اسب‌ها با انسان حرف می‌زنند

t اسب‌ها با انسان حرف می‌زنند

اسب سیاه

اسب‌ها نیز به گروه منتخبی از حیوانات پیوستند که می‌توانند از طریق اشاره به نماد‌هایی خاص با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند.

براساس گزارش BBC، دانشمندان گروهی از اسب‌ها را آموزش دادند تا در ازای دریافت تکه‌ای هویج تخته‌ای را با پوزه خود لمس کنند تا با این‌کار نشان دهند آیا علاقه‌ای به پوشیدن پوشش مخصوص اسب‌ها را دارند یا نه و از آنجایی که پاسخ اسب‌ها با شرایط جوی همخوانی داشت، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این پاسخ‌ها اتفاقی داده نشده‌اند.

تعداد دیگری از حیوانات از جمله میمون‌ها و دلفین‌ها نیز می‌توانند با اشاره کردن به اشیا مختلف اولویت‌های خود را بیان کنند. به گفته محققان موسسه دامپزشکی نروژ که این مطالعه را انجام داده‌اند، هدف یافتن راهی بوده‌است تا از اسب‌ها درباره علاقمندی‌شان برای پوشیدن پوشش مخصوص سوال کنند.

پوشیدن پوشش‌های مخصوص برای اسب‌ها در کشورهای اسکاندیناوی امری رایج است. مطالعه جدید دیدگاه دانشمندان را نسبت به قابلیت شناختی اسب‌ها،‌ نحوه تفکر آنها و آنچه این موجودات توانایی یادگیری آن را دارند روشن‌تر ساخته‌ است.

به گفته دانشمندان اسب‌ها معمولا موجودات چندان نابغه‌ای در نظر گرفته نمی‌شوند، اما این تکنیک جدید نشان می‌دهد با به کار گرفتن شیوه درست این جانداران می‌توانند با انسان ارتباط برقرار کرده و نظرات خود را شرح دهند و تصمیماتی منطقی اتخاذ کنند.

نجواگران اسب‌

دانشمندان با همکاری یک مربی اسب توانستند به 23 اسب از نژاد‌های مختلف آموزش دهند که چگونه با انسان ارتباط برقرار کنند. ابتدا اسب‌ها آموزش دیدند که به تخته نزدیک شوند. پس از آن یاد گرفتند که چگونه تفاوت میان نماد‌های مختلف (خط افقی به معنی به تن داشتن پوشش، خط عمودی به معنی به تن نداشتن پوشش و فضای خالی به معنی هیچکدام) روی تخته را تشخیص دهند.

در پایان دوره آموزش، هر اسب می‌توانست متناسب با دمای هوا به سمت نشانه درست رفته و درخواست به تن کردن پوشش مخصوص کند. دانشمندان دریافتند اسب‌ها در هوای سرد و مرطوب درخواست پوشش می‌کنند، اما در هوای آفتابی و گرم به تن داشتن پوشش را رد می‌کنند.

کل فرایند آموزش دو هفته و روزانه 10 تا 15 دقیقه به طول انجامیده‌است و دانشمندان امیدوارند دیگر محققان از این تکنیک برای پرسیدن پرسش‌های بیشتر از اسب‌ها استفاده کنند. محققان همچنین براین باورند مالکان اسب‌ها می‌توانند از این تکنیک برای آموزش اسب‌های خود استفاده کنند.

همشهری آنلاین

t اسب‌ها با انسان حرف می‌زنند
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بیش از ۵۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی برای Daydream گوگل منتشر شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *