ده کار مضر برای سلامتی که به آن ها توجه نمی کنیم

t ده کار مضر برای سلامتی که به آن ها توجه نمی کنیم

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

چیزهایی هستند که از نظر بهداشتی مضر هستند و اکثر افراد از آنها مطلعند. اما چیزهایی هستند که در تصور ما عادی هستند و ما از آنها استفاده می کنیم و فکر نمی کنیم برای سلامتی ما بد باشند.

1- خوردن پاپ کورن

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

1

از قدیم سنت فیلم دیدن همراه بودن یک پاکت بزرگ پاپ کورن بوده است. اولین مشکل این خوراکی استفاده از کره در آن است و بعضی از پاپ کورن ها به درستی پخته نمی شوند و ممکن است در زیر پوشش نرم یک دانه هنگام جویدن سریع زیر دندان خرد شوند و به دندانتان آسیب برسانند. دندانپزشکان به این خوراکی لقب سنگ خوردن دادند! ظاهر این خوراکی نرم و خوش طعم است اما اگر بد شانس باشید یا در حال درمان دندانتان باشید ممکن است یکی از همان دانه های سفت زیر دندانتان برود.

2- نوشیدن زیادی آب

2

زیادی آب خوردن می تواند مضر باشد. با اینکه تمام رسانه ها و مجلات و حتی خانواده ها می گویند که نوشیدن آب برای بدن مفید است، بهتر است بدانید که زیادی آب خوردن نه تنها نفید نیست بلکه می تواند شما را به کشتن دهد! این مشکل مزمن از آنجایی به وجود می آید که بدن انسان وقتی با مقدار زیادی آب مواجه می شود آب را تبدیل به آنتی اکسیدان می کند و می تواند بسیار خطرناک باشد.بهتر است بدانید که در حال نشستن یا استراحت نوشیدن زیاد آب مشکل ساز نیست اما اگر تحرک زیاد دارید یا نوشیدن آب هنگام ورزش و مخصوصا در هوای گرم به شدت به بدنتان آسیب می رساند. مشکل استفاده آب هنگام ورزش این است که شما در حال جایگزین کردن مواد مهم حیاتی بدن و الکترولیت هایی مانند سدیم با آب هستید که این جایگزینی باعث بهم خوردن تعادل بدن شما می شود.
حل این مشکل بسیار ساده است. سعی کنید به همراه آب ،میوه ای با پتاسیم بالا مانند موز یا چیزی نمکی میل کنید. این مواد کمک می کنند بدنتان الکتولیت های از دست داده را دوباره باز یابد.

3- غذا در ظروف تفلن

 3

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه مذاکره کننده‌ بهتری باشیم

تفلن و ظروف نچسب کاملا ایمن نیستند. دانشمندان معتقدند تفلن باعث سرطان نمی شود ولی با این وجود نمی توان گفت این ظروف خطرناک نیستند.

در واقع ماده تفلن در خون انسان، گردو خاک روی غذا و آب مصرفی منازل وجود دارد
هنگامی که تفلن حرارت بالایی می بیند، مواد سمی از خود رها می کند و این مواد شرایطی را در بدن انسان به وجود می آورند که شبیه علائم آنفولانزا هستند در حالی که عامل اصلی این علائم تفلن می باشد. طی آزمایشات تاثیر تفلن در بدن حیوانات ثابت شده است که این مواد سمی به سیستم ایمنی بدن حیوانات آسیب می رسانند و موجب بیماری سرطان در آنها می شوند. این موضوع در انسان ثابت نشده است و کاملا مشخص نیست که تا چه حد تفلن می تواند برای بدن انسان مضر باشد اما سمی بودن تفلن کاملا ثابت شده است.

4- کرم ضد آفتاب

 4

 تا انجایی که می دانیم نقش کرم ضد آفتاب محافظت از پوستمان در برابر اشعه نور خورشید است. طی تحقیقات صورت گرفته، بیشتر ضد آفتاب ها ماده تشکیل دهنده ای دارند که برای بدن خطرناک هستند و خطر این مواد به مراتب خطرناک تر از اشعه سوزان خورشید است. این ماده فرصت ایجاد تومور و توده های پوستی را بیشتر می کند و باعث به هم خوردن تعادل هورمونی بدن می شود. 

از طرف دیگر بدن انسان نیز نیاز مقدار کم به نور خورشید دارد تا مواد مغذی بدن را تامین کند. برخی پزشکان پیشنهاد می کنند قبل از استفاده از ضد آفتاب به مدت ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و قبل از خرید ضد آفتاب با پزشکی مشورت کنید و از نداشتن مواد سمی در ضد آفتاب اطمینان حاصل کنید.

5- اسید سیتریک

5

 در حالی که اسید سیتریک موجود در برخی میوه ها برای سلامتی بدن مفید است این اسید دشمن دندان ها است. اسید سیتریک به مینای دندان آسیب می رساند و باعث پوسیدگی دندان می شود. برخی از متخصصان معتقدند حتی نوشابه های بدون قند حاوی اسید سیتریک هستند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تقویت عملکرد مغز با مصرف منظم شکلات

6-چوب پرس شده

6 

 فرمالدئید یک ماده شیمیایی بیرنگ است. این ماده در بسیاری محصولات از رژلب گرفته تا خمیردندان و محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در محصولات چوبی مانند کابینت و مبلمان به کار می رود. دلیل استفاده از این ماده چسبندگی آن در انواع چسب ها و به کار گیری چسب ها در محصولات صنعتی است. در حالی که متخصصان مشغول آزمایشات مختلف روی این ماده هستند، اعلام کرده اند که در برخی موارد امکان سرطانزا بودن این ماده وجود دارد و اگر هم چنین نباشد حداقل ضرر این ماده به وجود آمدن مشکلاتی برای سلامتی انسان است.

7- نفتالین

 7

در تمام نقاط مختلف دنیا از نفتالین برای محافظت لباس ها از آفت و قارچ استفاده می شود.نفتالین مملو از ماده ای است که ضدآفت می باشد و باعث از بین رفتن آفت و حشرات می گردد. در برخی از کشورها استفاده از این ماده ممنوع است و دلیل این ممنوعیت وجود مواد خطرناک نفتالین است. نفتالین مواد سمی نیز به همراه دارد و لمس آن برای کودکان خطرناک و مضر است. سعی کنید از این ماده استفاده نکنید و از دسترس کودکان خارج کنید چون احتمال اینکه کودکی به جای خوراکی از نفتالین بخورد زیاد است. 

8- شیر بدون چربی

 8

 در حالی که خیلی از افراد ترجیح می دهند شیر بدون چربی بنوشند تا از عوارض و مشکلات شیر پر چرب دوری کنند، باید متذکر شد که شیر پر چربی بسیار بهتر از شیر بدون چربی است.دلیل این حقیقت این است که هنگام حذف چربی شیر، ویتامین ها با چربی از بین می روند و حذف می گردند و به جای آنها مواد مصنوعی و افزودنی ها به شیر اضاف می شوند که برای بدن مضرند. بدتر اینکه برخی شرکت های تولیدی شیر به منظور پایین آوردن درصد چربی شیر، از پودر شیر به جای شیر طبیعی استفاده می کنند و این باعث اکسید شدن کلسترول موجود در شیر می شود. براساس آزمایشات صورت گرفته روی حیوان و انسان، کسانی که از چنین شیرهایی مصرف کردند با مشکلی به نام پلاک شریانی مواجه شده اند که می تواند درصد خطر سکته قلبی را افزایش دهد. چربی اشباع شده در شیر کلسترول بد را کاهش می دهد و خطر ابتلا به سکته قلبی را کم می کند. پس برعکس باور غلط ما شیر پرچربی بسیار بهتر از شیر بدون چربی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
4 اشتباه رایج درباره موها که در تابستان‌ انجام می‌دهیم!

9-آهسته دویدن

9

آهسته دویدن یک موضوع بحث برانگیز است و اگر چه دویدن به طور کلی برای سلامتی بدن مفید است اما تند دویدن شرایط بد و نامساعدی را برای بدن به وجود می آورد و موجب التهاب مفصلی می گردد. تنها مشکل آهسته دویدن این است که فرد در حال دویدن این فعالیت را روی سطح سخت زمین انجام می دهد و این امر می تواند به مفاصل و زانوها آسیب وارد کند. اگر دونده سنگین وزن باشد این مشکل دو برابر می شود چون دونده به غیر از مشکل سفتی زمین مشکل وزن را دارد و مفصل و زانوها باید وزن بدن را تحمل کنند. این دسته از افراد بهتر است ابتدا به وزنی استاندارد برسند و سپس به ورزش دو بپردازند.


10- استفاده از کامپیوتر

 11

در حال حاضر اکثر شما عزیزان دارید این متن را با استفاده از کامپیوتر می خوانید. گروهی محقق به این نتیجه رسیدند که مانیتورها و بسیاری کامپیوترها گردی سمی را به همراه دارند و می توانند موجب صدمه جدی به سیستم عصبی انسان شوند. این مطالعات نشان داده اند که نشستن مداوم سه ساعت پشت میز کامپیوتر معادل فرسودگی حاصل از دو سال زندگی است. به غیر از این مشکل ضعف چشم و مچ دستان به دلیل استفاده نامناسب از کی برد و خیره شدن به صفحه مانیتور را، می توان به مشکل قبلی اضافه کرد. سعی کنید از میز و صندلی استاندارد بهره ببرید و هر از چند گاهی به چشم ها و بدنتان استراحت دهید.

t ده کار مضر برای سلامتی که به آن ها توجه نمی کنیم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *