تکنولوژی قرن ۲۱ برای دست‌های شکسته

t تکنولوژی قرن ۲۱ برای دست‌های شکسته

تکنولوژی جدید (1)

شکستگی استخوان مسئله‌ایست که برای بسیاری از ما حداقل یک بار در عمرمان پیش آمده است. بعد از شکستگی دست یا پا یا هر جای دیگر، آن قسمت را گچ می‌گیرند. مشکل گچ گرفتن دست یا پا این است که مدت زیادی باید آن قسمت از بدن در یک جای بسته باشد و نه می‌شود آن را شست و نه خاراند و اگر زخم باشد، به سختی می‌توان از زخم مراقبت کرد. برای رفع این مشکل، Jake Evill که یک طراح است، چاره‌ای اندیشیده است. وی که به تازگی از دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند فارغ‌التحصیل شده است، نوعی گچ دست طراحی کرده است که هم محکم است و هم می‌توان به وسیله‌ی آن دست را خاراند، شستشو داد، و از زخم آن مراقبت کرد.

این گچ جدید که به وسیله‌ی چاپگر سه بعدی تولید می‌شود یک سازه‌ی سبک و محکم است که دور محل شکستگی را می‌گیرد. سوراخ‌های بزرگی که بر روی آن قرار دارد مهم‌ترین ویژگی آن است که محدودیت گچ‌های قبلی را برطرف می‌کند. این گچ برای هر فرد منحصر به فرد است. یعنی می‌توان برای افراد مختلف در سنین مختلف استفاده شود. روش تولید آن به این صورت است که از ناحیه‌ی شکسته شده عکس اشعه‌ی ایکس گرفته می‌شود تا محل شکستگی مشخص شود. سپس عکس سه بعدی گرفته می‌شود تا ابعاد محل شکستگی مشخص شود و پس از آن رایانه کار طراحی گچ را انجام می‌دهد. در قسمتی که شکسته شده است سوراخ‌ها کوچک‌تر هستند. یعنی گچ در آن جا محکم‌تر خواهد بود. پس از طراحی سازه، به وسیله‌ی چاپگر سه بعدی چاپ می‌شود. البته مشکل این نوع گچ این است که دوستان نمی‌توانند روی آن نقاشی و امضا کنند ولی قطعاً می‌توان از این مسئله چشم پوشی کرد.

تکنولوژی جدید (2)

چاپگر‌های سه بعدی با سرعت در حال ورود به زندگی روزمره‌ی انسان‌ها هستند. به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان پیچیده‌ترین ابزارها و وسایل را چاپ کرد. مثلاً می‌توان به راحتی از روی آچار فرانسه کپی گرفت! بدین صورت که یک اسکن سه بعدی از آن تهیه می‌کنیم و آن اسکن را به چاپگر سه بعدی می‌فرستیم تا چاپ کند. بعد از چاپ، ابزار آماده‌ی کار است و حتی قسمت‌های متحرک درون آن هم به خوبی کار خواهند کرد. چندی پیش فایلی برای تولید اسلحه بر روی اینترنت قرار گرفته بود که کاربران با دادن آن فایل به چاپگر سه بعدی یک اسلحه‌ی واقعی تولید می‌کردند که شلیک هم می‌کرد. البته بنا به دستور مقامات حکومتی این فایل از روی اینترنت پاک شد ولی هیچ وقت نمی‌شود فایلی را از اینترنت به کلی پاک کرد وقتی که بر روی هزاران رایانه دانلود شده است.

elmology.ir

t تکنولوژی قرن ۲۱ برای دست‌های شکسته
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قند تهدیدی برای موهای شما!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *