید بعد از آن که جوان های تازه از ته هویج ها رویید آن ها را به گلدان منتقل کنید.

پیازچه

پرورش گل در آپارتمان (4)

پیازچه ها معمولا خودشان ریشه دارند اما بهتر است شما برگ های آن را قطع کنید و بخش پایین را در لیوانی قرار دهید تا کاملا ریشه ها جوانه بزنند.

سیر

پرورش گل در آپارتمان (5)

بوته های سیر را نیز می توانید مستقیما در آب قرار دهید تا تکثیر شوند و یا بعد از ریشه زدن به خاک منتقل کنید.

کرفس

پرورش گل در آپارتمان (6)

کرفس را هم می توانید مانند کاهو از پایین ساقه قطع کرده و در یک ظرف آب که سرد نباشد قرار دهید اگر نور کافی روی این کرفس بتابد در عرض یک هفته جوانه های خوبی از آن رشد خواهد کرد.

سیب زمینی

پرورش گل در آپارتمان (7)

سیب زمینی را نیز می توانید مستقیما در شیشه پر آب قراردهید تا علاوه بر ریشه، جوانه نیز بزند و بعد به گلدان منتقل کنید.

t چگونه سبزیجات را در آپارتمان پرورش دهیم؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تقويت حافظه در فصل امتحانات با اين خوراكي‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *