به شدت بی انگیزه و بدون هدف شدم

t به شدت بی انگیزه و بدون هدف شدم

پرسش

من 16 سالمه و به شدت بی انگیزه و بدون هدف شدم و خیلی آدم کسلی شدم. سال نهم که سال مهمی برای انتخاب رشته بود با پدرم دچار مشکل شدم و من رو به زور به مدرسه دولتی فرستاد. من هم به شدت بی انگیزه شدم و هدفم رو از دست دادم. (الان شهریور ماه هست من هنوز حتی سراغ مدرسه هم نرفتم. از سر لجبازی سال نهم رو هم درس نخوندم و معدلم شد 18. من خودم خیلی هنر دوست دارم و واقعا هم با هنر و کارای هنری عشق میکنم اما دیگران تو دلم شک میندازن و یکی میگه مدرک هنرستان معتبر نیست. پدرم میگه برو ریاضی. یکی میگه هنر به درد نمیخوره منطقی باش و فلان… من حتی رشته کامپیوتر رو هم دوست دارم یا حتی انیمیشن و خیلی چیزای دیگه… هر چیزی که توش هنر باشه اما کسی بهم این انگیزه رو نمیده که من کمی امیدوار بشم به آیندم. از شدت استرس سردردهای عصبی و میگرنی دارم و همچنین از سر عصبی بودنم پرخوری می کنم. دارم داغون میشم. لطفا راهنماییم کنید. دوست ندارم حضوری به مشاوره یا روانشناس برم. حس بدی بهم دست میده. برای همین با مطالعه سایت شما با خودم کنار اومدم تا از شما راهنمایی بخوام. هر کسی که باهاش حرف میزدم همش سرزنشم میکرد از اینکه منطقی فکر نمیکنم اما قبل از اینکه به این سایت بیام با کسی که اون هم علاقمند به هنره و رشته خودش هم گرافیک هست حرف زدم. به دور از سرزنش کردن اونقدر حس آرامش بهم منتقل شد که تصمیم گرفتم به خودم یه تکونی بدم. عوض اینکه فقط بهم بگه برو فلان رشته خیلی خوبه و اینا چند تا رشته رو مثل گرافیک و کامپیوتر و انیمیشن رو برام باز کرد. لطفا راهنماییم کنید که چه کار میتونم برای خودم انجام بدم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
استعداد خوبی در نقاشی دارم

پاسخ آقای مسگری، مشاور تحصیلی سایت

دوست من سلام
خیلی نگران نباش. از این نوع مشکلات برای خیلی از هم سن و سال های تو پیش میاد. اتفاق عجیب و غریبی برای تو نیافتاده.
آرامش خودت را حفظ کن.
یه پیشنهاد دارم برات، با یه نفر اصلا هیچ وقت و تو هیچ شرایطی لج نکن! اگر گفتی که اون یه نفر کیه؟!
خودتی! بله، خودت! بعضی وقت ها ما حواسمون نیست و فکر میکنیم داریم با پدرمون، مادرمون، دوستمون و … لج میکنیم ولی در واقع داریم به خودمون آسیب وارد میکنیم.
اگر با خودت لج نکنی، اون وقته که میتونی تصمیمات درستی در مورد خودت بگیری.
کاش از مراجعه به مشاور گریزان نبودی. مشاور کسیه که بدون پیش داوری و قضاوت در موردت، حرفاتو گوش میکنه و بهت ایده میده که بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشی.
من با خوندن چند جمله نمیتونم بهت دقیق بگم که بهتره بری ریاضی یا هنر. جفتشون رشته های خوبی هستن و انتخاب تو بستگی به شرایط و استعدادهای شخصی و خانوادگی داره ولی اگر نظر شخصی من رو میخوای برو رشته ریاضی و خوب درس بخون که رشته کامپیوتر توی یه دانشگاه خوب دولتی قبول بشی و کار هنری رو هم کنار درسات پیگیری کن.
به نظرم بچه باهوشی هستی، از هوشت خوب استفاده کن. اگر هم خواستی با من تماس بگیر تا در حد توانم راهنماییت کنم.

موفق باشی

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

1- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

2- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

3- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

 

t به شدت بی انگیزه و بدون هدف شدم
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *