بهترین میان وعده ها برای دختران و پسران در حال رشد کدامند؟

بهترین میان وعده ها برای دختران و پسران
t بهترین میان وعده ها برای دختران و پسران در حال رشد کدامند؟

وقتی حرف از میان وعده در میان باشد، بیشترین کسانی که باید به آن‌ها توجه نشان داد، دختران و پسران در حال رشد هستند. نوجوان‌ها برای اینکه بتوانند رشد مناسبی داشته باشند و سلامت بدنی خود را حفظ کنند، از هر کس دیگری بیشتر نیاز دارند تا حواسشان به خورد و خوراکشان باشد. در این مقاله از مجله نوجوان‌‌ها، می‌خواهیم نگاهی به بهترین میان وعده ها برای دختران و پسران در حال رشد داشته باشیم. این میان وعده‌ها همگی ساده هستند، سریع آماده می‌شوند و البته بسیار هم ارزان و اقتصادی به شمار می‌روند.

نوجوان‌ها به چه ویتامین‌هایی نیاز دارند؟

تغذیه در دوران نوجوانی و سنین رشد بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، دختران و پسرانی که در سن رشد هستند باید مواد مغذی و ویتامین‌های مشخصی را برای حفظ سلامت خود، مصرف کنند. از جمله مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای سنین رشد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کربوهیدرات

اصلی‌ترین منبع برای تامین انرژی در نوجوانان است و باید به صورت روزانه در مقادیر قابل توجه مصرف شود.

پروتئین

اصلی‌ترین منبع برای رشد نوجوانان، همین ماده مغذی است. برای افزایش توده عضلانی بدن، به این ماده مغذی نیاز است.

چربی‌ها

چربی‌ها نیز از دیگر منابع تامین انرژی لازم برای بدن هستند. برای مصرف، بهتر است که از چربی‌های سالم استفاده شود.

ویتامین‌های گروه ب

وجود این ویتامین برای بالا بردن متابولیسم بدن و تنظیم سوخت و ساز، بسیار نیاز است. به‌علاوه می‌تواند روند رشد را بهبود ببخشد.

ویتامین آ

این ویتامین برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است و می‌تواند روند رشد و بینایی را بهبود ببخشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راه های درمان سریع "سردرد"

کلسیم

از جمله مهم‌ترین مواد معدنی لازم برای رشد و بهبود سلامت استخوان‌ها، همین ماده مغذی است که باید به مقدار زیاد در رژیم غذایی نوجوانان جای بگیرد.

مهم ترین ویتامین ها و مواد مغذی برای نوجوان ها

ویتامین د

این ویتامین می‌تواند روند جذب کلسیم را بهبود ببخشد و همینطور باعث شود که عملکرد فیبرهای ماهیچه‌ای کارآمدتر شود.

پیشنهاد مطالعه: نیازهای اساسی یک نوجوان

میان وعده های مقوی برای دختران و پسران در حال رشد

حالا رسیدیم سر اصل مطلب در این مقاله. در این بخش، بهترین و ساده‌ترین میان وعده هایی که می‌توانید خودتان برای خودتان آماده کنید را به شما یاد خواهیم داد. این میان‌وعده‌ها همگی ساده هستند و هیچ نیازی هم به مهارت آشپزی ندارند؛ پس خیلی راحت می‌توانید از خوردنشان لذت ببرید.

سالاد سیب و کره بادام زمینی

یکی از ساده‌ترین انتخاب‌هایی که برای میان وعده خود خواهید داشت، سالاد سیب همراه با کره بادام زمینی است. تنها کافی است که سیب را به دلخواه خود برش بزنید، آن را در یک ظرف بریزید و مقداری هم کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. به‌جای کره بادام زمینی می‌توانید از ارده یا شیره نیز استفاده کنید. اضافه کردن مقداری گردو نیز اختیاری است.

جو دوسر همراه با عسل و میوه

از دیگر گزینه‌های بسیار مناسب برای میان وعده و حتی برای صبحانه و عصرانه، می‌توانید از جو دوسر همراه با عسل و میوه استفاده کنید. برای تهیه جو دوسر تنها کافی است که آن را با مقداری شیر داغ مخلوط کنید و زمانی که به غلظت مناسب رسید، رویش عسل بریزید. از هر میوه‌ای می‌توانید در کنار این میان وعده استفاده کنید.

ماست شیرین همراه با میوه

ماست و میوه هم از محبوب‌ترین میان وعده‌ها در تمام دنیا به حساب می‌آید. ماست یونانی که در تمام فروشگاه‌ها موجود است، از جمله ماست‌های شیرین به حساب می‌آید. برای تهیه این میان وعده تنها کافی است که ماست را در یک ظرف مناسب بریزید، میوه‌های مورد علاقه خود را روی آن خرد کنید و سپس نوش جان کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا از صدمات استفاده از لاک ناخن آگاهی دارید؟

پنیر برشته

پنیر برشته یکی از پیش‌غذاهای گیلانی است و بسیار سریع و ساده حاضر می‌شود؛ می‌توانید از آن به عنوان میان وعده نیز استفاده کنید. برای تهیه آن تنها کافی است پنیر سفید یا پنیر محلی را خرد کرده و همراه با مقدار کمی کره و یک تا دو عدد تخم‌مرغ داخل یک ظرف بریزید و ترکیب کنید. سپس آن را رو اجاق قرار دهید و بپزید. به همین راحتی.

پنیر برشته از ساده ترین میان وعده ها

املت پنیر و گوجه گیلاسی

املت پنیر و گوجه نیز از ساده‌تری و سریع‌ترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید برای خود تهیه کنید. برای تهیه این املت کافی است که مقداری گوجه گیلاسی یا ساده را به دلخواه خود برش دهید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که گوجه‌ها آب انداختند و نرم شدند، پنیر را روی آن‌ها بریزید و سپس اجازه دهید که به‌خوبی بپزند.

انواع پوره‌ها

پوره‌ها نیز از دیگر غذاهای مناسب برای میان وعده دختران و پسران در حال رشد هستند. پوره‌ها سرشار از فیبر و ویتامین هستند و می‌توانند برای بدن بسیار مفید باشند. شما می‌توانید هر میوه‌ای که دوست داشتید را به شکل پوره درآورید، افزودنی‌های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید و سپس آن را نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه: تغذیه برای اردو مدرسه

انواع خشکبار

از ساده‌ترین خوراکی‌هایی که می‌توانید به عنوان میان وعده برای دختران و پسران در حال رشد استفاده کنید، انواع خشکبار است. گردو، فندق، بادام، مویز، نخودچی و… همه از گزینه‌های مناسب برای استفاده در میان وعده‌ها هستند. از مزایای این میان وعده نیز آن است که همه آن را دوست دارند و کسی دست رد به سینه آن نخواهد زد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
12دلیل برای اهمیت خوردن صبحانه مقوی

میوه‌های خشک

میوه خشک‌شده نیز از دیگر گزینه‌های مناسب برای میان وعده نوجوانان در حال رشد است. میوه خشک علاوه بر اینک سرشار از فیبر است، ویتامین‌های بسیاری نیز دارد و می‌تواند بدن شما را به بهترین شکل ممکن تامین کند. میوه‌های خشک را می‌توانید از انواع فروشگاه‌ها با بهترین قیمت تهیه کنید.

خشکبار و میوه های خشک بهترین میان وعده ها

پیشنهاد مطالعه: هدیه برای دختر نوجوان

کلام آخر

توجه به میان وعده‌ها می‌تواند ارتباط مستقیمی با سلامت شما داشته باشد. نوجوانان در سن رشد هستند و به همین دلیل، بیشتر از هر کس دیگر باید به رژیم غذایی خود اهمیت دهند. هراندازه که کیفیت این رژیم غذایی بیشتر باشد، سلامت دختران و پسران در سن رشد بیشتر خواهد بود. در این مقاله از مجله نوجوان ‌ها، ما سعی کردیم که بهترین و ساده‌ترین میان‌ وعده‌ها را به شما معرفی کنیم. در آخر بگذارید نظر شما را نیز جویا شویم؛ شما چه میان وعده‌های دیگری را برای نوجوان‌ها می‌شناسید؟ بهترین‌ها را به ما نیز معرفی کنید.

ارتباط مستقیم میان وعده ها با رشد کودکان

سوالات متداول

نوجوان‌ها برای رشد به ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، ویتامین د نیاز دارند.

خشکبار و میوه خشک را می‌توان ساده‌ترین میان وعده برای نوجوانان دانست؛ زیرا که نیازی به آماده‌سازی ندارند.

میوه سرشار از ویتامین‌های مختلف است؛ همچنین دارای فیبر نیز هست و می‌تواند برای گوارش بسیار مناسب باشد.

منابع

realmomnutrition

thenourishedchild

digikala

t بهترین میان وعده ها برای دختران و پسران در حال رشد کدامند؟
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *