آیا دوست دارید آدم آهنی باشید؟

آدم آهنی
t آیا دوست دارید آدم آهنی باشید؟

شاید بارها به این فکر کرده باشید که کاش می توانستید یک آدم آهنی باشید تا بتوانید وسایل خیلی سنگینی را که نمی توانید بلند کنید، به راحتی  بلند کنید شاید بتوان یک راه خوب برای این کار در نظر گرفت و آن هم استفاده از یک نوع ربات است که خودش کاری انجام نمی دهد و شما می توانید آن ر ا بپوشید و به راحتی تبدیل به یک آدم آهنی شوید.

این ربات از چیپ هایی تشکیل شده که کنترل کننده ماهیچه ها و پاهای این ربات است کار کرد آن بدین صورت است که ، وقتی آن را می پوشید  دو دست خود را در بازوهای آن و پاهای خود را در قسمت پاهای آن قرار می دهیم .در تمام قسمت های آن برای محکم شدن کمربندهایی تهیه شده که آن را روی  بدن محکم نگه می دارد . با این ربات می توانید به راحتی راه بروید و وسایل سنگینی را که با استفاده از قدرت معمولی خود قادر به  جابه جا کردن آن ها نبودید به راحتی جابه جا کنید .

این ربات پس از اتصال به بدن شما و روشن شدن دیگر نیاز به استفاده از نیروی خودتان ندارد ؛ به این علت که  بازوهای این ربات قدرت فوق العاده ایی دارند و تمام کارهای مورد نیاز خود را به راحتی می توانید انجام دهید بدون این که خسته شوید .

آدم آهنی
HAL نام یکی از معروف‌ترین ربات‌های پوشیدنی حال حاضر جهان است که کمپانی ژاپنی Cyberdyne آنرا عرضه می‌کند. آخرین نسخه این ربات پوشیدنی، HAL۵ نام دارد که برای کمک به افراد در هنگام بلندشدن از زمین، بلندکردن اجسام سنگین، راه رفتن طولانی مدت و حتی بالا و پائین رفتن از پله‌هاست. HAL۵ تقریبا ۱.۶ متر ارتفاع داشته و وزنش ۲۳ کیلوگرم است و برای پوشیدنش حتما نیازمند کمک شخص دیگری هستید. باتری این ربات تا حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه کار می‌کند. با HAL۵ حداکثر می‌توان ۷۰ کیلوگرم را به راحتی بلند کرد که معادل وزن متوسط یک نفر است. قیمت نسخه‌های تجاری HAL۵ مابین ۱۴ تا ۱۹ هزار دلار است.

ب ام و نیز برای کمک به کارگرانی که ساعت‌ها در خطوط تولیدش مشغول کارند ربات پوشیدنی جدیدی به نام EKSO VEST معرفی کرده است. این ربات البته ساخت ب‌ام‌و نیست، بلکه نسخه بهینه‌شده‌ای از EKSO GT ساخت کمپانی کالیفرنیایی Ekso Bionics است که بیش از 10 سال در طراحی و ساخت چنین ربات‌هایی تجربه دارد.

در حقیقت بیشتر این آدم آهنی ها، نوعی اسکلت بیرونی هستند که برای کمک به معلولین حرکتی طراحی شده اند و به آنان کمک می کنند که خودشان کارهای معمولی خود را انجام دهند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود نرم افزار شناسایی افراد مخفی در یاهو

ربات‌های سوسک‌نما برای تعمیر و نگهداری هواپیما!

 

t آیا دوست دارید آدم آهنی باشید؟
1/5 - (1 امتیاز)

‫3 نظر ارسال شده در “آیا دوست دارید آدم آهنی باشید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *