خانه پیچ دار

t خانه پیچ دار

در یک منطقه روستایی  آلمان  ویلایی مدرن با یک پیچ و تاب زیبا طراحی و اجرا شده است . استراکچر درونی ساختمان را یک پلکان زیبای چرخان تشکیل می دهد. زوایای مناظر اطراف و پله های محوطه ساختمان  در تضاد کامل با قوس ها و انحنا های ساختمان است.

weinberg.nojavanha

فرم اسپیرال شکل ساختمان که از بتن ساخته شده کمک می کند تا بارها و نیروهای وارد به آن تعدیل شود. سقف و اسلب های آن تنها توسط ۴ المان حمایت می شوند: شفت آسانسور- دو ستون اصلی- و یک ستون داخلی. از طریق دهانه های عریض، فضاهای آزادی خلق شده اند که چهارگوشه ساختمان را از قید ستون ها رها کرده اند.

weinberg1.nojavanha

شیشه قدی که در کنج ویلا رو به تاکستان های شمال و غرب  باز شده – در فضای ناهار خوری-  همچون قابی مناظر اطراف را در بر گرفته است. با پنل های کشویی این کنج از ساختمان می تواند کاملا به خارج ملحق شود. بازشوهای دیگری نیز در طبقه دوم و در اتاق خواب اصلی قرار دارد.

weinberg2.nojavanha

weinberg3.nojavanha

درون ویلا اختصاص پیدا کرده است به فضاهای متفاوتی با کیفیت های فضایی متفاوت، شیشه هایی که در کنج ها قرار دارند کمک می کنند تا نور روز در ساعات مختلف به درون بیاید و به عمق فضا نفوذ کند.

 weinberg4.nojavanha

weinberg5.nojavanha

در قلب این جریان نور و سازه شناور و در تضاد با آنها یک اتاق تاریک چند منظوره، اتاقی برای موسیقی، نصب نماد های شکار و . . . طراحی شده است. سقف و دیوارهای این اتاق از چوب تیره با خواص اکوستیک پوشیده شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
موزه انسان، ترسناک ترین موزه در جهان (ویدئو)

weinberg6.nojavanha

فرم سقف و حجم ویلا پاسخی است منطقی به زمین، شیب آن و به طور کلی مناظر اطراف، جایی که ساختمان در آن واقع شده است.

 طراح: UNStudio

weinberg10.nojavanha

weinberg7.nojavanha

weinberg8.nojavanha

 

weinberg11.nojavanha

weinberg12.nojavanha

weinberg13.nojavanha

weinberg14.nojavanha

 

t خانه پیچ دار
امتیاز به این نوشته

‫4 نظر ارسال شده در “خانه پیچ دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *