توصیه‌هایی درباره ورزش برای ماه مبارک رمضان

t توصیه‌هایی درباره ورزش برای ماه مبارک رمضان
t توصیه‌هایی درباره ورزش برای ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان زمان طولانی است . و افراد اگر در این مدت زمانی ورزش کردن را کنار بگذارند، بدن آمادگی خود را از دست خواهد داد. روزه داران می‌توانند با به کارگیری استراتژی‌های خاص ورزش در ماه مبارک رمضان را ادامه دهند.

برنامه غذایی و خوابیدن در ماه مبارک رمضان بر خلاف ماه های دیگر تغییر می کند. این دوره سی روزه فرصت مناسبی برای هر کسی است که سعی دارد از طریق رژیم غذایی سالم و ورزش، وزن کم کند. برخی افراد ممکن است در هنگام روزه داری از قبل یک برنامه ریز ورزشی برای خود طراحی کنند.تحقیقات نشان داده است که روزه گرفتن به مدت 30 روز متوالی بدون انجام هیچ گونه ورزش یا فعالیت بدنی باعث کاهش قدرت و آمادگی جسمانی می شود. مسلمانان باید در ماه رمضان فعال بمانند تا سالم بمانند.

ورزش درماه مبارک رمضان
بهترین زمان ورزش برای روزه داران  قبل یا بعد از افطار است؟

1. قبل از افطار،
هنگام ورزش قبل از افطار باید اقدامات احتیاطی انجام شود و دستورالعمل های مناسب رعایت شود. ورزش  قبل از افطار باید محدود باشد و بیش از 60 دقیقه طول نکشد. ترجیحاً ورزش در مکانی با تهویه مطبوع انحام شود. پس از افطار، مقدار کافی مایعات و آب بنوشید تا املاح و مواد معدنی از دست رفته بدن را جبران کنید و استراحت خوبی داشته باشید. 

2. بعد از افطار
توصیه می شود سه ساعت پس از افطار فعالیت بدنی داشته باشید زیرا تا آن زمان مراحل هضم بدن به پایان رسیده است و ترجیحاً در مکانی با تهویه مطبوع ورزش انجام شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

ورزش درماه مبارک رمضان

  1. حداقل هر روز به مدت 30 دقیقه در مکانی با تهویه مطبوع فعالیت بدنی انجام دهید.
  2. از ورزش های تهاجمی و با شدت بالا در طول روز و به خصوص در هوای گرم خودداری کنید. گرما از دست دادن مایعات بدن را افزایش می دهد که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.
  3. زمان مناسبی را برای تمرین در ماه رمضان انتخاب کنید، یا درست قبل از افطار یا دو تا سه ساعت بعد از افطار. بلافاصله پس از افطار از فعالیت بدنی خودداری کنید زیرا تمام انرژی بدن به سمت هضم غذا هدایت می شود.
  4. اگر  از سلامتی خود مطمئن نیستند، قبل از شروع هر گونه فعالیت بدنی باید با پزشک خود مشورت کنند.
  5. عدم تحرک بدنی مانند نشستن در مقابل تلویزیون برای مدت طولانی را کاهش دهید و به جای آن فعالیت های خانوادگی مانند پیاده روی یا انجام کارهای خانه راجایگزین کنید.
  6. اگر دچار سرگیجه، حالت تهوع، مشکل در تنفس یا درد قفسه سینه شدید، بلافاصله هرگونه فعالیت بدنی را متوقف کنید.
  7. بین افطار و سحری به مقدار کافی آب بنوشید تا در طول روزه داری دچار کم آبی نشوید.

 

دعاهای ماه مبارک رمضان 

t توصیه‌هایی درباره ورزش برای ماه مبارک رمضان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *