بناهای باستانی در دوران شکوه خود چه شکلی بودند؟ 

t بناهای باستانی در دوران شکوه خود چه شکلی بودند؟ 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

در دنیایی که به سرعت و بی رحمانه در حال تغییر و پیشرفت است هنوز ما خوش شانس هستیم که می توانیم بقایای تمدن های گذشته را ببینیم. تمدن های که هزاران سال پیش از بین رفته اند و اکنون فقط بعضی از بناها، کتیبه ها و نشان های این مردمان باستانی باقی مانده است. اما چیزی را که امروز ما می بینیم مجموعه ای از خرابه ها و ستون‌هایی است که سقف ندارند و تزیینات آن‌ها در طیسالیان از بین رفته است. مثلا معبد پارتنون در یونان با همه عظمتی که داشته است ویرانه ای بیش نیست و تمامی گنجینه هایش و مجسمه بزرگ یکی از خدایان که در آن بود از بین رفته است و آسیب هایی که بر اثر انفجارهای قرن هیجدم میلادی نیز به آن رسیده است این ویرانی را تکمیل کرده است. 

اما حالا گروهی از هنرمندان دیجیتال سعی دارند با اطلاعاتی که وجود دارد و بقایای ساختمان ها دوباره شکوه و عظمت اولیه بعضی از آثار‌ تاریخی را بازسازی کنند خودتان این تصاویر را ببینید تا متوجه شوید که مردم چند هزارسال پیش با امکانات خود چه شاهکارهایی را خلق کرده بوده اند.

بنای باستانی.سایت نوجوان ها (1)

بنایی هشت ظلعی از رم باستان در ایتالیا  این عمارت باشکوه به نرون پادشاه ستمگر رم تعلق داشته است و کاخی بزرگ و باشکوه با تزئینات سنگ، عاج و جواهرات بوده است این بنا مربوط به حدود سال 68 م است. 

بنای باستانی.سایت نوجوان ها (2)

پارتنون در اواسط قرن پنجم میلادی در تپه اکروپلیس یونان ساخته شده است مجسمه بزرگی با وزنی بیش از 1000 کیلوگرم از طلا در آن قرار داشته و حوضی بزرگ در جلو آن جلوه ای خاص به آن می بخشیده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کوچکترین تخم مرغ دنیا

بنای باستانی.سایت نوجوان ها (3)

این بنای باشکوه بزرگ ترین کلیسای رم با مساحتی برابر با 6500 متر مربع بوده است این بنا که برای دولت روم بسیار مهم بوده است ستون های مرمرین ، دیوارهای سنگی براق از دیدنی های آن بوده است. 

بنای باستانی.سایت نوجوان ها (4)

این ویرانه ها که مربوط به تمدن آزتک است در سال 1859 کشف شد و 27 هکتار وسعت و بیش از 450 اتاق دارد این‌جا محلی برای اجتماع مردم و گردش و زندگی آن ها بوده است. 

بنای باستانی.سایت نوجوان ها (5)

معبدی در کامبوج که در ابتدا معبدی هندو بوده است و بعد در قرن 12 م به معبدی بودایی تبدیل شده است ساخت آن 30 سال به طول انجامیده است و یکی از بزرگ ترین بناهای مذهبی جهان است. 

بنای باستانی.سایت نوجوان ها (6)

حمام های رومی در انگلستان رومی ها به نظافت و ساخت حمام در کنار محل زندگی اهمیت زیادی می دادند از این حمام امروزه فقط پایه های آن باقی مانده و سقف آن از بین رفته است.

معرفی مشاور روانشناسی نشریه و نحوه طرح پرسش از ایشان

t بناهای باستانی در دوران شکوه خود چه شکلی بودند؟ 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *