الماس هوپ؛ گنجی بی نظیر در جهان

t الماس هوپ؛ گنجی بی نظیر در جهان

سنگ های قیمتی و رنگارنگ، از جمله چیزهایی هستند که از دیرباز تا به کنون همیشه مورد توجه بشر بوده اند و آدمی بر سر به دست آوردنش پا در سفرها گذاشت و جنگ ها به پا کرد تا قطعه ای درخشان و کمیاب را از آن خود کند. به گونه ای که وقتی نگاهی به تاریخچه تمامی سنگ های معروف بیندازیم، خواهیم دید که هر کدام داستان های خاص خودشان را دارند و بارها دست به دست شده اند. همراه کارناوال باشید تا با یکی از معروف ترین الماس های رنگی جهان آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

الماس کوه نور؛ جواهرات نادرشاه

الماس هوپ یکی از شناخته شده ترین جواهرات دنیاست که لنگه اش را در دنیا نمی توان یافت. این الماس نه تنها در اندازه بی مانند است که به سبب رنگ کمیاب و منحصر به فردش، بسیار مورد توجه است. خوب است بدانید که وزن این الماس بی نظیر ۴۵.۵۲ قیراط و برابر با ۹.۱۰ گرم می باشد. نکته جالب در باره وزن بی سابق این الماس آبی رنگ آن است که منجر به کشف یافته های جدید درباره چگونگی شکل گیری سنگ های قیمتی شده است.

از نحوه کشف این الماس خارق العاده اطلاعات دقیقی در دست نیست اما گمان می رود که در ابعادی بسیار بزرگ تر در کشور هند کشف شده و پس از آن که در قرن هفدهم برش خورد، توسط لوئیس چهاردهم، پادشاه فرانسه خریداری شد. اما داستان پر فراز و نشیب الماس آبی رنگ به همین جا ختم نشد، در انتهای قرن هجدهم بود که دزدیده شده، دوباره برش خورد و این بار به دست خانواده ای بانکدار و انگلیسی به نام هوپ رسید. نام این خانواده بر روی الماس باقی ماند اما خودش باز هم دست به دست شد و در نهایت در سال ۱۹۴۹ میلادی توسط هری وینستون، تاجر معروف و نیویورکی جواهرات خریداری شد. در نهایت هری وینستون در سال ۱۹۵۸ الماس ارزشمند هوپ را به موزه ملی تاریخ طبیعی ایالات متحده در واشنگتن اهدا کرد.

جالب است بدانید که ارزش کنونی این الماس آبی رنگ در حدود ۲۵۰ میلیون دلار برابر با ۹۲۵ میلیارد تومان ارزیابی می شود!

محل کشف: کشور هند

وزن: ۴۵.۵۲ قیراط (برابر با ۹.۱۰ گرم)

ابعاد: ۲۵.۶۰ × ۲۱.۷۸ × ۱۲.۰۰ میلی متر

ارزش تخمینی: ۲۵۰ میلیون دلار برابر با ۹۲۵ میلیارد تومان

محل نگهداری: موزه ملی تاریخ طبیعی ایالات متحده، واشنگتن

t الماس هوپ؛ گنجی بی نظیر در جهان

t الماس هوپ؛ گنجی بی نظیر در جهان

t الماس هوپ؛ گنجی بی نظیر در جهان

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t الماس هوپ؛ گنجی بی نظیر در جهان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی عروسک پارچه ای+ الگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *