شخصیت‌های ماورایی در افسانه های جن و پری

Fairy tales جن و پری
t شخصیت‌های ماورایی در افسانه های جن و پری

افسانه های جن و پری از داستان های قدیمی در هر کشور است. افسانه‌هایی که بعضی از افراد آن‌ها را باور می‌کنند و بعضی فقط در حد یک داستان سرگرم‌کننده به آن نگاه می‌کنند. قهرمانان این داستان‌ها موجوداتی افسانه‌ای هستند که می‌توانند کارهای عجیب و غریب انجام بدهند و یا به دیگران آسیب برسانند و گاهی هم به مردم کمک کنند. در ادامه، با تعدادی از افسانه‌‌های جن و پری در کشورهای مختلف آشنا می‌شوید.

دوموویی

شخصیت‌های افسانه های جن و پری

دوموویی موجودی افسانه‌ای در داستان‌های روسی است. او به شکل مردی ریش‌دار توصیف شده است که معمولاً زیر اجاق پنهان می‌شود. هر‌چند که این موجود ظاهری ترسناک دارد اما نیرویی مثبت است که دیگران را از حوادث بد آگاه می‌کند. در روسیه عروسک این موجود را به عنوان نگهبان خانه‌ها می‌فروشند.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

لپرکان از موجودات افسانه های جن و پری

لپرکان از موجودات افسانه

در افسانه‌های ایرلندی موجودی افسانه‌ای به نام لپرکان وجود دارد که کوتوله‌ای است با لباس و کلاه سبز‌رنگ و اگر به دست انسان‌ها اسیر شود، می‌تواند سه آرزوی آن‌ها را برآورده کند. این موجود به اندازه‌ی یک کودک است اما ریش بلندی دارد. این موجود شغل پینه‌دوزی دارد و طلاهایش را انتهای رنگین‌کمان پنهان‌ می‌کند.

کیتسونه

کیتسونه

ژاپنی‌ها در افسانه های جن و پری خود روباهی دارند که ۹ دم دارد. روباه‌ها در ژاپن به هوشمندی و توانایی فکری مشهورند. کیتسونه قدرت تبدیل‌شدن به شکل انسانی دارد. در بعضی داستان‌ها او به فریب دیگران می‌پردازد و در بعضی دیگر به عنوان موجودی نگهبان دوستان و خانواده تصویر شده است. این موجود هر چه تعداد دم‌هایش (تا ۹ دم) بیشتر باشد، نشانه‌ی سن بالای او و قدرتمندی این موجود است.

اسوانگ از موجودات افسانه های جن و پری

اسوانگ از موجودات افسانه های جن و پری

داستان‌های فیلیپینی به موجود افسانه‌ای شروری به نام اسوانگ اشاره دارد که می‌تواند به شکل موجودات شرور دیگر مانند خون‌آشام و جادوگران تغییر شکل دهد. مردم محلی اعتقاد دارند نگهداری بوته‌ی سیر آن‌ها را از شر این موجود حفظ می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دستاوردهای روزانه یک نوجوان خیلی ردیف (82)

لوش ناس از موجودات افسانه های جن و پری

لوش ناس از موجودات افسانه های جن و پری

افسانه‌ها از موجودی غول‌پیکر شبیه به دایناسور می‌گویند که در دریاچه‌ای در اسکاتلند زندگی می‌کند. بسیاری ادعا کرده‌اند که این موجود افسانه‌ای را مشاهده کرده‌اند اما هیچ نشانه‌ی علمی برای این موجود یافت نشده است و همچنان به شکل یک افسانه باقی مانده است.

هشت‌پای غول‌پیکر

هشت‌پای غول‌پیکر

ملوانان نروژی در افسانه‌هایشان به هشت‌پایی غول‌پیکر اشاره می‌کنند که می‌تواند کشتی‌ها را در بازوهایش بگیرد و آن‌ها را غرق کند. مردم اسکاندیناوی و شمال اروپا این موجود را در قصه‌هایشان تعریف می‌کنند و ژول ورن نیز در داستان «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» این موجود را در داستانش وارد کرده است.

دراکولا

دراکولا

از دیگر افسانه های جن و پری شخصیتی است دراکولا نام دارد. دراکولا یا خون‌آشام در حقیقت فرمانروای جنوب رومانی بود که با پوشیدن لباس‌های سیاه با آستر قرمز و همچنین رنگ‌آمیزی قصرش به رنگ قرمز شهرت خونخواری پیدا کرده بود. کنت دراکولا، پسر اژدها، با سپاهیان عثمانی جنگید و اجازه نداد تا به خاک کشور تجاوز کنند اما جنایات فراوانی به او نسبت داده شده است و از این رو به قهرمانی افسانه‌ای در داستان‌های ترسناک تبدیل شده است.

 

 

t شخصیت‌های ماورایی در افسانه های جن و پری
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *