گونه های جانوری قطب شمال/حیوانات قطب شمال

گونه های جانوری قطب شمال
t گونه های جانوری قطب شمال/حیوانات قطب شمال

آیا تا به حال درباره حیوانات قطب شمال خوانده اید و شنیده اید؟ برخلاف تصور بسیاری که فکر می کنند هیچ حیوانی در سرمای شدید قطب نمی تواند زندگی کند گونه های بسیاری در این منطقه زندگی می کنند. این حیوانات یک خصوصیت مشترک دارند که به دماهای بسیار سرد عادت کرده اند مانند خرس قطبی که روی یخ زندگی می کند و برای تهیه غذا، ماهی شکار می کند. تنوع زیستی در قطب شمال قابل توجه است. در این منطقه، پرنده، گرگ و سنجاب و پستاندار دریایی مانند خوک آبی و شیر ماهی و گونه هایی مانند نهنگ و کرگدن دریایی زندگی می کنند.

قطب شمال در شمالی ترین نقطه زمین قرار دارد و منزلگاه حیات وحش و فرهنگ های بسیاری است. هشت کشور کانادا، آلاسکا، فنلاند، دانمارک، ایسلند، نروژ، روسیه و سوئد در این منطقه با هم شریک هستند. قطب شمال توسط اقیانوس منجمد شمالی احاطه شده است.

در اینجا چند حیوان ساکن قطب شمال را معرفی می کنیم.

روباه قطب شمال

حیوانات قطبی (3)

به نام روباه سفید نیز مشهور است. با خز ضخیمی که دور بدنشان است خود را با شرایط آب و هوایی سخت خود تطبیق داده اند. این خز باعث می شود دمای بدن حیوان پایدار بماند. در طول زمستان، خز به رنگ سفید است و زمانی که یخ ها شروع به ذوب شدن می کنند رنگ خز، تیره می گردد. شنوایی فوق العاده شان به آن ها اجازه می دهد تا جوندگان کوچک را شکار کنند، حتی می توانند در زیر برف قرار گرفته باشند. روش شکار، رفتار منحصر به فرد این حیوانات است. هنگامی که روباه صدای حیوان را می شنود و حیوان را در زیر برف موقعیت یابی می کند، روی آن می پرد و ابتدا از سر فرو می رود و لایه برف را درست روی شکار می شکند.

گوزن شمالی

گوزن

مطالعات نشان داده است که تعداد گوزن شمالی در طول 30 سال گدشته تا 60% کاهش یافته است. این حیوان در قطب می تواند تا تقریبا 5000 کیلومتر در سال بدود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان ضرب المثل فارسی آش نخورده و دهن سوخته

جغد سفید قطب شمال

جغد سفید

یکی  ازحیوانات قطب شمال جغد سفید است .برخلاف سایر جغدها که فقط شب ها به شکار می پردازند این گونه جغد همیشه فعال است و روز و شب در حال شکار است. بیشتر اوقات خوراکشان موش صحرایی قطبی است ولی زمانی که غذا نباشد، اغلب قطب شمال را ترک می کنند و به سمت جنو ب پرواز می کنند.

نهنگ بلوگا

نهنگ بلوگااز حیوانات قطب شمال

یکی از حیوانات قطب شمال ،نهنگ سفید رنگی است که در زمان تولد خاکستری رنگ است و هشت سال طول می کشد تا کاملا به رنگ سفید تبدیل شود. آن ها می توانند به پشت شنا کنند و می توانند شکل پیشانی خود را با دمیدن هوای اطراف سینوس ها تغییر دهند.

خرس قطبی

خرس قطبی/حیوانات قطب شمال

حیوان نمادین قطب شمال است. مهارت شنا کردن جدی دارد به گونه ای که می تواند 100 کیلومتر را بدون توقف شنا کند. تنها انسان است که این حیوان را شکار می کند. و کم شدن یخ به معنای خطر جدی برای این گونه است. در زمستان نمی خوابند. خرس های مادر به صورت گله ای زندگی می کنند تا توله های خود را بزرگ کنند. در طول ماه های ژانویه و فوریه به دلیل نگهداری از توله ها چیزی نمی خورند، نمی آشامند. یا از گله خارج نمی شوند.

خوک قطبی

خوک قطبی/حیوانات قطب شمال

خوک قطبی که از حیوانات قطب شمال است در زمان تولد، پوشش زرد رنگی دارند و بعد از چند روز به سفید برفی تبدیل می شوند. شکارچیان پوست ، طالب پوست سفیدشان هستند. به همین دلیل قوانین سختی برای شکار این حیوانات وجود دارد.

 

t گونه های جانوری قطب شمال/حیوانات قطب شمال
3.9/5 - (7 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/حیوانات-قطب-شمال/
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خفن ترین مدل های کیک تولد توپ فوتبال برای شما پسران شیک پسند!

‫2 نظر ارسال شده در “گونه های جانوری قطب شمال/حیوانات قطب شمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *