تا به‌ حال گوسفند دریایی دیده‌اید؟

گوسفند دریایی
t تا به‌ حال گوسفند دریایی دیده‌اید؟

گوسفند دریایی

گوسفند دریایی  در سال 1993 در جزیره  کوروشیما در ژاپن کشف شد. این موجود زیبا که شباهت زیادی که گوسفند های کارتونی دارد در آبهای نزدیک ژاپن، فیلیپین و اندونزی یافت می شود.  این موجود یک حلزون دریایی است که صدف ندارد و مثل حلزون حرکت می کند ودر آب و هوای گرمسیری زندگی می کند. آنها دو چشم تیره دارند و دو رینوفور (Rinophores)  از بالای سرشان بیرون می‌آید که بی شباهت به گوش‌های گوسفند یا شاخک‌های حشرات نیست، از این رو نام گوسفند دریایی را برایشان انتخاب کرده اند. 

نکته جالب در مورد  این “گوسفند برگی دریایی” کوچولو  این هست که آنها می تواند حداکثر تا ۵mm در طول رشد کند. هنگامی که آن ها جلبک می خورند،  کلروپلاست آن را می گیرند و آن ها را در بدن خود در یک فرآیند به نام kleptoplasty وارد می کنند. این فرایند، که تنها می تواند توسط موجودات زنده تک سلولی انجام شود، اساسا آن ها را  به موجودی با قدرت خورشیدی تبدیل می کند!

گوسفند دریایی

آنها نه برگ هستند و نه گوسفند. گوسفند برگ یا گوسفند دریایی در واقع گونه ای از حلزون دریایی است.

گوسفند دریایی

چیزی که شبیه گوش گوسفند است در واقع گیرنده های بو و طعم هستند. روی سر گوسفندان برگی، رینوفورهایی وجود دارد که شبیه گوش گوسفند است.

گوسفند دریایی

گوسفند برگی به اندازه یک دانه برنج است. طول گوسفند برگی فقط حدود یک چهارم اینچ یا کمی بیشتر از 5 میلی متر است. با این حال، حتی در این اندازه، ظاهر آنها به شکلی  باورنکردنی دقیق است. برخی می گویند این موجود  آنها را به یاد گیاهان آبدار مانند آلوئه ورا می اندازد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکته هایی در مورد ستاره ها که شاید ندانید(3)

 

گوسفند دریایی

نام علمی گوسفند دریایی  Costasiella kuroshimae،  ترکیبی از لاتین و ژاپنی است. حقیقت این است که هیچ کس نمی داند گوسفندان برگی چقدر عمر می کنند. برای گونه‌ ای که کمتر از سه دهه پیش کشف شده، هنوز چیزهای زیادی باید بدانیم. 

 

اسب دریایی پدری خاص در دنیای زیر آب

t تا به‌ حال گوسفند دریایی دیده‌اید؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *