خوراکی هایی که صبح ها مغزتان را فعال می کند

t خوراکی هایی که صبح ها مغزتان را فعال می کند
t خوراکی هایی که صبح ها مغزتان را فعال می کند
صبحانه

صبحانه خوب غذایی است که انرژی کافی را به بدن شما بدهد و روحتان را شاداب کند.
شاه کلید این انرژی بخشی نیز در دریافت پروتئین و غلات کامل است. صبحانه سوخت وساز بدن را بالا می برد و به کنترل وزن کمک می کند. علاوه بر این باعث می شود که مغز فعال شود و درست فرمان بدهد، به همین علت صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است.

چه صبحانه ای چنین خاصیتی دارد؟

آیا خوردن یک تکه کیک با یک فنجان چای یا قهوه، روش درست شروع یک صبح بانشاط خواهدبود؟ یا اینکه خوردن تخم مرغ به تنهایی می تواند پروتئین کافی را به بدن برساند و مغز را فعال کند؟ منظور از صبحانه سالم و خوب، خوردن یک پیاله غلات آماده شیرین و پرکالری هم نیست. اکثر مردم به اشتباه تصور می کنند خوردن این غلات نه تنها شیک بلکه بسیار مغذی هست.

جوی دوسر

زمانی که بیدار می شوید مغز نیاز به آذوقه ای تازه از قند و گلوکز در خون دارد. مصرف صبحانه شیرین باعث افزایش سریع قند خون می شود و در طی ساعات بعدی نیز افت حادث می شود. اما بلغور جوی دوسر به آرامی جذب بدن می شود و بعد از خوردن آن، قند خونتان با ریتمی آرام و منظم افزایش پیدا می کند و دیگر دچار افت قندخون نمی شوید.
این مساله نیز نظریه تاثیر قندخون روی حافظه و تمرکز را قوت می بخشد.

صبحانه
delicious breakfast

تخم مرغ

تخم مرغ یک صبحانه کامل و مفید برای مغز است. این ماده غذایی حاوی پروتئین باکیفیت است. از آن جایی که بدن زمان زیادی برای هضم پروتئین صرف می کند، بعد از خوردن این صبحانه، مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد. در نتیجه علاوه بر کنترل وزن، قندخون نیز در سطح سالمی نگه داشته می شود.

کره بادام زمینی

این صبحانه علاوه براینکه خوشمزه است، به خوبی انرژی را نیز بالا می برد.
با مصرف کره بادام زمینی از میزان زیادی پروتئین بهره مند می شوید. پروتئین باعث احساس سیری طولانی مدت خواهدشد. اگر از نان تست کامل و برش هایی از موز رسیده هم در کنار آن استفاده کنید، هم میزان قندخونتان در طول روز کنترل شده است، هم با دریافت پتاسیم اکسیژن رسانی مطلوبی را به مغزتان خواهید داشت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ویژگی های کوله پشتی خوب

شام در صبحانه

گاهی بهتر است تنوع ایجادکنید. همیشه که لازم نیست مثلا” بلغور جوی دوسر میل کنید یا اینکه خودتان را به خوردن تخم مرغ یا املت مجبور کنید. گاهی خوردن آنچه از شب مانده است نیز خالی از لطف نیست. البته منظور تکه های پیتزا یا بال مرغ نیست، اگر سیب زمینی تنوری یا خوراکی مثل عدسی یا حتی سوپ در یخچال دارید با مقداری سبزی و نان سبوس دار می تواند صبحانه کاملی برای شما باشد.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

صبحانه را به ۱۲ دلیل فراموش نکنید

انواع صبحانه از نقاط مختلف دنیا (۱)

معرفی صبحانه های عضله ساز و چربی سوز

صبحانه های ساده و خوشمزه برای گردش در طبیعت

  • حقایقی باورنکردنی درباره صبحانه‌
mosabeghe

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t خوراکی هایی که صبح ها مغزتان را فعال می کند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *