حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ رفتارهایی که گربه‌ها هم تحمل نمی‌کنند!

حقوق پدر ومادر
t حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ رفتارهایی که گربه‌ها هم تحمل نمی‌کنند!

حق و حقوق پدر و مادر بر فرزندان

حق و حقوق پدر و مادر دیگر چیست ؟ 

از مدرسه که به خانه بر می گردی چه کار می کنی؟ لباس هایت را مرتب آویزان می کنی و کیفت را در اتاقت می گذاری یا از آنهایی هستی که کیف را یک طرف می اندازند و لنگه جوراب را یک طرف دیگر؟ از آنهایی که مامان ها هی دنبالشان راه می افتند و می گویند «وسایلت را جمع کن» و معتقدند «به این سن و سال رسیده ای و هنوز یاد نگرفته ای وسایلت را این طرف و آن طرف نیندازی.»

شما جزء کدام دسته‌اید؟

اگر جزو دسته اول هستی که خب کمی تا قسمتی با تو کار داریم اگر جزو دسته دوم هستی که کاملا با تو کار داریم و اصلا منظور این مطلب خود خود تو هستی. می دانستی پدر و مادر هم حقی به گردن ما دارند؟ چشم هایت گرد شد؟ ‌فکر کردی همیشه ما هستیم که به گردن پدر و مادرمان حق داریم و آنها باید در بست در اختیار ما باشند؟ نه خیر، اینطوری ها نیست. حق و حقوق همیشه دو طرفه است. می پرسی چه حقی؟ حالا می گوییم:

اول از همه اینکه پدر و مادر خیلی خیلی لطف می کنند که بعضی از کارها و رفتارهای ما را تحمل می کنند. خودمانیم دیگر. بعضی از رفتارهای ما را گربه ها هم تحمل نمی کنند اما پدر و مادر با مهربانی با ما کنار می آیند. این دلیل نمی شود ما هم خودمان را به کوچه علی چپ بزنیم و به روی خودمان نیاوریم که بعضی موقع ها چقدر رو مخ می شویم! و یا اینکه بعضی اوقات برای داشتن یک چیز چنان کلیک می کنیم که مخشان از دستمان دود می کند. حالا پلی استیشن می خواهی، ایکس باکس می خواهی، اسکوتر برقی می خواهی، تبلت می خواهی یا هرچیز دیگر. اول به موقعیت و شرایط نگاه کن ببین درخواستت منطقی هست یا نه. وگرنه روی مخشان نرو.

ما خوبیم یا آن ها؟

پس اول از همه باید بدانیم اگر آنها چیزی به ما نمی گویند معنی اش این نیست که ما همه جوره خوبیم. برعکس، آنها همه جوره خوبند که ما را تحمل می کنند. بنابراین به همه چیز منطقی نگاه کنیم و خودمان را طلبکار ندانیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش کلاغ‌های هلندی برای پاک سازی شهر!

همیشه زمانی که بیمار می شویم پدر و مادر از ما مراقبت می کنند و به ما می رسند. از طرف دیگر برای همه ما پیش می آید زمانی که مادر یا پدر بیمار می شوند و احتیاج به استراحت دارند. در این مواقع ما هستیم که باید برخی از کارهای خانه را به عهده بگیریم و حتی از آنها مراقبت کنیم. پس اینجوری نیست که مادر با حال خرابش بلند شود و برای ما غذا درست کند. چی؟ کارهای خانه را بلد نیستی؟ خب یاد بگیر! درس داری؟ درس به جای خودش، کمک به پدر و مادر هم به جای خودش. اتفاقا هنر ما در اینجاست که در چنین مواقعی بتوانیم هر دو کار را با هم انجام بدهیم. یعنی هم درسمان را بخوانیم و هم کارهای خانه را انجام بدهیم. وگرنه در شرایط عادی که همه می توانند بنشینند و فقط درس بخوانند!

حق و حقوق پدر و مادر بر فرزندان

حال پدر و مادرمان خوب شده و آنها به روال عادی کارهای روزانه شان برگشته اند. از خوشحالی کتابت را پرت می کنی بالا و بشکن می زنی؟ دو روز غذا درست کردی کم آوردی؟! واقعا که. بگذار همین جا شادی ات را خراب کنم! این خبرها نیست که وقتی حال پدر و مادر خوب شد دیگر دست به سیاه و سفید نزنی. ما در همه شرایط باید کمک حال آنها باشیم و تا آنجایی که از دستمان بر می آید برایشان کار انجام بدهیم. حالا در روزهای عادی کمتر و در روزهایی که آنها بیمار هستند، بیشتر. چرا قیافه ات را کج می کنی؟ بلند شو و کمک کن. به قول قدیمی ها پدر و مادرهایمان بچه دار شده اند که آنها عصای دستشان شوند نه بلای جانشان. شما که دور از جانتان تصمیم ندارید بلای جان شوید؟!
***
به نظر شما پدر و مادر دیگر چه حقی نسبت به فرزندانشان دارند؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ حتی برای خوش بودن در دو روز دنیا

 یاسمن رضائیان

t حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ رفتارهایی که گربه‌ها هم تحمل نمی‌کنند!
4.4/5 - (7 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “حق و حقوق به زبان نوجوانانه؛ رفتارهایی که گربه‌ها هم تحمل نمی‌کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *