شمع هایی که شبیه به هرچیزی هستند!

شمع
t شمع هایی که شبیه به هرچیزی هستند!

شمع وسیله ای است که از آن برای روشن کردن محیط اطراف و گاهی تولید گرما استفاده می شود. ماده سازنده آن موم جامدشده و نخی است که قابلیت اشتعال دارد. قبل از اینکه برق اختراع شود یکی از وسایلی که برای روشن کردن محیط از آن استفاده می کردند شمع بود. هنوز هم زمانی که برق می رود در خانه هایمان شمع روشن می کنیم.

شمع

برخی از مورخان می گویند اولین بار فنیقی ها شمع را اختراع کردند و عده ای دیگر می گویند مصری ها بودند که اولین بار این وسیله نوربخش را اختراع کردند. البته ممکن است هردو نظریه درست باشد و هرکدام از این تمدن ها یک نوع از این وسیله را اختراع کرده باشند. چون شمع در روزگار دور از ماده هایی گوناگون ساخته می شده.

گاهی روشن کردن شمع حالت نمادین دارد و گاهی برای رایحه درمانی از آن استفاده می شود. شمع ها به دو دسته بی بو و عطری تقسیم می شوند. از نظر ظاهری این دو با هم تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آن ها در این است که نوع عطری آن هنگامی که روشن می شود رایحه ای دلنشین در فضا پخش می کند.

شمع

چرا رایحه های متفاوت؟

شاید فکر کنید رایحه های متفاوت برای این است که هرکس متناسب با سلیقه اش یک رایحه را انتخاب کند. البته این موضوع هم درست است اما دلیل اصلی تولید شمع در رایحه های متفاوت این است که هر عطر برای موقعیت و محیطی خاص استفاده می شود. مثلا از رایحه گل ها برای رمانتیک کردن فضا استفاده می شود. همچنین رایحه اسطوخودوس که آرامشی را القا می کند برای اتاق خواب مناسب است تا کمک کند خواب بهتری داشته باشیم. از شمع هایی که عطر مرکبات دارند می توانید برای فضاهای عمومی تر خانه مانند سالن پذیرایی استفاده کنید و با عطری دلنشین به مهمانان خود خوش آمد بگویید.

شمع

طراحی های جالب شمع ها

صنعت شمع‌سازی نیز مانند صنایع دیگر با ارائه طراحی های تازه تولیدات خود را جذاب تر می کند. امروزه شمع ها از حالت استوانه ای خارج شده اند و در شکل های گوناگون تولید می شوند. باهم نگاهی بیندازیم به برخی از این طراحی های متفاوت. آنها آنقدر زیبا هستند که دلتان می خواهد هیچ وقت روشن‌شان نکنید و از آنها به عنوان یک وسیله تزئینی استفاده کنید.

t شمع هایی که شبیه به هرچیزی هستند!
شمع
شمع
شمع

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی my boo

t شمع هایی که شبیه به هرچیزی هستند!
امتیاز به این نوشته

‫3 نظر ارسال شده در “شمع هایی که شبیه به هرچیزی هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *