همه چیز درمورد جنگل بامبو ژاپن

جنگل بامبو
t همه چیز درمورد جنگل بامبو ژاپن

جنگل بامبو در ژاپن

جنگل بامبو ژاپن، جنگلی بسیار زیبا در کشور ژاپن، در شهر آراشیاما از مناطق غربی کیوتو است. این جنگل زیبا، یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری کشور ژاپن است. به طوری که مناظر آن بیشتر  شبیه نقاشی است تا واقعیت! این جنگل به قدری زیباست که آن را یکی از زیباترین جنگل‌های سراسر جهان می‌دانند. جنگل بامبو آراشیاما، در هر چهار فصل سال زیباست. به همین علت افراد زیادی از سراسر جهان، برای دیدن این جنگل به ژاپن سفر می‌کنند.

جنگل بامبو ژاپن، بیشه بامبو آراشیاما یا جنگل بامبو ساگانو

جنگل بامبو ساگانو در نزدیکی معبد Tenryū-ji در کشور ژاپن قرار دارد. مساحت آن 16 کیلومتر مربع است و در یکی از مناطق معتدل جهان است. بیشترین درختان موجود در این جنگل، درختان بامبو هستند.زیبایی خیره کننده این جنگل، باعث جذب گردشگران بسیار زیادی شده است. وزارت محیط زیست آن را بخشی از منظره صوتی ژاپن می‌داند.

بیشه بامبو آراشیاما یکی از دیدنی‌های برتر کیوتو است و دلیل آن هم کاملا ساده است. ایستادن در میان این ساقه‌های سر به فلک کشیده بامبو مانند بودن در دنیای دیگری است. شکوفه‌های گیلاسی فصل بهار و برگ‌های نارنجی رنگ درختان در فصل پاییز، زیبایی این جنگل را دو چندان می‌کند.

t همه چیز درمورد جنگل بامبو ژاپن

آب و هوای جنگل بامبو در ژاپن

از آنجایی که آب و هوای این جنگل بسیار مناسب است، درختان بامبو به خوبی در آن رشد می‌کنند. به طوری که طول درختان به 10 متر هم می‌رسد. تابستان‌های این منطقه عمدتا کوتاه، گرم و ابری است. زمستان‌ها بسیار سرد و نیمه ابری است. همچنین در تمام طول سال هوا مرطوب است. در طول سال، دما معمولاً از 0 درجه سانتیگراد تا 32 درجه سانتیگراد متغیر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
امان از عکس سلفی

تنها 30 دقیقه یا بیشتر از مرکز شهر کیوتو، جنگل سر به فلک کشیده بامبو تضاد تقریباً تکان دهنده‌ای با شهرنشینی اطراف آن دارد. مسیرهای چوبی از میان انبوه ساقه‌های بلند بامبو که به ده‌ها فوت در آسمان می‌رسد، رد شده و یک سایبان ایجاد می‌کنند.

عجایب بیشه بامبو آراشیاما

ترکیب زیبایی بسیار زیاد جنگل و صداهای قشنگ طبیعت اطراف حس بسیار خوبی به بازدیدکنندگان می‌دهد. به همین علت، باغستان بامبو آراشیاما، یکی از مشهورترین مکان‌های کیوتو، ژاپن است.

زیبا اما اغلب شلوغ

جنگل بامبو ساگانو به علت زیبایی بسیار زیادی که دارد، تقریبا در تمامی فصول سال بسیار شلوغ است. به همین علت یکی از زیباترین مکان‌ها برای عکاسی است و افراد زیادی در این مکان عکاسی می‌کنند. اینترنت پر از عکس‌های پیاده‌روی آسفالت‌شده‌ای است که از میان بیشه ۶ مایل مربع می‌گذرد.

بازدید کنندگان جنگل بامبو آراشیاما

طبق آمار شرکت داده  Statista تقریباً 4.94 میلیون گردشگر در نوامبر 2019 از کیوتو بازدید کردند که بالاترین رقم ماهانه در سال است. حدود شش هفته بعد، ژاپن اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد که منجر به یک مشکل جدید برای شهر همیشه شلوغ شد.

t همه چیز درمورد جنگل بامبو ژاپن

ساعت بازدید از بیشه بامبو آراشیاما

بیشه بامبو آراشیاما همیشه باز است و نیازی به بلیط نیست. معمولاً توصیه می‌شود که بازدیدکنندگان در ساعات اولیه صبح یا اواخر عصر در روزهای هفته حضور داشته باشند.

ژاپن تا حد زیادی به روی مسافران لیست بلندبالایی از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و هند بسته است. مسافرانی که اجازه ورود به جنگل بامبو ژاپن را دارند باید پس از ورود به مدت 14 روز قرنطینه شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بلندترین آبشار جهان

رشد درخت بامبو در بیشه بامبو آراشیاما

در اصل درختان بامبو در کشور چین تولید می‌شوند. رشد این درخت بسیار زیاد است به طوری که پس از یک ماه، ارتفاع آن به 20 متر می‌رسد. ارتفاع و قطر بزرگ‌ترین درخت‌های بامبو به ترتیب 40 متر و 35 سانتی متر است.

رشد این درخت در پای کوه بسیار بیشتر از سایر مناطق است. در کشور ژاپن نیز این گیاه در منطقه کیوتو به خوبی رشد می‌کند. رشد این درخت در منطقه کیوتو به حدی زیاد است که جنگلی انبوه در آن ایجاد شده است. وضعیت آب و هوایی مناسب کیوتو، زمینه ایجاد جنگلی بسیار زیبا و انبوه را فراهم کرده است. در این جنگل، درختانی با ارتفاع 10 متر می‌روید.

طبیعت زیبای جنگل بامبو ژاپن

بیشه بامبو آراشیاما یکی از زیباترین مناطق کشور ژاپن است. این جنگل پر از راهروهای درخت بامبو است. علت جاذبه گردشگری این منطقه نیز همین موضوع است.

در این جنگل، علاوه بر زیبایی‌های دیداری، جاذبه‌های شنیداری بسیاری نیز وجود دارد. به همین علت بازدید کنندگان از صدای آرام بخش اطراف نیز بسیار لذت می‌برند. بنابراین اگر روزی به کشور ژاپن سفر کردید، حتما به این جنگل بروید و از دیدن طبیعت و شنیدن صدای اطراف لذت ببرید.

مزایای درخت بامبو

در هم تنیده شدن ریشه‌های درخت بامبو مانع از  حرکت خاک هنگام تکان‌های زمین ناشی از زلزله می‌شود. به همین علت کاشت این درخت در مناطق زلزله خیز بسیار مفید است.گیاه بامبو برای ساخت انواع محصولات خانگی از جمله سبد، صندوق و حصیر کاربرد بسیار زیادی دارد.

t همه چیز درمورد جنگل بامبو ژاپن
5/5 - (1 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “همه چیز درمورد جنگل بامبو ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *